Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@18:10:19 GMT

در مقابل تحریم پتروشیمی می‌ایستیم

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۷۴۶۰

در مقابل تحریم پتروشیمی می‌ایستیم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرعامل پتروشیمی خراسان با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی تولید اوره از تامین و تحویل کود اوره لازم به کشاورزان، همچون سال‌های گذشته خبر داد.

حسین شفیعی مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت: پارسال با تولید ۶۲۱ هزار تن اوره در مجتمع پتروشیمی خراسان یک رکورد تحقق یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مهم‌ترین عوامل دستیابی به این رکورد را نیروی انسانی متخصص، شناسایی تنگنا‌های عملیاتی، تامین قطعات، اقدامات مهندسی بهنگام، رعایت اصول ایمنی، آموزش و دانش روز و مدیریت و برنامه ریزی دقیق عنوان کرد.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان با اشاره به آشکارتر شدن تحریم‌های اخیر مقابل صنعت پتروشیمی کشور گفت: سال هاست با وجود این فضا، حرکت کرده ایم و اکنون هم سعی می‌کنیم در عرصه فروش و تامین تجهیزات، با وجود تحریم ها، مدیریت کنیم.

شفیعی سود خالص این مجتمع را ۵۵۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سال ۹۵، صادرات این مجتمع ۳۱ ممیز چهار دهم میلیون دلار، سال ۹۶ به ۴۶ و نیم میلیون دلار و سال ۹۷ نیز صادرات آن به ۷۵ ممیز یک دهم میلیون دلار افزایش یافت.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان، ظرفیت اسمی بزرگترین کارخانه تولیدی پتروشیمی شمال و شمال شرق کشور را ۴۹۵ هزار تن اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک و ۲۰ تن کریستال ملامین اعلام کرد و گفت: ما تولیدکننده هشت درصد تولیدات پتروشیمیایی کشور هستیم.

شفیعی گفت: شرکت شستا با ۴۱ ممیز ۷۱ صدم و پتروفرهنگ با ۱۹ درصد، بیشترین سهام این مجتمع را در اختیار دارند و تنها این دو، مایل به توسعه فاز دو پتروشیمی و در حال پیگیری فرایند آن هستند.

وی همچنین گفت: این مجموعه با هدف ادای مسئولیت‌های اجتماعی که بر خود واجب می‌داند، پارسال ۵ میلیارد ریال در زمینه‌هایی همچون بهسازی مدارس، کمک به سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان، مرمت آسایشگاه سالمندان، مساعدت به مراکز خیریه و مذهبی و همکاری و مساعدت در برپایی سمینار‌های علمی کمک کرده است.

شفیعی با اعلام کارکرد ۴۲ میلیون ساعت فعالیت این شرکت، بدون حادثه فوت گفت: نیرو‌های این شرکت، پارسال از ۱۲ هزارو ۴۱۵ نفر ساعت آموزش ایمنی برخوردار شدند.

وی با اشاره به مشکلات سال گذشته در حوزه ناوگان حمل و نقل کشور گفت: در شرایطی که برخی از شرکت‌های حمل و نقل استان در اوج فعالیت شرکت به تعهدات خود عمل نکردند، سپاه جوادالائمه استان بخشی از تعهدات را به ویژه در بخش کشاورزی استان‌های همجوار، عملیاتی کرد.

استفاده از پساب بجنورد و بازچرخانی آب به عنوان یک اولویت مجتمع، رعایت اصول محیط زیستی، تامین ۹۰ تا ۹۵ درصد نیرو‌های شرکت از نیروی انسانی بومی استان و خارج نشدن منابع مالی مجتمع از استان از سال ۱۳۸۵ تاکنون، دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/ م

در مقابل تحریم پتروشیمی می‌ایستیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پتروشیمی شرکت ملی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از تغییر نام تیم استقلال به استقلال خلیج فارس خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید، تیم محبوب استقلال، به استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.

وی ادامه داد: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءالله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • پتروشیمی، نام باشگاه استقلال را تغییر داد
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس»
  • تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد | «خلیج فارس» مقابل اسم آبی ها
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه