Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی عزیزی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این نشست محدوده شهری اراک معرفی شد و تبیین جایگاه شهری در طرح‌های فرادست از جمله مطالعات کالبدی ملی، طرح منطقه البرز مرکزی، ناحیه اراک و طرح مجموعه شهری اراک مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: بررسی وضعیت موجود و سازمان فضایی شهر و روند الحاق شهرهای سنجان و کرهرود در کلان شهر اراک از دیگر محورهای مهم این نشست بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: مشخصات جغرافیایی، اقتصادی، جمعیتی شهر، سطوح و سرانه کاربردهای شهر در وضع موجود و مقایسه آن با شاخص‌های استاندارد، رصد تراکم ساختمانی و کیفیت بناهای موجود در شهر، ارزیابی وضعیت شبکه معابر و کیفیت تردد در سطح خیابان‌ها از جمله مواردی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عزیزی گفت: طرح ۵۵ متری اراک از محورهای مهم این نشست بود چرا که اجرای آن بیش از ۱۰ سال تأخیر دارد و قرار شده که تا حصول نتیجه نهایی حداقل هفته‌ای یک بار نشستی در وزارت راه و شهرسازی تشکیل شود.
طرح ۵۵ متری اراک از سال ۱۳۸۳ با مصوبه شورای عالی مسکن و شهرسازی در دستور کار شهرداری قرار گرفته که حدفاصل میدان حضرت ولیعصر (عج) تا خیابان میرزای شیرازی را به طول حدود ۲ کیلومتر در برمی گیرد و حدود ۱۴ هزار نفر از ساکنان کلان شهر اراک از آن متأثر هستند و در بلاتکلیفی اجرای آن به سرمی برند.

یک هزار واحد مسکونی و تجاری بر سر راه اجرای این طرح قرار دارد و ایجاد مسیر یک هزار و ۸۰۰ متری به عرض ۵۵ متر نیازمند تملک اراضی از سوی شهرداری و همکاری مردم است.
برای این طرح مهم عمران شهری سه مرحله اجرایی پیش بینی شد که گام‌های آن از میدان ولی عصر (عج) تا خیابان شهید رجایی، میدان هفت تیر تا میدان شریعتی اراک است و تحقق این برنامه‌ها حداقل به هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

اراک مرکز استان مرکزی است که ۵۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و در دولت دهم با الحاق سنجان و کرهرود به کلان شهر تبدیل شد.

/‌۶۰۱۳/‌۶۹۹۱/‌

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی موسوم به افق تحول دانشگاه فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار می‌شود.

گروه کشوری معماری و شهرسازی تحت عنوان سومین نشست دانشکدگان هنر و رسانه‌ای همایش را برگزار می‌کند.

گفته می‌شود محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این همایش حضور خواهد داشت.

این همایش با حضور اساتید دانشگاه، اعضای هیأت علمی و علاقمندان فردا ساعت ۸ صبح در سالن همایش‌های فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار خواهد شد.

معاونان دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

در این همایش اعضای گروه کشوری معماری و شهرسازی به بیان مطالب خواهند پرداخت.

کد خبر 6097444

دیگر خبرها

  • چالش‌های معماری و شهرسازی ایران
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در شاهرود
  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی برگزار می شود