از نیت پوشیدن پیراهن با تصویر رهبری تا عشق به حججی توسط کشتیگیر اوکراینی
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۷۸۵۷
چند روزی است که صفحات فضای مجازی، اخباری از یک جوان کشتیگیر خارجی با تصویری از مقام معظم رهبری را منتشر کرده که این خبر دست به دست منتشر میشود. ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -
به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، جوانی خارجی، با گوشهای شکسته و هیکلی آماده که با پیراهن سیاه رنگ با تصویر رهبر معظم انقلاب به روی سکو رفته و کلمه لبیک یا خامنهای روی پیراهنشاش جلوهگری میکند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
این تصاویر به قدری دست به دست شده است که به عنوان یک خبرنگار ترک زبان با پرس و جو یک گفتوگویی تلفنی چند دقیقهای با این جوان 22 ساله آذری تبار انجام دادیم.
لطفا بیوگرافی از خودتان بفرمایید و بگویید که اهل کجا و ساکن کدام کشور هستید؟
من المار نور علیاف هستم، 22 سال سن دارم و اصالتی آذربایجانی داشته ولی در حال حاضر ساکن اوکراین هستم و 11 سالی می شود که در رشته ورزشی کشتی فعالیت میکنم.
مدالی که با تصویر رهبر معظم انقلاب گرفتید برای چه مسابقهای است؟
این مدال برای قهرمانی اوکراین بود که الحمدالله حائز مدال طلا شدم.
به حق که نام آقا را چه لاتین و چه فارسی از هر طرف بنویسید آقا است و این نام برازنده مولای ما سید علی خامنهای است
چرا با تصویر رهبر ایران این مدال را گرفتید؟
مرجع تقلید من آقا سیدعلی خامنهای است و من نیت کرده بودم که اگر این مدال طلا را کسب کنم با تصویر حضرت آقا به روی سکو بروم چراکه ایشان جان من هستند و به حق که نام آقا را چه لاتین و چه فارسی از هر طرف بنویسید آقا است و این نام برازنده مولای ما سید علی خامنهای است.
میدانید این کار شما چقدر بازتاب داشته است؟
همانطور که گفتم من نیت کرده بودم تا با تصویر حضرت آقا به روی سکو بروم و این را به یک روحانی اهل ایران در اوکراین نیز گفتم که اگر مدال طلا بگیرم حتما با تصویر رهبر معظم و ولی امر مسلمین خواهم رفت و همان کار را هم کردم و بعد دیدم که چقدر بازتاب خوبی داشته است.
کشتیگیر اوکراینی خطاب به رهبر انقلاب: جانیم سنه قربان اولسون
اگر بخواهید به رهبر معظم انقلاب چیزی بگویید آن چیست؟
من کوچکتر از آن هستم که بتوانم به ایشان چیزی بگویم و تنها میتوانم بگویم "جانیم سنه قربان اولسون" (جانم فدای تو باشد).
آرزوی دیدن آقا را دارم
اگر روزی حضرت آیت الله سیدعلی خامنهای را از نزدیک دیدید چه کار میکنید؟
باور میکنید این آرزوی من است! البته میدانم اگر ایشان را ببینم از خجالت نمیتوانم سرم را بالا بگیرم ولی میدانم که عاشقانه نگاهش خواهم کرد و افتخار میکنم که بزرگ ما ایشان هستند و کاش روزی برسد که ایشان را ببینم.
تا به حال ایران سفر کردهاید؟
بله من دو بار به ایران آمدهام که یکی برای مسابقه جام شهدا در سال 2016 بود و دیگری برای زیارت حرم مطهر بی بی معصومه(س) و امام رضا(ع) و امام خمینی(ره) در سال 2017 بود.
