Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ بسیج دانشجویی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران خطاب به بطحایی نامه‌ای صادر و اعلام کرد: گویا ترک میدان و عدم شفاف‌سازی، کم‌کم درحال تبدیل شدن به رویه‌ای در بدنه قوه مجریه شده است و این اتفاق از نگاه‌های تیزبین پنهان نیست و متأسفانه این رفتار غیر حرفه‌ای در سال‌های اخیر به طویل‌ترین وزارتخانه تسری پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این نامه آمده است: درطول تاریخ پر برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و در شئون کلان مملکتی، بالأخص ساحت تمدن‌ساز تعلیم و تربیت، ملت عظیم‌الشأن ایران، باوجود تمام نواقص و کم‌کاری‌ها، همواره شاهد خدمات ارزنده فرهنگیان و مدیرانی بوده است که دست به کارهای بزرگ برای اعتلای فرزندان این مرز و بوم زده‌اند. جناب‌عالی نیز، بعنوان چهاردهمین خدمتگزار این عرصه عظیم، توفیق یافتید و خدمات اثرگذاری به ارمغان آوردید که در جای خود ارزنده‌اند؛ اما در دومین بهار خدمت خود، این رسالت سترگ را فروگذاشتید.

در بخشی از این نامه آورده شده‌است: نظر به کارنامه مدیریتی دولت حاضر در جابجایی دو وزیر در ۵ سال و حالا استعفای جناب‌عالی در ششمین سال دولت تدبیر و امید، این حد از بی‌ثباتی در مدیریت کلان آموزش و پرورش، فارغ از دلایل مطرح شده، ناقض هدف ۲۲ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. هدفی که ناظر بر ارتقای مدیریت راهبری آموزشی و تلاش برای افزایش ثبات مدیریت در مجموعه نظام تعلیم و تربیت است.

دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران در این نامه ابراز کردند: گذشته از چالش‌های خرد و کلان مبتلا به امر وزارت، در شرایطی که پرونده مشکلات بر زمین‌مانده فرهنگیان، طرح‌های روی کاغذ، عدم شفافیت در مسئله رتبه‌بندی و... همچنان گشوده مانده، به نحو غیرمنتظره‌ای اقدام به ترک میدان کرده‌اید. با این عمل، دفعتاً واکنش‌های بسیاری از کنش‌گران و فرهیختگان و ایضاً، مخاطبان امر تعلیم و تربیت اعم از دانش‌آموزان، معلمین، کادر مدارس و بهتر است بگوییم عموم ملت را برانگیخته‌‌ و همچنان سکوت پیشه کرده‌اید. اغراق نیست که مخاطب نهاد آموزش و پرورش را آحاد مردم بدانیم و ضربه به نظام آموزش را ضربه به تربیت عموم. چگونه است که باوجود اهمیت امر، اینگونه بی‌صدا سلب وظیفه کرده و پاسخگوی وضعیت حاضر نیستید؟

در ادامه این نامه آورده شده است: گویا ترک میدان و عدم شفاف‌سازی، کم‌کم درحال تبدیل شدن به رویه‌ای در بدنه قوه مجریه شده است و این اتفاق از نگاه‌های تیزبین پنهان نیست و متأسفانه این رفتار غیر حرفه‌ای در سال‌های اخیر به طویل‌ترین وزارتخانه تسری پیدا کرده و عرصه پاک و مقدس تعلیم و تربیت را آلوده به حواشی سیاسی ساخته است. طبیعی است که چنین فرصت‌‌سوزی‌هایی قطار پیشرفت آموزش و پرورش را متوقف ساخته و حتی به عقب می‌راند. مستحضرید که ترک‌گفتنی اینچنین مبهم و سوال برانگیز، با سوگند یاد شده در بدو وزارت و برنامه دقیق پیشنهادی قابل جمع نیست و پرسش همگان را برانگیخته است؛ برنامه‌هایی مبنی بر خدمات و وعده‌هایی نظیر اجرای متوازن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ارتقای منزلت و تأمین معیشت معلمان و برنامه‌های مهم دیگر.

در بخش پایانی این نامه آمده است: نظر به توضیحات فوق، بسیج دانشجویی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، به‌عنوان نهاد کنش‌گر و دغدغه‌مند تربیت فرزندان ایران اسلامی، ضمن نگاه به خدمات شایسته شما، به خطیر بودن مأموریت وزارت آموزش و پرورش، مسائل پیش‌رو و دشواری کار واقف است و باهدف حفظ ساحت مقدس تعلیم و تربیت، از جناب‌عالی جهت حضور در دانشگاه تهران برای شفاف‌سازی و ارائه توضیحات در جمع دانشجویان، اساتید و فعالین تربیتی، در تاریخ مقرر از سوی جنابتان در بازه 25 لغایت 29 خرداد، دعوت به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/

300 / 320 بطحایی استعفا بطحایی چرایی استعفا بطحایی کارنامه مدیریتی بطحایی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بطحایی استعفا بطحایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سعید رشادی، امام جمعه میانه در مراسم نکوداشت هفته معلم در دانشگاه آزاد اسلامی میانه، ارزش تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام را بسیار با اهمیت دانست و اظهار کرد: تعلیم و تربیت، معادل سعادت و سلامت است و برعکس، نبود تعلیم و تربیت در جامعه معادل ضلالت خواهد بود. خداوند متعال، پیامبر اکرم را برای تعلیم و تربیت انسان‌ها برگزید تا انسان‌های گمراه را از تاریکی برهاند و به آن پایان دهد.

وی با تأکید بر اینکه با وجود تربیت، اصول و ارزش‌های انسانی و نیز تبلیغ و رعایت آن در جامعه‌ای، موجب سلامتی، بالندگی و شکوفایی آن جامعه خواهد بود، افزود: اگر در جامعه‌ای تعلیم و تربیت و ارزش‌های دینی و انسانی مورد غفلت و نسیان قرار بگیرد، آن جامعه همواره در معرض آسیب بوده و به گمراهی و انحراف کشیده خواهد شد. با جدی گرفتن مقوله تعلیم و تربیت، می‌توان مشکلات را در جامعه کاهش داد. در دنیای امروزی، مسئله تعلیم و تربیت ارزش و اهمیت زیادی دارد و کشور‌های مختلف، با پیشبرد علم خود، گوی سبقت را از دیگر رقبای خود ربوده‌اند.

امام جمعه میانه تأکید کرد: اگر در عرصه علم، تلاش و کوشش بکنیم و بخواهیم به آن قله تعیین شده خود برسیم و جزء پیشرو‌ها باشیم، قطعاً قدرتمند بوده و در عرصه رقابت و قدرت، جز‌ء اولین‌ها خواهیم بود. فقط نمی‌تواند به علم تکیه کرد؛ زیرا باید در کنار علم، تربیت هم باشد تا جامعه را سالم نگه داشت و پیشرفت کرد. اکنون جمهوری اسلامی ایران در عرصه علم و مسابقات مختلف جهانی شرکت کرده و به سرعت در حال پیشرفت است و نمی‌خواهد از رقبای خود عقب بیفتد.

رشادی ادامه داد:‌ ایران اسلامی جزء پنج کشور پیشرفته علمی جهان است؛ زیرا دانشجویان و دانش‌آموزان در رقابت‌های مختلف علمی، قدرت خود را به جهانیان و حریفان خود نشان داده‌اند.

معلم با دستان مهربان خود مأمنی می‌سازد سرشار از اخلاص

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه نیز معلمان را سعادتمندان دنیا و آخرت توصیف کرد و گفت: معلم با دستان مهربان خود مأمنی سرشار از اخلاص می‌سازد و در کلاس ایثار درس سخاوت می‌دهد.امروز از عزیزانی قدردانی می‌کنیم که چندین سال از عمر گران‌مایه خود را در این دانشگاه صرف کرده‌اند و از جان‌مایه گذاشته‌اند.

بهمن ولی‌نژاد با بیان اینکه استادان از بهترین دانشگاه‌های ایران فارغ‌التحصیل شده‌اند و جزء مجرب‌ترین‌ها هستند، اضافه کرد: استادان ، خدمتگزاران دانشجویان هستند و با یاری سبز آنها، اندیشه‌های نو بارور می‌شود. معلمان به ما یاد داده‌اند که چگونه از کسانی که در حق ما خوبی و بزرگواری کرده‌اند، قدردانی و سپاس‌گزاری کنیم. معلمی نه تنها شغل نیست؛ بلکه عرصه، میدان و جولانگاه تأثیر گذاشتن و یاد دادن بوده؛ یاد دادن آنچه را که برای پیشرفت و بزرگ شدن یک شاگرد لازم است.

به گزارش آنا،‌ در ادامه مراسم از ۱۰نفر از استادان برگزیده گروه‌های آموزشی مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه تجلیل شد. در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از دستاورد‌های هنری و فرهنگی دانشجویان و استادان این واحد دانشگاهی و آثار خوشنویسی ذکریا عزتی از کارکنان هلال‌احمر شهرستان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احداث ۵ دهکده جامع ورزشی/ جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش و پرورش برای ما «مساله اول کشور» است
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای