Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نور محمد خلوف، سفیر روسیه در دوحه اعلام کرد قطر و مسکو این امکان و توانمندی را دارند که تبادلات تجاری میان دو کشور را تا آغاز سال ۲۰۲۰ به ۶ برابر افزایش دهند که حجمی معادل نیم میلیارد دلار می‌شود.

وی در جشنی که به مناسبت روز روسیه در سفارت این کشور در دوحه برگزار شده بود گفت: حجم تبادلات تجاری میان دو کشور به آرامی و باثبات در حال رشد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر روسیه افزود: با پایان یافتن سال ۲۰۱۸ حجم تبادل تجاری دو کشور ۷.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۸.۷ میلیون دلار در سال رسید. فرصت‌هایی حقیقی برای افزایش این تبادلات تا ۵۰۰ میلیون دلار تا فرا رسیدن سال ۲۰۲۰ وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه قطر بزرگترین کشور سرمایه گذار عربی حوزه خلیج فارس در روسیه است گفت: دوحه و مسکو همکاری‌های سودمندی در عرصه‌های نیرو، سازندگی، گردشگری، کشاورزی، صنعت، فرهنگ، ورزش و آموزش دارند.

سفیر روسیه همچنین از سفر امیر قطر به روسیه در پاییز ۲۰۱۹ خبر داد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز ماه مارس دعوتنامه رسمی برای سفر به قطر را دریافت و با آن موافقت کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قطر روسیه اقتصاد جهان ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه

اداره آمار ترکیه اعلام کرد صادرات این کشور به ایران در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۱۶ درصدی به بیش از ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد که مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست 2024 به یک میلیارد و 364 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 16 درصدی داشته است. در سه‌ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و 635 میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته 934 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت 41 درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به 547 میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد 16 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 817 میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل 701 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود .

بر اساس این گزارش مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال 2023 به 5 میلیارد و 490 میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال 3 میلیارد و 310 میلیون دلار کالا به ایران صادر و 2 میلیارد و 180 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • دنبال رونق تجارت خارجی در مازندران هستیم
  • صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ترکیه به ایران در ۳ ماه
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید