Web Analytics Made Easy - Statcounter

به علت گرانی کالاهای سرمایه‌‌ای و غیرممکن شدن ایجاد شغل با وام ۲۰ میلیون تومانی، افزایش سقف مبلغ پرداختی خوداشتغالی مددجویان کمیته امداد اصفهان، احساس شد، بنابراین با تصمیم شورای پول و اعتبار کشور، سقف وام اشتغال پرداختی به ۵۰ میلیون افزایش یافت. ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امروزه مسئله اشتغال به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل اقتصادی و اجتماعی اهمیت فوق العاده‌ای پیدا کرده و با بیشتر شدن مشکلات معیشتی مردم، اهمیت این موضوع صد چندان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی از آقای سی و چند ساله‌ای علت ازدواج نکردنش را می‌پرسی در جواب چیزی جز بیکاری و مشکلات اقتصادی نمی‌شنوی، همین طور وقتی که دختر و پسری به خاطر پیدا نکردن شغل هنوز نتوانسته‌اند زیر یک سقف بروند چنین جواب مشابهی را می‌شنوید.

پیر شدن جمعیت و کاهش تعداد موالید هم در کشور ما نتیجه عدم شغل کافی برای افراد جامعه است. عده‌ای بر این باورند که همه نباید دکتر و مهندس شوند، جامعه به مشاغل مختلفی نیاز دارد که می‌توان به آن پرداخت. می‌گویند «کار نیست» اما در پاسخ باید گفت «خودت آن را بساز و تعدادی را هم به کار گیر.»

شاید در وهله اول شنیدن این جمله برای خیلی از ما سنگین و دیر هضم باشد، در این شرایط اقتصادی که بعضی واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ تعطیل یا نیمه تعطیل هستند یا تعدادی هم اگر چاره‌ای داشتند تغییر شغل می‌دادند، چگونه می‌توان به این مسئله فکر کرد چه برسد به اینکه آن را عملی کنی و موفق هم بشوی.

افراد جویای کار دیگری که روحیه مثبت‌اندیش‌تری دارند، با مشکل پول اولیه آن مواجهند و اینکه چگونه می‌توانند طرح یا ایده‌شان را به مرحله عمل برسانند. با این حال واژه وام خوداشتغالی که این روزها زیاد آن را می‌شنویم، می‌تواند چاره کار باشد. ولی اینکه گرفتن این وام نیاز به ضامن دارد و اینکه آیا این مبلغ می‌تواند گره‌گشای کار باشد و یا اصلا احتمال موفقیت دارد یا خیر، بحث دیگری است.

 در همین راستا کمیته امداد امام خمینی (ره) اصفهان به جای ماهی، ماهی گرفتن را به مددجویانش یاد داده و واحدهای زیادی متشکل از زنان و مردانی پر تلاش، عزم خود را جزم کرده‌اند تا در صحنه تولید و اقتصاد خانواده و جامعه نقشی سازنده ایفا کنند، اما این واحدها در راه فعالیت سازنده خود با مشکل  کمبود سرمایه و نقدینگی مواجه شدند که با وام اشتغال این معضل حل شده است.

122 میلیارد تومان وام اشتغال به جامعه هدف کمیته امداد اصفهان در سال 97 پرداخت شد

از آنجایی‌که ایجاد شغل برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان اصفهان از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد برای توانمندسازی جامعه تحت حمایت خود در استان است، در این باره معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: سال‌های زیادی است که وام‌های قرض‌الحسنه اشتغال توسط این نهاد به مددجویان مستعد پرداخت می‌شود و تأثیر بسیار مناسبی در بهبود وضعیت این خانوارها داشته است.

بهرام سوادکوهی افزود: بیش از 6 هزار و 100 طرح اشتغال و خودکفایی در سال 97 توسط جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان اجرا شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه 122 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای راه‌اندازی این طرح‌ها به مددجویان و نیازمندان مستعد پرداخت ‌شد، گفت: 7 هزار و 61 شغل جدید نتیجه این وام بود.

وی تصریح کرد: کمیته امداد به غیر از وام، فعالیت‌های دیگری برای ایجاد اشتغال مددجویان از جمله کمک به حرفه‌آموزی مددجویان، تعامل با کارفرمایان، کارآفرینان و صاحبان صنایع در کنار فعالیت‌های کاریابی برای توانمندی جامعه زیرپوشش انجام می‌دهد.

سوادکوهی ادامه داد: این نهاد تثبیت‌کننده فقر نیست و ایجاد اشتغال و توانمندی جامعه نیازمندان زیرپوشش از برنامه‌های محوری کمیته امداد استان اصفهان است و به ‌غیر از سالمندان و افرادی که توانایی کار کردن ندارند، سایر مددجویان به سمت اشتغال و خودکفایی هدایت می‌شوند.

زنان، مجری 40 درصد از طرح‌های اشتغال کمیته امداد اصفهان49 درصد طرح‌های اشتغال کمیته امداد سمنان به مناطق روستایی اختصاص یافتبودجه اشتغال کمیته امداد باید 2 برابر شود/یک‌سوم بیکاران کشور مخاطب کمیته امداد هستند

وی از کارفرمایان، کارآفرینان، صاحبان ایده و صنایع کاربردی خواست که برای همکاری با کمیته امداد اصفهان در زمینه اشتغال مددجویان آنها را یاری کنند چرا که خیر ماندگار و باقیات صالحات فقط محدود به ساخت مدرسه، درمانگاه و مسجد نیست بلکه در جامعه امروزی کمک به اشتغال و توانمندی بلکه در جامعه امروزی کمک به اشتغال و توانمندی هر مددجو نیز از خیرهای کثیر و ماندگار است.

100 طرح اشتغال مددجویان با الگوی راهبران شغلی اجرا شده است

سوادکوهی با اشاره به طرح راهبران شغلی اظهار داشت: طرح جدیدی است که کمیته امداد با توجه به نوسانات بازار برای موفق‌تر عمل کردن در زمینه اشتغال مددجویان به کار گرفته است.

وی افزود: کسانی که ایده کارآفرینی دارند یا کارآفرین هستند طرح‌های خود را در سطح شهرستان یا استان مطرح می‌کنند و ما نیز مددجویان را به آنها معرفی کرده تا آموزش‌های لازم را ببینند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه کارفرما، کارگاه‌ یا محل تولید را برای مددجو تهیه می‌کنند، گفت: محصولات تولید شده توسط مددجویان نیز توسط کارفرما فروخته می‌شود.

وی ادامه داد: با استفاده از این طرح، می‌توان تولید انبوه یک محصول را داشت و هم نگرانی بابت فروش محصولات وجود نخواهد داشت، چرا که مشکل بازاریابی و فروش محصولات مددجویان از مهم‌ترین مواردی است که با حضور راهبران شغلی کمتر می‌شود.

سوادکوهی خاطرنشان کرد: حل معضلات مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی از مسیر مشارکت کسب و کارهای پشتیبان می‌گذرد و کمیته امداد، پیگیری‌های زیادی در زمینه پیشبرد طرح SPV  یا راهبران شغلی با مشارکت فعالان بخش خصوصی و صاحبان کسب و کار انجام داده که قسمتی از کالاها و یا ارائه بخش‌هایی از خدمات خود را برون سپاری ‌کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به تعداد کسب و کارهای راهبر اشتغال مددجویان که در سال جاری تا کنون به همکاری با این نهاد پرداخته‌اند، اظهار داشت: قالیبافی، پرورش ماهیان زینتی، چرم‌دوزی، پرورش زالو و پرورش اسب پنج نوع کسب و کاری هستند که در الگوی راهبران اشتغال با کمیته امداد اصفهان تا کنون همکاری داشته‌اند.

وی افزود: در سال گذشته 100 طرح اشتغال مددجویی با راهبری این پنج نوع کسب و کار  در حال اجراست.

وام اشتغال مددجویان اصفهانی در سال جاری افزایش یافت

سوادکوهی خاطرنشان کرد: سقف مبلغ پرداختی در زمینه خوداشتغالی به مددجویان در سال گذشته 20 میلیون تومان بوده که در سال جدید و با توجه به گرانی کالاهای سرمایه‌ای و غیرممکن شدن ایجاد شغل با وام 20 میلیون تومانی با تصمیم شورای پول و اعتبار کشور، سقف وام اشتغال پرداختی به مددجویان نهادهای حمایتی به 50 میلیون تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این وام‌های قرض‌الحسنه با همکاری نظام بانکی کشور به مددجویان پرداخت می‌شود، گفت: این تسهیلات در سررسیدهای پنج‌ ساله و با سود چهار درصد در اختیار مددجویان مستعد و دارای طرح، ایده و برنامه برای ایجاد یک کسب ‌وکار شخصی قرار می‌گیرد.

سوادکوهی ادامه داد: نظارت بر پرداخت این وام‌ها و حسن انجام طرح‌های اشتغال مددجویان  از مورد تأکیدترین برنامه‌های کاری این نهاد در استان اصفهان است که توجیه اقتصادی و ظرفیت درآمدی طرح‌های ارائه‌شده توسط مددجویان در مراحل ابتدایی توسط کارشناسان این نهاد بررسی می‌شود و پس از پرداخت وام این طرح‌ها تا پنج سال تحت نظارت و پشتیبانی کمیته امداد اصفهان خواهند بود.

وی تصریح کرد: پرداخت وام اشتغال این نهاد  منحصر به وام‌های نظام بانکی کشور نیست و در این راستا صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت که تحت نظارت و با اشراف این نهاد فعالیت می‌کند نیز در سال جدید تسهیلات قرض الحسنه در سررسید 4 ساله به مددجویان واجد شرایط، پرداخت می‌کند که در سال گذشته مدت زمان بازپرداخت تسهیلات این صندوق 3 ساله بود.

 انتهای پیام/ش

 

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری ۳۳۸۶۳ واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح که از این تعداد، ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهم نامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال ۱۴۰۱، طی دو سال تعداد ۶۰۰۰ واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می‌شود.

سلم آبادی تصریح کرد: سال گذشته ۱۹۰۰ واحد مسکن مددجویی و امروز ۲۱۰۵ واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۲۰۰۰ واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شود، گفت: تلاش می‌شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

وی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

سلم آبادی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

کد خبر 6089932

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است