صفحه اینستاگرام شما پر از کلیپهایی از شهدای مدافعان حرم است؟ چرا تصاویر آنها را میگذارید؟
من یک شیعه هستم و همه شهدای در راه تشیع و اسلام برای من عزیز هستند و شهدای مدافع حرم نیز عزیزتر هستند که اجازه ندادند تا آجری از حرم بی بی زینب(س) فرو ریزد. شهدای مدافع حرم گمنام و عاشقانه با خدا معامله کردند و من عاشق تک به تک آنها هستم.
عاشق حججی هستم
کدام شهید مدافع حرم را دوست دارید؟
همه شهدا عزیزند ولی محسن حججی و ابراهیم هادی و بابک نوری را خوب میشناسم ولی عاشق حججی هستم و دوست دارم من هم همانند او باشم.
آرزوی شهادت دارم
چرا در یک پست خود از خداوند شهادت خواستهاید؟
همه میمیریم و چه بهتر که با شهادت که بهترین مرگهاست دنیا را ترک کنیم؛ شهادت بزرگترین و بلند مرتبهترین جایگاههاست.
آرزوی شما برای مسلمانان جهان چیست؟
وحدت، وحدت، وحدت
المار نور علییف، کشتیگیر آذربایجانیالاصل اوکراینی که در مسابقات کشتی کشور اوکراین موفق به کسب مدال طلا شده بود با پیراهنی که تصویر رهبر انقلاب بر آن نقش بسته به روی سکوی دریافت جوایز رفت.
نورعلییف که اصلیتی آذربایجانی دارد سال 2018 در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی زیر 23 اروپا (امیدها) موفق به کسب عنوان سوم وزن 77 کیلوگرم شده بود.
وی همچین عنوان نایب قهرمانی ارتشهای جهان در سال 2017 را هم در کارنامه دارد و در همین سال نایب قهرمان اروپا در رده سنی جوانان شده است.
منبع:فارس
انتهای پیام/
بازگشت به صفحه رسانهها
R41383/P/S9,1299/CT12منبع: تسنیم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۷۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
معمای کف و سقف مجاز حجاب
پس از پیروزی انقلاب و روی کار آمدن جمهوری اسلامی،سبک زندگی مردم و به ویژه پوشش افراد، چه زن و چه مرد به یک مناقشه پایان ناپذیر بدل شد و این مسئله امر تازه ای نیست که مثلا ربطی به مرگ مهسا امینی و وقایع پس از آن داشته باشد. همه به یاد می آورند سال های اول انقلاب را که بر روی دست جوانان با پیراهن آستین کوتاه رنگ پاشیده می شد و یا حتی پوشیدن لباس های رنگی ممنوع بود. همین چند سال پیش بود که سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی، پوشیدن چکمه را مظهر تبرج و آن را غیر قانونی اعلام کرده بود. اما چرا این مناقشه در جامعه ایران قابل حل نیست؟ بسیاری از تحلیلگران سیاسی و اجتماعی دلیل تداوم چالش میان حکومت و مردم بر سر حجاب را عدم پذیرش این قانون از سوی مردم می دانند. اما به نظر می رسد مسئله فراتر از این امر است. در جوامع اقتدارگرا، اغلب قوانینی وضع می شود که مقبول عامه نیست ولی همان قوانین،بیکم و کاست با قدرت از سوی حکومت اعمال می شود. در ایران، با استناد به دین مبین اسلام که دین اکثریت قاطع مردم است، قوانین شریعت اجرا می شود. اما افراد برداشت های فردی خود را از برخی امر دینی دارند. از سوی دیگر بخش بزرگی از قوانین شرع، بیشتر امری فردی است که تعهد فرد به خدای او و مجازاتش هم الهی است. بر همین مبنا، افراد، اعمال مجازات از سوی حکومت، برای امری که بین آنها و پروردگارشان است را نمی پذیرند. با این حال مشکل در این هم نیست چرا که آن چیزی که به نام حجاب در ایران مورد مناقشه بین افراد جامعه با حکومت شده، چندان ربطی به پوشش شرعی ندارد. بر اساس شرع اسلام جز وجه و کفین هیچ بخشی، حتی به اندازه یک تار مو از بدن زن، نباید در معرض دید نامحرم باشد. چنین حجابی در ایران در بین اکثریت زنان جامعه رواج ندارد و آن حدی هم که حکومت بدان رضا داده بسیار نازلتر از حد شرعی است. اما همین میزان از حجاب مورد تایید حکومت هم مقبول بخش بزرگی از جامعه نیست و خود نظام سیاسی هم به این واقعیت اگاه است کماینکه وقتی فرمانده نیروی انتظامی دلیل عدم ورود روسای سابق جمهوری، به مسئله برخورد با بی حجابی را، ترس آنها از ریزش آرایشان می داند، یعنی او به زبان دیگر می گوید که کاندیدای ریاست جمهوری که مدافع برخورد با بی حجابان باشد در انتخابات رقابتی رای نمی آورد، چرا که اکثریت مردم موافق برخورد ماموران با بی حجابی نیستند. از سوی دیگر حکومت مایل است که اجبار به حجاب را در محدوده امر دینی نگه دارد تا آن را نه خواست حکومت و امری حکومتی بلکه خواست خدا و دین قلمداد کند و چون این حجاب با حجاب شرعی تفاوت فاحشی دارد، قادر به تعیین حدود و ثغور برای آن نیست و قوانین مربوط به آن هم دقیقا به همین علت از منطق کافی برای اجرا برخوردار نیستند؛ برای مثال همانگونه که در بالاتر هم گفته شد یک روز پوشیدن چکمه جرم بود و امروز نیست یا پوشش مهسا امینی که در آن روز توسط پلیس دستگیر شد امروز دیگر نه تنها جرم نیست که حتی آرزوی حکومت است یا مثلا اگر زنی امروز با پوشیدن کلاه تمام موهای خود را به پوشاند مرتکب جرم شده اما اگر یک شال ده سانتی متری بر سر کند که ده سانت از موهایش از جلو و نیم متر موهایش از عقب پیدا باشد از منظر قانونی ایرادی ندارد. در واقع نظام سیاسی قادر نیست که معیار شفافی را به عنوان پوشش حکومتی مشخص کرده و همان را اعمال کند. در این شرایط نه مردم می دانند تکلیفشان با حکومت چیست نه مامور حکومت می داند که دقیقا از مردم چه می خواهد. در واقع چیزی در میان است که سقف و کف آن نامشخص است. حال چگونه ممکن است قانونی لازمالاجرا شود اما حدود آن مشخص نباشد؟ تا کنون تنها ماده قانونی برای حجاب تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی بوده که در آن بر رعایت حجاب شرعی که همان وجه و کفین است تاکید شده و اگر قرار باشد نیروی انتظامی قانون مربوط به حجاب را اجرا کند باید بر همان مبنا، همه زنانی که حتی یک تار مویشان پیداست را دستگیر کنند. در قانون جدید هم که هنوز تصویب نشده بر پوشیدگی همه موی سر بانوان تاکید شده است. یعنی در هر صورت باید حکومت اول مشخص کند چه میزان از برهنگی سر مجاز است. قطعا حکومت نمی تواند شفاف اعلام کند که مثلا بیرون بودن بخشی از موی سر ایراد ندارد چرا که این دیگر حجاب شرعی نیست. در آن صورت باید اعلام کند که این یک پوشش اجباری حکومتی است اما حاکمیت، مایل نیست در مظان چنین اتهامی قرار گیرد و به اقتدارگرایی در حجاب متهم شود ولی تا زمانی که تکلیف حد و مرز تشخیص حجاب از بیحجابی روشن نشود، خروجی این قانون ،جز نمایش نزاع مردم و حکومت، چیز درخور دیگری ندارد و این چالش، به دلیل اجرای سلیقه ای از سوی مجریان و مردم اجتنابناپذیر است. 2121 برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901041