Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@14:29:16 GMT

مزاج مغز شما سرد، گرم، خشک یا‌تر است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۱۹۷۰۷

مزاج مغز شما سرد، گرم، خشک یا‌تر است؟

مهدی یوسفی درباره انواع مزاج مغز اظهار داشت: مزاج شناسی از اصول اصلی طب سنتی است و با دانستن مزاج می‌توان بهتر زندگی کرد.
نشانه‌های گرمی مزاج مغز
به گفته وی سرخی رو و چشم، رشد سریع مو‌های سر در دوره نوزادی و سیاهی مو، طاسی سر در پیری، سردرد در اثر تابش مستقیم آفتاب به سر و مصرف غذا‌ها و نوشیدنی‌های گرم، داشتن خواب سبک و کم، پُرحرفی و زیرکی؛ نشانه‌های گرمی مزاج مغز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نشانه‌های سردی مزاج مغز
این متخصص طب سنتی ادامه داد: صافی و سفیدی مو‌های سر، رشد کُند مو‌ها بعد از تولد، رنگ سفید چهره از نشانه‌های سردی مزاج مغز است. ابتلا زیاد به سرماخوردگی و بروز ترشحات پشت حلق یا نزله، آبریزش بینی زیاد، خواب زیاد و سنگین، کُندی در انجام امور روزانه نیز از نشانه‌های دیگر سردی مزاج مغز است.



نشانه‌های خشکی مزاج مغز

رشد سریع مو‌ها بعد از تولد، داشتن مو‌های مجعد و طاس شدن سریع موها، عدم وجود ترشحات از بینی یا خشمی بینی، داشتن حواس ۵ گانه بسیار تیز و قوی، حرکات سریع، خواب کم و همچنین مطالب علمی را به کندی یاد گرفتن از نشانه‌های خشکی مزاج مغز است.


نشانه‌های تری مزاج مغز
این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: داشتن مو‌های بسیار صاف، طاس نشدن در بزرگسالی، ترشحات بسیار زیاد از بینی، خواب سنگین و زیاد، حواس ۵ گانه کُندی، مطالب را کُند یاد گرفتن و زود فراموش کردن؛ از نشانه‌های بارز تری مزاج مغز است.   منبع:سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مزاج طب سنتی مغزواعصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۱۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت تشنگی بعد از خواب چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

دانشمندان در سال ۲۰۱۰ میلادی کشف کردند که ساعت درونی بدن، یا چرخه خواب، هنگامی که مشغول استراحت هستید، به شدت میزان آبی را که بدن شما از دست می‌دهد، کنترل کرده و از این که بدن شما هیدراته بماند اطمینان حاصل می‌کند.

اما گاهی وقت‌ها در برخی از ما، این کنترل میزان آب بدن مختل می‌شود و این نشانه‌ای است مبنی بر به هم خوردن برخی از تنظیمات بدن.

شاید اشکال از هورمون‌ها باشد، یا نحوه خوابیدن، یا شاخص‌های سبک زندگی و یا بیماری‌های پنهان؛ اما بیدار شدن بدون آب کافی در بدن به هر دلیلی که باشد باید اصلاح شود.

علائم دهیدراته شدن در طول روز شما را رها نخواهد کرد. کارشناسان مایوکلینیک توضیح می‌دهند که تشنگی بعد از خواب می‌تواند شما را گیج و سردرگم کند. همچنین مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ نشان داد که مقدار کمی دهیدراته شدن می‌تواند تمرکز شما را تحت تاثیر قرار دهد.

نحوه خوابیدن شما می‌تواند روی دهیدراته شدن بدنتان در طول شب اثر گذار باشد. حتی اگر شما در ابتدای شب بهترین وضعیت را داشته باشید، در طول خواب همراه با تنفس بخشی از مایعات بدنتان را به سادگی از دست می‌دهید. با این حال، برخی از روش‌های تنفس بیشتر مستعد از دست دادن آب بدن هستند.

به خصوص اگر شما با دهانتان نفس بکشید، خروپف کنید، یا آپنه خواب داشته باشید. اگر شما از طریق بینی نفس بکشید، بدن شما تقریبا هیچ آبی از دست نمی‌دهد.

عرق کردن در هنگام خواب به دلیل گرم شدن زیاد یا شرایط دیگری از قبیل داشتن عفونت اتفاق می‌افتد، اما فارغ از این که دلیل آن چه باشد به هر حال بیدار شدن در نیمه شب در حالی که خیس عرق هستید بیش از همیشه موجب احساس تشنگی بعد از خواب در روز بعد خواهد بود.

علت عرق کردن در هنگام شب ممکن است لباس خواب نامناسب یا بستر خواب، تشک و لحاف و ملحفه‌های نامناسب باشد و یا ممکن است علت آن داشتن بیماری‌های پنهانی در بدن باشد. برای رفع مشکل دهیدراته شدن ناشی از عرق کردن بیش از حد بدن باید علت آن را پیدا کرده و رفع کنید. بعضی وقت‌ها تعویض تشک یا لحافتان با کالای خوابی که قابلیت تنفس بهتری داشته باشند مشکل شما را به سادگی رفع می‌کند.

هنگامی که اتاق خوابتان خیلی گرم باشد تشنه خواهید بود. همچنین اتاق خوابی که هوایش خیلی خشک و بدون رطوبت باشد نیز می‌تواند موجب دهیدراته شدن بدن در طول خواب شبانه شود.

استفاده از یک مرطوب کننده هوا (سیستم تهویه مطبوع) در می‌تواند در طول زمستان از شما در برابر خشکی هوا محافظت کند.

پژوهش‌های علمی نشان داده اند که دمای خنک‌تر در اتاق خواب برای داشتن خوابی آرامش بخش‌تر بهتر است و استفاده از یک مرطوب کننده هوا می‌تواند در طول زمستان از شما در برابر خشکی هوا محافظت کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • علت تشنگی بعد از خواب چیست؟
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • ببینید | علت خواب رفتن پا‌ چیست؟
  • علت خواب رفتن و گزگز پا‌ها + فیلم
  • در جست‌وجوی مزاج معتدل
  • سیر تکامل ب‌ ام‌ و را خیلی سریع ببینید