Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@22:43:16 GMT

وقوع سیل در مناطق شرقی شهرستان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۶۴۹۸

وقوع سیل در مناطق شرقی شهرستان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: روز گذشته سیلی در مناطق شرقی شهرستان اصفهان به راه افتاده است که در حال هدایت به سوی زاینده رود و تالاب گاوخونی است.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص سیل روز گذشته در گردنه ملا احمد در استان اصفهان، اظهار کرد: عصر روز گذشته بارش ناگهانی تگرگ و باران شدید در گردنه ملا احمد موجب ایجاد سیل شد که این سیل به رودخانه فصلی تودشک وارد و پس از پر کردن این رودخانه وارد جاده جوشقان- صادق آباد شد و خسارت‌هایی را وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سیل مزارعی را در مسیر خود دچار خسارت کرد و در حال حاضر نیز در حال حرکت به سوی جلگه و بن رود است که پس از آن به سوی زاینده رود هدایت خواهد شد تا در پایان به تالاب گاوخونی ریخته شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: شهرداری ها و دهیاری ها آماده باش هستند و نیروهای امدادی در محل مستقر هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیاتودی، مقامات محلی در برزیل اعلام کردند که شمار قربانیان طوفان و باران شدیدی که باعث سیل در ایالت جنوبی «ریوگرانده دو سول» این کشور شده، به دست کم ۷۸ نفر افزایش یافته، ۱۰۵ نفر همچنان مفقود هستند و بیش از ۱۱۵ هزار نفر آواره شدند.

این چهارمین سیل در یک سال گذشته است و سه سیل قبلی در پائیز نیز منجربه کشته شدن مجموعاً ۷۵ نفر شد.

به گفته سرویس زمین‌شناسی برزیل، حجم این سیل از سیل سال ۱۹۴۱ فراتر رفته و در برخی شهرها سطح آب به بالاترین حد خود در ۱۵۰ سال گذشته در این کشور رسیده است

بنابر گزارش‌ها یک سد واقع در یک نیروگاه برق آبی بین شهرهای بنتو گونکالوس و کوتپپورا تاحدی تخریب شد و تمامی شهرهای مجاور را به زیر آب برد. خروش یک رودخانه نیز باعث از بین رفتن یک پل در نزدیکی شهر لینا نوا شد.

بارش بی‌وقفه باران از دوشنبه گذشته آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا دو روز آینده هم همچنان ادامه داشته باشد.

وضعیت آب‌وهوایی آمریکای جنوبی متأثر از پدیده طبیعی «ال‌نینو» است که به‌طور دوره‌ای سطح آب‌ها را گرم کرده و باعث خشکسالی در شمال و بارندگی شدید در جنوب می‌شود.

امسال این پدیده در کنار سیل‌های مکرر در جنوب، باعث خشکسالی بی‌سابقه در آمازون شده است. دانشمندان معتقدند این شرایط ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با عوامل انسانی است.

کد خبر 6097774

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • دست‌کم ۷۸ نفر در وقوع سیل در برزیل جان باختند/ ۱۰۵ تن ناپدید شدند
  • درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی
  • اعلام هشدار نارنجی برای وقوع تندباد و بارندگی در خوزستان
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران