Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@11:40:13 GMT

انتقادات تند زیباکلام از محمد رضا عارف

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۶۸۴۴

خرداد؛ زيباكلام گفت: عارف قبل از اينكه مدعي اصلاحات بشود، بايد به اين سوال اساسی پاسخ بدهد كه در اين چهارسال چندبار نطق پيش از دستور داشته و در كدام يك از نطق‌هايش از مشكلات مردم سخن گفته است؟
وقتي محمدرضا عارف در انتخابات هيئت‌رئيسه مجلس شركت كرد، برخي از اقدام او يك پيام فرامتني اقتباس كردند؛ اينكه عارف مي‌خواست به جريان مقابل بگويد كه ديگر ائتلافي در كار نخواهد بود و اصلاح‌طلبان در دوره بعدي با هويت اصلاح‌طلبي وارد انتخابات مي‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی اين فرضيه را قبول ندارد و معتقد است که جریان اصلاحات فاقد راهبرد مشخص است. او درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «اساسا جریان اصلاحات هیچ استراتژی خاصی برای آینده سیاسی خود و کشور در اختیار ندارد و رهبریت آن نیز چنین امری را تبیین نمی‌کند. به‌هیچ وجه از جریان اصلاحات هیچ صدایی شنیده نمی‌شود که اکنون چه باید کرد؟ شخصیت‌ها و احزاب اصلاح‌طلب مشخص نمی‌کنند که در انتخابات آینده قرار است چه سیاستی را اتخاذ کنند. اگر از شخصیت‌های اصلاح‌طلب مانند آقایان خاتمی، حجاریان، موسوی‌لاری، محمدرضا خاتمی و... بپرسید که برنامه‌تان برای پیشبرد اصلاحات چیست و برای انتخابات مجلس چه رویکردی دارید جز حرف‌هایی کلی چیزی تحویلتان نمی‌دهند و هیچ دستورالعملی ندارند. من در فروردین امسال در نامه‌ای نوشتم که اصلاحات در یک بحران عمیق به‌سر می‌برد».
او ادامه داد: «باور کنید که اگر از نسل‌های جوان دانشگاهی پرسیده شود که تفاوت فکری یک اصلاح‌‌طلب با یک اصولگرا چیست، واقعا نمی‌داند و این تقصیر آن دانشجو نیست بلکه تقصی رهبر اصلاحات است که توانایی تبیین اهداف اصلاحات را ندارد یا نمی‌خواهد تبیین کند. رهبری ناکارآمد اصلاحات سرمایه اجتماعی عظیمی را بر باد داده است و هیچ نقشه راهی ندارد. تکلیف اصلاح‌طلبان با خودشان مشخص نيست به نحوي كه ممكن است امروز بگويند با پرچم اصلاح‌طلبي وارد انتخابات مي‌شويم و فردا بگويند نه ائتلاف مي‌كنيم. نخستين مشكل اين است كه هيچ مطالبه استراتژيكي در ميان نيست و مشكل بعدی اين است كه صداي واحدی از اين جريان به گوش نمی‌رسد و هريک از اينها يک حرفي برای خود می‌زنند. من بارها گفته‌ام كه بزرگ‌ترين دشمن اصلاحات اصولگرايان، قوه قضاييه و حتی شورای نگهبان نيست بلكه مهم‌ترين دشمن اين جريان بی‌برنامگی اصلاح‌طلبان است».
زيباكلام در پاسخ به اين پرسش كه آيا می‌توان نامزدشدن عارف در انتخابات هيئت‌رئيسه مجلس را نشانی از عدم ائتلاف جريان اصلاحات با اصولگرايان معتدل دانست، گفت: «عارف قبل از اينكه مدعی اصلاحات بشود، بايد به اين سوال اساسی پاسخ بدهد كه در اين چهارسال چندبار نطق پيش از دستور داشته و در كدام يک از نطق‌هايش از مشكلات مردم سخن گفته است؟ عارف كدام موضع تأثيرگذار را داشته كه بتوانيم بگوييم او واقعا ليدر اصلاحات است؟اين طور نيست كه يک‌فرد خود را ليدر معرفی كند اما هيچ‌كاری انجام ندهد». برچسب ها: زیباکلام ، محمد رضا عارف

منبع: خرداد

کلیدواژه: زیباکلام محمد رضا عارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۶۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعلام مهم تراکتور منفی شد

به گزارش "ورزش سه"، بر اساس اعلام لیست اولیه سازمان لیگ، عارف آقاسی به دلیل محرومیت انضباطی که در آخرین بازی جام حذفی فصل گذشته با فولاد داشت، اولین بازی تراکتور در رقابت‌های حذفی را از دست داده بود اما با توجه به اینکه دیدار تراکتور برابر چوکا لغو شد، در ابتدا اینطور به نظر می‌رسید که محرومیت آقاسی به دیدار برابر ذوب‌آهن منتقل خواهد شد.

اما برخلاف خبر اولیه، استعلام جدید باشگاه تراکتور حاکی از آن است که به زعم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، محرومیت آقاسی در بازی با چوکا سپری شده و این بازیکن برای بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، مشکلی در همراهی تیمش نخواهد داشت.

سعید مظفری‌زاده با تائید این خبر به خبرنگار ما گفت: با توجه به استعلامی که گرفتیم عارف آقاسی محرومیت خود را در بازی با چوکا گذرانده است چرا که در این بازی تیم حریف بود که در زمین حاضر نشد.

به این ترتیب و با توجه به غیبت سیدمحمد حسینی به دلیل مصدومیت، تراکتور چالش غیبت دیگر مدافع مرکزی خود را نخواهد داشت و عارف امکان همراهی تیم تراکتور را دارد.

تیم تراکتور روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه، در ورزشگاه یادگارامام از ساعت 18:30 میزبان ذوب آهن خواهد بود.

دیگر خبرها

  • عارف آقاسی مشکلی برای حضور در بازی با ذوب‌آهن ندارد
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات
  • استعلام مهم تراکتور منفی شد
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • وزیر کشور: اساس طرح نور اصلاح با تذکر است / مأموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • اساس طرح نور اصلاح با تذکر است/ ماموران فراجا برای نحوه برخورد توجیه شده‌اند
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد
  • صدر جدول طلایی شد
  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