Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رئيس کميته امور خارجه مجلس نمايندگان آمريکا گفت: ما نمي‌توانيم فناوري‌هاي امنيت ملي مان را در قبال روسيه در معرض خطر قرار دهيم.
به گزارش آريا، اليوت اِنگِل رئيس کميته امور خارجه مجلس نمايندگان آمريکا و مايکل مک کال عضو ارشد جمهوري خواه اين کميته از تصويب قطعنامه‌اي که در آن از دولت ترکيه خواسته شده است خريد برنامه ريزي شده سامانه دفاع موشکي اس 400 از روسيه را لغو کند، استقبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پايگاه اينترنتي مجلس نمايندگان آمريکا گزارش داد: در اين قطعنامه ضمن تاکيد بر ائتلاف تاريخي با ترکيه از رجب طيب اردوغان رئيس جمهور اين کشور خواسته شده تا از رابطه نظامي با روسيه اجتناب کند که مي‌تواند شراکت ترکيه با آمريکا و نقش ترکيه در ناتو را به خطر اندازد.
انگل در صحن علني مجلس آمريکا گفت: هيچ حد وسطي وجود ندارد. اردوغان يا توافق با روسيه را لغو مي‌کند يا نمي‌کند. ترکيه نمي‌تواند هم تسليحات روسي داشته باشد هم اف 35 آمريکايي. گزينه سومي وجود ندارد. هيچ راهي وجود ندارد که به ترکيه اين امکان را بدهد هم خر را داشته باشد هم خرما. ما نمي‌توانيم فناوري‌هاي امنيت ملي مان را در قبال روسيه در معرض خطر قرار دهيم. با اينکه ما خيلي درباره ائتلاف مان با ترکيه نگرانيم، اما واقعا مي‌خواهيم دوباره روابط مان را از نو بسازيم. دو طرف يک شراکت دوجانبه بايد اقداماتي را در جهت تقويت و حفظ اين رابطه انجام دهند. به همين دليل در اين قطعنامه بر حمايت کامل از پيشنهاد دولت آمريکا براي فروش سامانه پاتريوت در صورتي که آنکارا اس 400 نخرد، تاکيد شده است. ما مي‌خواهيم به ترکيه توانمندي تامين نياز‌هاي امنيتي اش را بدون به خطر انداختن جايگاهش در ناتو بدهيم. ترکيه يک انتخاب واضح پيش رو دارد: خريد اس 400 روسي يا پيشنهاد آمريکا براي سرعت بخشيدن به تحويل موشک‌هاي پاتريوت. من از ترکيه مي‌خواهم اکنون وارد عمل شود و آمريکا و ناتو را انتخاب کند.
دولت ترکيه اعلام کرده است ماه ژوئيه سامانه دفاع موشکي اس 400 روسي را دريافت مي‌کند. بخش 231 قانون مقابله با دشمنان آمريکا از طريق تحريم 2017، اعمال تحريم‌هايي را عليه هر کسي که معاملاتي قابل توجه با بخش‌هاي اطلاعاتي يا دفاعي روسيه داشته باشد، الزامي مي‌کند. ترکيه همچنين به دنبال خريد 100 فروند اف 35 از آمريکا و مشارکت در توليد اين جنگنده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترکيه خريد تسليحات روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی

یک وبگاه آمریکایی امروز مدعی شد که آمریکا هفته پیش (به وقت محلی) ارسال یک محموله مهمات برای اشغالگران قدس را متوقف کرد!

به گزارش مهر، وبگاه خبری آکسیوس امروز یکشنبه در گزارشی به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی ادعا کرد که آمریکا هفته گذشته (به وقت محلی) انتقال یک محموله مهمات به اشغالگران قدس را متوقف کرده است.

آکسیوس به نقل از مقامات رژیم صهیونیستی که نامشان فاش نشده در این باره اعلام کرد: هفته گذشته، دولت بایدن یک محموله مهمات ساخت آمریکا به اسرائیل را متوقف کرده است.

این رسانه می نویسد: مقامات اسرائیل اعلام کردند که ایالات متحده برای اولین بار پس از ۷ اکتبر، ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرده است.

به گزارش آکسیوس، مقامات رژیم صهیونیستی گفتند که این رخ‌داد نگرانی های جدی داخل کابینه اشغالگران قدس ایجاد کرده و مقامات را به تکاپو انداخته است تا بفهمند چرا محموله مذکور ارسال نشده است.

این وبگاه خبری اضافه کرد: رئیس جمهور «بایدن» در میان آمریکایی‌ هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، با انتقادهای شدید مواجه است. دولت آمریکا در ماه فوریه از اسرائیل خواسته بود تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت ایالات متحده توسط نیروهای اسرائیل در غزه مطابق با قوانین بین المللی استفاده می شود!

تلاش این رسانه آمریکایی برای تبرئه آمریکا از همدستی با تداوم جنایت های رژیم کودک کش اسرائیل در حالی است که مقامات ارشد واشنگتن بارها اذعان کرده اند که به حمایت های همه جانبه از تل آویو ادامه خواهند داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آمریکا به اسرائیل مهمات می دهد آمریکا به اسرائیل اف ۳۵ می‌دهیم

دیگر خبرها

  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • آکسیوس: آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد!
  • بهترین برند ترکیه برای خرید در سال ۲۰۲۴
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • حماس: اگر آمریکا تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود، این اتفاق خواهد افتاد
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو