Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی پور امیدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مودیان مالیاتی بخش مشاغل تا پایان خردادماه سال جاری مهلت دارند نسبت به تنظیم و ارسال الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی عملکرد ۱۳۹۷ اقدام کنند.

پور امیدی تصریح کرد: برخورداری از هر نوع تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی، به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی بستگی دارد و فعالان اقتصادی به منظور بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه تسهیلات دیگر، باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر قانونی ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین یادآور شد: تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات، صد درصد مکانیزه و اینترنتی است و نیازی به مراجعه حضوری افراد و یا ارائه پرینت اظهارنامه به ادارات مالیاتی ندارد.

پور امیدی در خصوص دریافت کد اقتصادی نیز اظهار داشت: مودیان محترم قبل از ارسال اظهارنامه نسبت به ثبت شماره تلفن، تعیین محل اقامتگاه قانونی خود روی نقشه جغرافیایی و ثبت تمام فعالیت‌ها با استاندارد جدید اقدام کنند در غیر این صورت ارسال اظهارنامه عملکرد ۹۷ امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: معافیت مالیاتی برای صاحبان مشاغل اشخاص حقیقی در عملکرد سال ۱۳۹۷، مبلغ ۲۱۶ میلیون ریال سالانه برابر ماده ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم تصویب شده و کسانی که اظهار نامه ندهند، نمی‌توانند از این معافیت استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اختیار حاصل از تبصره ماده ۱۰۰ اصلاحی مصوب ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴ قانون مالیات‌های مستقیم، مودیانی که مشمول تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها هستند می‌توانند با تکمیل فرم مربوطه نسبت به قطعیت مالیات عملکرد سال ۹۷ خود اقدام کرده و در خصوص این مودیان نیازی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی نخواهد بود.

وی در خصوص نحوه تسلیم اظهارنامه گفت: مودیان مالیاتی با مراجعه به پایگاه سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس www.tax.gov.ir از طریق رایانه‌های شخصی خود، کافی نت‌ها و دفاتر پیشخوان دولت می‌توانند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند که در این راستا تقاضا می‌شود متصدیان کافی نت‌ها و دفاتر پیشخوان دولت و نیز مودیان مالیاتی، دقت لازم را در تنظیم اظهارنامه مالیاتی داشته باشند تا با مشکلی در محاسبه مواجه نشوند.

پور امیدی تاکید کرد: به مودیان توصیه می‌شود هر چه سریع‌تر نسبت به تسلیم اظهارنامه خود از طریق سامانه اعلام شده اقدام کنند تا در اواخر خرداد ماه با توجه به تراکم مراجعه افراد به پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی با مشکل مواجه نشوند.

کد خبر 4637769

منبع: مهر

کلیدواژه: امور مالیاتی قزوین اظهارنامه مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی

سازمان امور مالیاتی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان از شرکتهای خام فروش صادراتی بابت مالیات عملکرد وصول کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس گزارش عمکلرد سازمان مالیاتی در فروردین ماه امسال حدود 1000 میلیارد تومان مالیات از شرکتهای صادرکننده مواد خام و نیمه خام وصول شده است.

لازم به ذکر است، کل سال 1402 حدود 11.5 هزار میلیارد تومان از این شرکتها مالیات و عوارض صادراتی دریافت شده بود.

گفتنی است، این عوارض مرتبط با مالیات عمکلرد شرکتهای صادرکننده مواد خام طبق حکم بند ن تبصره 6 وصول شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • زمان ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد اشخاص حقوقی و شرکت‌ها
  • بهانه‌ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید | مبادلات طلا ساماندهی خواهد شد؟ | پاسخ سازمان مالیاتی به ابهامات صنف طلافروشان
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • اعتصاب طلافروشان برای فرار از شفافیت/ سامانه‌های مودیان و جامع تجارت به نفع فعالان قانونی است
  • وصول یک ماهه ۱۰۰۰ میلیارد مالیات از شرکتهای خام فروش صادراتی
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد