Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان،«همایون جورابلو» امروز و در گفت و گویی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صنایع دستی، گفت: یک فروشگاه صنایع دستی در شهرستان شاهرود و پنج فروشگاه صنایع دستی در اقامتگاه های بوم گردی استان افتتاح می شود.

وی از افتتاح سه کارگاه بزرگ صنایع دستی در دامغان خبر داد و افزود: برگزاری گرامیداشت هفته صنایع دستی و تجلیل از هنرمندان صنایع دستی استان سمنان از دیگر برنامه های این هفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جورابلو با اشاره به حضور هنرمندان صنایع دستی استان در برنامه های صدا و سیمای مرکز سمنان در این هفته گفت: فراهم کردن شرایط بازدید دانش آموزان از کارگاههای صنایع دستی استان از برنامه های گرامیداشت هفته صنایع دستی است.

سرپرست معاونت صنایع­دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه حمایت از مشاغل خانگی از برنامه های مهم این معاونت است، گفت: یک هزار و ۳۳ مجوز مشاغل خانگی در سال ۹۷ و در حوزه صنایع دستی صادر شد.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات کم بهره مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع دستی استان سمنان، گفت: به ۲۸۲ طرح در این زمینه مبلغ ۲۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

پنج هزار و ۴۲۳ هنرمند در استان سمنان دارای فعالیت هستند.

۲ بازارچه دائمی و پنج فروشگاه صنایع دستی در استان سمنان فعال  و یک بازارچه نیز در حال ساخت است.

سفال و سرامیک، گلیم­بافی، منبت و معرق چوب، گوهر تراشی، زیور آلات سنتی، چاپ قلمکار، نساجی سنتی، سوزن دوزی سنتی، نمدمالی،  قلمزنی، حوله بافی، چرم دست دوز سنتی و ... از مهم ترین رشته های بومی و فعال صنایع دستی استان سمنان است.

بیستم خرداد مصادف با ۱۰ ژوئن به عنوان روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است.

46

کد خبر 1268647

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان صنايع دستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین