Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@13:16:47 GMT

مسلمانان هدف بیشترین جرایم ناشی از تنفر در کانادا

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۸۴۳۰

مسلمانان هدف بیشترین جرایم ناشی از تنفر در کانادا

به گزارش ایکنا به نقل از گلوبال‌نیوز؛ آمارهای تازه منتشر شده نشان می‌دهد که  مسلمانان هدف بیشترین جرایم ناشی از نفرت در کانادا هستند.
براساس این آمارها، 47 درصد از کانادایی‌ها اعتقاد دارند نژادپرستی یکی از موضوعات مهم گریبانگیر جامعه امروز این کشور است و یک چهارم آنها قربانی این جرایم بوده‌اند.   با آنکه تصور عمومی این است که یهودیان و سیاه‌پوستان هدف بیشترین نژادپرستی هستند، اما در واقع این مسلمانان هستند که بزرگ‌ترین قربانی جرایم ناشی از تبعیض و نفرت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همین نظر‌سنجی نشان می‌هد که یک چهارم کانادایی‌ها فکر می‌کنند در پنج سال اخیر تبعیض علیه مسلمانان و اعراب، به امری پذیرفته شده‌تر تبدیل شده است.
آمارهای این تحقیق همچنین نشان می‌دهد از هر 10 کانادایی چهار نفر احساس می‌کنند که مهاجران، تهدیدی برای کانادایی‌های سفیدپوست هستند و شغل آنها را از چنگ آنها در می‌آورند. همچنین سه دهم کانادایی‌ها معتقدند مسلمانان کانادا به جای پیروی از قوانین محلی از قانون شریعت اسلامی تبعیت می‌کنند.
بنا بر این آمارها طی سال‌های 2016 تا 2017، جرایم ناشی از تنفر 47 درصد رشد داشته است. در این میان، جرایم علیه مسلمانان 151 درصد رشد داشته در حالی که جرایم ناشی از تنفر علیه یهودیان 63 درصد بیشتر شده است. بیشترین افزایش این جرایم در استان‌های اونتاریو و کِبِک با 207 درصد رشد اتفاق افتاده است.
 
همچنین گزارش سالانه مربوط به جرایم ناشی از تنفر نشان می‌دهد در سال 2017، گروه‌های دینی هدف 50 درصد از جرایم ناشی از تنفر بوده و مسلمانان قربانی بیشترین جرایم بوده‌اند.
به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا گرایش‌های مبتنی بر برتری سفیدپوستان در کانادا را افزایش داده است و در حال حاضر گروه‌های افراطی راستگرا که علیه مسلمانان هستند، به مؤسسات این کشور رخنه یافته‌اند.  
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا نژادپرستی کانادا کبک مسلمانان کانادا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک گزارش درباره درصد تغییرات قیمت اقلام خوراکی منتشر شد.

طبق گزارش موسسه بامداد، براساس داده‌های مرکز آمار نسبت به فروردین ۱۳۹۶ پیاز با رشد قیمت ۱۵۹۸ درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشته و گوشت قرمز (گوسفند و گوساله) با ۱۵۴۰ درصد افزایش در رده بعدی قرار داد.

بنا به این گزارش، انواع روغن خوراکی که در سال ۱۴۰۱ با آزادسازی قیمت‌ها بیشترین جهش قیمت را داشتند حالا با کاهش قیمت‌های جهانی، حتی کاهش قیمت نیز داشته‌اند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899721

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کانادایی‌ها به دنبال استخدام سولسشایر
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد