Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستادهای هماهنگی مشترک سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان سوری از مانع‌تراشی‌های واشنگتن در روند بازگشت این آوارگان به منازلشان پرده برداشتند.به گزارش بلاغ،به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ستادهای هماهنگی مشترک سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان سوری در بیانیه‌ای تاکید کردند که واشنگتن و همپیمانان آن زمینه را برای حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه فراهم کرده و در مسیر تلاش های سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان و از سرگیری زندگی طبیعی شهروندان مانع‌تراشی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو ستاد در بیانه ای مشترک اعلام کردند که به لطف تلاش‌های مشترک روسیه و سوریه میزان بازگشت آوارگان سوری به کشور طی ماه گذشته افزایش یافته است، اما آمریکا و متحدانش در منطقه موانعی را در این مسیر ایجاد کرده که از جمله آن می‌توان به اقدامات اقتصادی ظالمانه برای جلوگیری از ارسال دارو و تجهیزات اشاره کرد.

این بیانیه می‌افزاید: حضور غیر قانونی آمریکا در سوریه از حل مشکل دو اردوگاه الرکبان و الهول جلوگیری کرده و وضعیت انسانی در  این دو اردوگاه را بحرانی می‌کند و مانع بازگشت آوارگان به منازلشان می‌شود. 

ستادهای هماهنگی مشترک سوریه و روسیه بار دیگر تاکید کردند که بهترین راه حل برای این مشکل و پایان دادن به درد و رنج آوارگان همان پایان دادن به اشغالگری و حضور غیر قانونی نیروهای آمریکایی و فراهم کردن زمینه برای بازگشت آوارگان به شهرها و روستاهایشان است.

در این بیانیه آمده است: سوری هایی که موفق به خروج از اردوگاه الرکبان شده‌اند تاکید کردند که گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا مرتکب جنایت ها علیه غیرنظامیان می شوند و از طریق ترساندن غیرنظامیان از خروج آنها از این اردوگاه جلوگیری می‌کنند.

واشنگتن از طریق گروه‌های تروریستی مزدور خود که در اردوگاه الرکبان در منطقه التنف و اردوگاه الهول در شرق الحسکه مستقر هستند، هزاران آواره سوری را از بیش از چهار سال قبل در شرایطی اسفناک به گروگان گرفته است و در سایه کمبود شدید مایحتاج مردم از قبیل آب و دارو و غذا و درمان، احتمال وقوع فاجعه انسانی در این دو اردوگاه وجود دارد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۶۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت نه سیاستمداران اوکراینی و نه سیاستمداران غربی حاضر به مذاکره جدی با مسکو نیستند و نشست آینده به میزبانی سوئیس درباره اوکراین را «مذاکرات غیرجدی» توصیف کرد.

وی که با شبکه «ای‌تی‌وی» بوستی گفت‌وگو می‌کرد، دراین‌باره گفت: ما کسی را نمی‌بینیم که با او گفت‌وگو کنیم. من به اظهارات رهبران اوکراین، ایالات متحده و اروپا، و طبقه سیاسی آنها توجه کنید. هیچ یک از آنها برای یک گفتگوی جدی آماده نیستند. آنها با برگزاری یک نشست در سوئیس، یک نمایش مذاکرات را بازی می کنند. چارچوب کپنهاگ به بن‌بست رسیده است.

لاوروف تأکید کرد که غرب تلاش می‌کند که غرب تلاش می کند «با تطمیع یا کلاهبردار، باج خواهی و دروغ» حداکثر تعداد کشورهای در حال توسعه و کشورهای جنوب جهانی را به «گردهمایی» در سوئیس بکشاند.

کشور سوئیس نشستی درباره اوکراین را در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. حدود ۱۶۰ کشور به این نشست دعوت شده اند، اما روسیه در آن شرکت نخواهد کرد. سرگئی گارمونین، سفیر روسیه در برن پیش از این به اسپوتنیک گفته بود که روسیه در این نشست که هدف از آن ارائه ضرب‌الاجل به مسکو است، در هیچ قالبی شرکت نخواهد کرد.

به گفته گارمونین «این نشست به یک کارزار روابط عمومی پر سر و صدا اما خالی تبدیل خواهد شد.» دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز پیشتر گفته بود که روند مذاکره درباره اوکراین بدون مشارکت روسیه معنی ندارد.

مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کی یف ممنوعیتی را برای آنها در سطح قانون گذاری معرفی کرده است.

کد خبر 6097760

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • تاکید اسد بر موضع باثبات سوریه در قبال مقاومت و فلسطین
  • روز ۲۱۲ طوفان‌الاقصی|بمباران رفح و ۳ اردوگاه آوارگان
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس