Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:17:26 GMT

لزوم توجه به نقش صنایع دستی درصنعت گردشگری

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۷۴۴۹

لزوم توجه به نقش صنایع دستی درصنعت گردشگری

مریم بیدخام شامگاه سه شنبه اختتامیه در اختتامیه دومین جشنواره عکس دارالسلطنه قزوین افزود: این استان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف صنایع دستی دارد و بانوان این پهنه مینودری در تولید آثار هنری فعال هستند.
وی به نقش و اهمیت صنایع دستی به عنوان هنر بومی و اصیل با جنبه‌های قوی کاربردی اشاره کرد و گفت: نقش این آثار هنری از نظر فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی بر همگان آشکار است و باید در راه توسعه و رونق گردشگری مورد استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیدخام همچنین تاکید کرد: توسعه هنرهای صنایع را باید در زادگاه آن یعنی روستاها مورد حمایت قرار داد و تلاش کرد تا از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها و خالی شدن روستاها جلوگیری کرد.


مدیرکل امور اجتماعی و بانوان استانداری قزوین با بیان اینکه تدوین برنامه‌های جامع و حمایت مضاعف از صنایع دستی و صنعتگران موجب افزایش فرصت‌های شغلی شده است، اظهار داشت: بدون تردید یکی از معضلات فعلی کشور در عرصه اقتصادی و اجتماعی، عارضه بیکاری و کمبود فرصت‌های شغلی است که در این راستا با توجه به آمار قابل توجه جوانان به عنوان سرمایه انسانی استفاده از ظرفیت صنایع دستی می‌تواند در اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری راهگشا باشد.
بیدخام خاطرنشان کرد: عرصه صنایع دستی از جمله ظرفیت‌هایی به شمار می‌رود که به واسطه تاریخ، فرهنگ و تمدن کهن ایران زمین، تعدد و تکثر قومیت‌ها و فرهنگ‌های گوناگون این مرز و بوم از پیشینه و سابقه تاریخی قابل توجهی برخوردار است و به واقع در سایه برنامه ریزی مدون و اصولی و در چارچوب و قالب صنعت می‌توان از مواهب آن در بسیاری حوزه‌ها از جمله اقتصادی بهره مند شد.
در این مراسم از پیشکسوتان صنایع دستی با حضور علیرضا خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، ابوالفضل یاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین، اعضای شورای شهر قزوین، آرش رشوند آوه مدیر عامل نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین و جمعی از مدیران تجلیل شد.

۶۰۱۲*۹۹۲۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه صنایع دستی زنان توریست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۷۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.
علیرضا جیلان تأکید کرد: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.
جیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.
وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است