Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@20:40:04 GMT

وجود فسیل زنده در تالاب «آق گل» ملایر تأیید شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۸۶۱۴

مشاهده فسیل زنده در تالاب «آق گل» ملایر تأیید شد.

بنا به اظهارات مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بعد از بررسی‌های کارشناسان حفاظت محیط زیست مشاهده فسیل زنده در تالاب«آق‌گل» ملایر تأیید شد.

فیلم و عکس این فسیل زنده که توسط عکاس خبرگزاری مهر در استان همدان ثبت شده بود، گونه‌ای سخت‌زی و در معرض انقراض به نام «tripos canceriformiss» است که پس از بروز سیلاب فروردین‌ماه از دل خاک بیرون آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این گونه جزو گونه‌های در معرض انقراض رده‌بندی شده‌ است و اندازه آن تا 6 سانتیمتر است که در شرایط طبیعی تا 11 سانتیمتر هم گزارش شده‌ است.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000EEQ برچسب ها: استان همدان ، تالاب ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: استان همدان تالاب بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۸۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان،  محمد رضا علیمرادی گفت: در پی بارش‌های فرا نرمال در جنوب استان، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و همچنین سرریز شدن سد‌های جنوب استان شاهد جا‌بجایی گونه تمساح از مناطق زیست طبیعی به سایر نقاط هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: در ادامه گشت و کنترل‌های یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار و همچنین در پی دریافت گزارش‌های مردمی دوستداران محیط زیست مبنی بر وجود تمساح، مامورین اجرایی پاسگاه‌های محیط بانی نگور و درگس اقدام به جاجایی این گونه‌ها کردند.
محمدرضا علیمرادی تصریح کرد: در روز‌های اخیر این سومین گونه تمساح است که از زیستگاه‌های طبیعی خارج شده که پس از بیومتری و اطمینان از سلامتی در زیستگاه اصلی و امن منطقه حفاظت شده باهوکلات رهاسازی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شهروندان و دوستداران محیط زیست درجنوب استان خواست: در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مراتب را به نزدیکترین اداره محیط زیست شهرستان اطلاع و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • زنده یاد آتیلا پسیانی خالق خاطرات دهه شصتی‌ها بود
  • تحول خوبی در بوکس کشور ایجاد شده است/ همدان استعدادهای خوبی دارد
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس نوجوانان کشور شد
  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • معرفی برترین‌های پیکار‌های بوکس انتخابی تیم ملی نوجوانان در ملایر
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر