Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@03:10:35 GMT

بافت قدیمی مهدی‌شهر احیا شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۸۳۳۷

بافت قدیمی مهدی‌شهر احیا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ارگی صبح سه‌شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری به میزبانی سالن جلسات فرمانداری مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه شهرداران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین متولیان امور فرهنگی شهر به شمار می‌روند، ابراز داشت: ایجاد پارک‌های و اماکن فرهنگی در بافت‌های قدیمی مهدی‌شهرمی بایست در دستور کار قرار گیرد زیرا این امر موجب افزایش نشاط اجتماعی در این مناطق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه با انجام اقدامات و ایده‌های به‌روز می‌توان نشاط اجتماعی را در مناطق بافت قدیمی و فرسوده شهری افزایش دهیم، افزود: از دستگاه‌ها و متولیان بخش فرهنگ انتظار می‌رود در این مقوله‌ها ورود پیداکرده و برنامه‌های عملیاتی خود را در این خصوص ارائه دهند.

فرماندار مهدی‌شهر بافت‌های قدیمی شهری را مرکز تحولات و تغییرات اساسی دانست و ابراز داشت: با بازآفرینی این مناطق می‌توانیم همه جنبه‌های یک زندگی سالم را برای مردم ساکن در بافت قدیمی و فرسوده شهری فراهم کنیم.

ارگی با اشاره به سیاست‌های دولت تدبیر و امید در راستای تقویت و بهسازی مناطق بافت فرسوده، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی می‌بایست دست‌به‌دست هم دهند و بافت‌ها را ازلحاظ سلامت اجتماعی و استانداردهای عمرانی و امنیتی به حداکثر برسانند.

وی افزود: با توجه به اینکه این شهرستان به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری محسوب می‌شود و از سویی محل عبور به سمت استان‌های شمالی کشور نیز است احیا بافت قدیمی شهری می‌تواند به ایجاد بسترسازی لازم برای جذب گردشگر نیز کمک کند لذا این مهم می‌بایست در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 4637745

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود

محمد ادیب رامندی فرماندار شهرستان بوئین زهرا در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهر‌ها و روستا‌های تابعه شهرستان، گفت: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جدید نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: همچنین در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان انجام شده است.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهاد‌های انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستا‌ها به خصوص روستا‌های محروم و ساخت مسکن محرومان این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است. 

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومان در سطح شهر‌ها و روستا‌های تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • احیا و بازسازی ۵۰ قنات قدیمی در شهر باشت
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰۰۰۰ مشترک جدید گاز در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان