Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@14:16:07 GMT

اتاق مشترک ایران و ژاپن به زودی تاسیس می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۰۰۷۸

به گزارش اکوفارس، غلامحسین شافعی در گفت‌وگو با ایلنا در مورد رابطه اقتصادی ایران و ژاپن گفت: ایران و ژاپن از شرکای تجاری سنتی هستند و ما از گذشته‌های دور رابطه خوبی با این کشور داشتیم بطوری که ردپای تکنولوژی ژاپن را می‌توان در اکثر صنایع ایران مشاهده کرد.

وی ادامه داد: این کشور یکی از سالم‌ترین محیط‌ها برای کسب و کار ایران بوده و همیشه حداقل اختلاف تجاری را با این کشور داشته‌ایم، هرچند که محدودیت‌های و تحریم‌های کنونی روی این مناسبات تاثیر گذاشته اما علاقمندی ژاپنی‌ها برای حفظ ارتباط با ایران بسیار بالا است و ما امیدواریم با دیدار نخست وزیر ژاپن از ایران بخشی از این محدودیت‌ها برطرف و ما به رابطه خوب گذشته بازگردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اتاق ایران با اشاره به تشکیل اتاق مشترک بین دو کشور گفت: پیش از این کمیته مشترک تشکیل شده بود که در حال تبدیل شدن به اتاق است و ما به زودی شاهد تاسیس اتاق مشترک ایران و ژاپن خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر  بخش اعظم صادرات غیرنفتی ما به ژاپن را خشکبار، فرش، انواع کنسانتره میوه تشکیل می‌دهد و در مقابل واردات ما بیشتر شامل ماشین آلات و لوازم بخش الکترونیکی است.

شافعی تقویت دیپلماسی اقتصادی در دوران وزارت دژپسند را باارزش دانست و افزود: آقای دژپسند علاوه بر وزیر اقتصاد، رییس شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است و ایشان توانسته این شورا را متحول و جلسات آن را به صورت منظم برگزار کند بطوری که در صورت ادامه روند کنونی، حلقه واسط بین دولت و بخش خصوصی در آینده کارآمدتر خواهد شد که نتیجه آن برطرف کردن مشکلات است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۰۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا

مقامات عالی ایران و سریلانکا پس از برگزاری نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های مختلف امضا کردند.

به گزارش ایسنا،‌ مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • اجرای طرح‌های اقتصادی باید از مسیر دانشگاه بگذرد
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • سخنرانی ترومن پس از بمباران هیروشیما / عماد مغنیه که بود و چگونه ترور شد؟ / تراژدی منابع مشترک چیست؟ / لذت رانندگی با شورلت‌های کلاسیک
  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • EXEED در راس هرم نوآوری چری
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا