Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا شهر طی تذکری در صحن علنی شورای شهر به ارائه گزارش نظارتی از حسن اجرای مقررات مالی و معاملاتی شهرداری تهران و واحد‌ها، سازمانها، شرکت‌ها و موسسات وابسته تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارگروه جامعه خبرگزاری میزان، مجید فراهانی در جریان صد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به لزوم شفافیت مالی در شهرداری تهران گفت: ارتقاء سطح سلامت و انضباط مالی و مقابله با تخلفات مالی و محاسباتی یکی از انتظارات به حق شهروندان از شورای شهر است، انتظاری که متاسفانه در طی ادوار شورا تاکنون به آن پاسخ مناسب و در خور شانی داده نشده است و زمینه ساز بی اعتمادی شهروندان نسبت به سلامت مالی اداره شهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس تبصره ۷ مصوبه «اصلاحیه مصوبه انتخاب ذی حساب و عوامل ذی حسابی در شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه» ابلاغی به شماره ۵۶۷۳/۸۹۵/۱۶۰ به تاریخ ۱۲/۴/۸۶ ذیحساب موظف است هر دو ماه یک بار گزارش نظارتی از حسن اجرای مصوبات بودجه شهرداری تهران و واحد‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه را تهیه و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کنند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین بر اساس تبصره ۳ مصوبه «تایید ۳۰ نفر از کارکنان شهرداری تهران به عنوان قائم مقام ذی حساب در واحد‌های تابعه» ابلاغی به شماره ۱۱۴۶۷/۲۴۶۳/۱۶۰ به تاریخ ۲۴/۴/۱۳۹۷، به‌منظور ارتقاء سطح سلامت اداری، انضباط مالی و پایبندی به مقررات قائم‌مقامان ذیحساب دو (۲) مکلفند درصورتی‌که انجام خرجی را برخلاف قوانین، مقررات و مصوبات شورا تشخیص دهند با اخذ دستور کتبی متضمن قبول مسئولیت دستوردهنده خرج، مراتب را مطابق فرم بند ۱۵ «آیین‌نامه اجرائی شرح وظایف و حدود اختیارات ذیحساب و نحوه انتخاب قائم‌مقامان ذیحساب دو» به ذیحساب شهرداری تهران اعلام و رونوشتی از گزارش فرم را به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کنند.

فراهانی خاطر نشان کرد: متاسفانه علی رغم تصریح مصوبات شورا این تکالیف قانونی توسط ذیحساب شهرداری تهران و قائم مقامان ذیحساب دو (۲) واحد‌های اجرائی با بی توجهی کامل مواجه شده و هیچ گونه گزارشی تاکنون به شورا تقدیم نشده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی عنوان کرد: بر همین اساس در اجرای بند ۳ ماده ۷۱ قانون شورا‌های اسلامی کشور، درباره «ارائه گزارش نظارتی از حسن اجرای مقررات مالی و معاملاتی شهرداری تهران و واحدها، سازمانها، شرکت‌ها و موسسات وابسته» به ذیحساب و قائم مقامان ذیحساب دو (۲) شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

فراهانی گفت: به عنوان رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا و در اجرای مصوبات یاد شده در تاریخ ۲/۱۱/۱۳۹۷ طی نامه شماره ۳۲۰۰۳/۱۶۱ و سپس در تاریخ ۱۹/۱۲/۱۳۹۷ در نامه شماره ۳۷۵۶۶/۱۶۱ از ذیحساب شهرداری تهران جناب آقای خسروی خواستار ارائه گزارش نظارتی از حسن اجرای مقررات مالی و معاملاتی شهرداری تهران و واحدها، سازمانها، شرکت‌ها و موسسات وابسته شدم که متاسفانه این نامه‌ها تاکنون بدون پاسخ مانده است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: اینجانب نارضایتی خود را از عدم اجراء مقررات و گزارشگری به شورا پس از اخذ رای توسط ذیحساب شهرداری تهران اعلام می‌کنم و خواستار پایان دادن به این روند عدم گزارشگری و پنهان سازی اطلاعات نظارت مالی حین خرج هستم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بودجه شفافیت مالی شهرداری تهران عضو شورای شهر مجید فراهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود

به روال دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی دوره آموزشی تقنینی و نظارتی منتخبان دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای ارائه مباحث حقوقی، آیین‌نامه‌ای و پروتکلی مربوط به فرآیند‌های قانونگذاری و وظایف نمایندگی طی فردا و پس‌فردا (۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) توسط معاونت اجرایی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

در این نشست دو روزه دوره‌هایی شامل آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های کلی قانون‌گذاری، آئین‌نامه داخلی مجلس، آشنایی با ساختار دیوان محاسبات، آشنایی با ابزار‌ها و ساختار‌های نظارتی مجلس، سازوکار‌های پشتیبانی پژوهشی از نمایندگان، مباحث کلیدی اقتصادی و... توسط متخصصان و حقوقدانان مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا