Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@05:54:47 GMT

بزودي کاهش قيمت در بازارهاي موازي ارز و سکه

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۹۵۲۱

بزودي کاهش قيمت در بازارهاي موازي ارز و سکه

خبرگزاري آريا - عضو کميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با پيش‌بيني روند کاهشي نرخ ارز در روزهاي پيش رو، گفت:به زودي شاهد کاهش قيمت‌ها در بازارهاي موازي ارز مانند مسکن و طلا نيز خواهيم بود.
به گزارش خبرگزاري آريا، شهباز حسن پور بيگلري با اشاره به ابلاغيه سازمان امور مالياتي درباره اخذ ماليات از سکه، گفت: اين بهترين اقدام در شرايط فعلي بوده و از خريد و فروش کاذب و دلالي در اين حوزه مي‌کاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماينده مردم سيرجان در مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر اينکه بحث مطرح شده در خصوص اخذ ماليات از سکه از مباحث مورد بررسي در مجلس تحت عنوان ماليات بر عايدي سرمايه است، افزود: اگر اخذ ماليات از دارايي هاي مانند سکه، مسکن و حتي ارز عملياتي شود به طور حتم حباب قيمتي در اين بخش‌ها از بين خواهد رفت.
وي با تاکيد بر ضرورت کاهش حباب قيمت‌ها در بازار ارز و طلا، گفت: اخذ ماليات از سکه مبادلات غير ضرور را پايان مي‌دهد.
وي با تاکيد بر اينکه در حال حاضر سکه به کالايي سرمايه اي بدل شده است، تصريح کرد: با اخذ ماليات از سکه زمينه سوداگري در اين بخش سلب شده و تلاطم‌هاي قيمتي نيز به حداقل ممکن مي‌رسد.
اين نماينده مردم در مجلس دهم با اشاره به روند کاهشي نرخ ارز در روزهاي اخير، گفت: اگر دولت اخذ ماليات از ارز را نيز اجرايي کند به طور حتم با ساماندهي اين بازار نيز مواجه خواهيم شد زيرا بسياري از تقاضاها در بازار در جهت سوداگري بوده که با اخذ ماليات از بين خواهد رفت.
وي با پيش بيني روند کاهشي نرخ ارز در روزهاي پيش رو، افزود: به زودي شاهد کاهش قيمت‌ها در بازارهاي موازي ارز مانند مسکن و طلا نيز خواهيم بود.
حسن پور بيگلري ادامه داد: در شرايط فعلي ممانعت از سوداگري مهم ترين اهرم براي ساماندهي بازار است زيرا اگر به اين مهم توجه نشود هر نوع اقدامي بي‌اثر خواهد شد.
عضو کميسيون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: مجلس يا هر نوع اقدامي که به پايان بخشي به تنش قيمت‌ها در بازار بيانجامد موافق بوده و در آن با دولت همکاري خواهد کرد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

به گزارش «تابناک»، علیرضا محمدزاده، کارشناس خودرو، درباره تأثیر مصوبه مجلس مبنی بر اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو به «انتخاب» گفت: اولین اتفاقی که با این مصوبه می‌افتد، افزایش قیمت خودرو و تحت تأثیر قرار گرفتن از این اقدام است؛ از آن مهم‌تر دلال‌ها فعال‌تر می‌شوند و کلاهبرداری بیشتر خواهد شد. خریدار واقعی که برای استفاده دنبال ماشین است با تنگنا بیشتر مواجه می‌شود و تنها کسی که سود می‌کند دلال است. دولت از سال گذشته اعلام کرده که با مالیات دنبال جبران کسری بودجه است و روی تنها چیزی که مالیات نبسته‌اند هواست.

وی در ادامه در رابطه با چالش‌های قیمت‌گذاری پژو پارس در روز‌های اخیر بیان کرد: واقعیت قضیه این است که پژوپارس هیچ تکنولوژی روزی ندارد، راحتی ندارد و کم مصرف هم نیست. علت اینکه عده‌ای سینه چاک این ماشین هستند، به جز بیست درصد که علاقه‌مند به این ماشین هستند، جمعیت زیادی که برای حاشیه سود زیاد این خودرو و احتمال قطع تولید، دنبال پژو پارس هستند. در تمام خودرو‌های بازار وقتی خبر توقف تولید منتشر شود، مردم به سمت آن ‌می‌روند. البته به نظر من همان بیست درصد که مصرف‌کننده واقعی هستند اهمیت بیشتری دارند. طبیعتا تا زمانی که شرکت تولید‌کننده دولت باشد و نظر دولت در آن تأثیر‌گذار باشد این اتفاقات رخ می‌دهد. پژو پارس هیچ حرفی برای گفتن ندارد و سال هاست از رده خارج است.

محمدزاده درباره وضعیت بازار خودرو در نیمه اول ۱۴۰۳ گفت: اولین اتفاقی که در خودرو می‌افتد و همچنان هم ادامه دار است، دخالت دولت است. تا زمانیکه دولت در بازار خودرو دخالت مستقیم دارد، طبیعتا آینده‌ی خوشی برای خودرو به وجود نخواهد آمد. در این کشور از دستمال کاغذی تا خودرو، همه درگیر دولت است. وقتی کشور نتوانسته یک رابطه‌ی درست با جهان برقرار کند و بحث دلار و... هم تبدیل به یک چالش شده است، چه توقعی دارند که خودرو سامان پیدا کند. دولت اگر با همین فرمان جلو برود و شعار‌های غیرحقیقی بدهد، مطمئن باشید بازار امسال بدتر خواهد شد و قیمت‌های فعلی برای 6 ماه دیگر یک آرزو می‌شود.

دیگر خبرها

  • مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • پیام «وعده صادق» به قیمت نفت در بازارهای جهانی