Web Analytics Made Easy - Statcounter

قوسی با بیان اینکه شناسنامه فنی مدون برای قنوات باید تهیه شود، گفت: تاکنون برای لایروبی و مرمت قنات بلده فردوس ۶۱۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا قوسی» امروز (21 خرداد) در نشست خبری سمپوزیوم بین المللی قنات بلده فردوس با اصحاب رسانه اظهار کرد: قنوات در معرض خطر و تهدید است و باید این سازه سازگار با محیط زیست بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به وجود 11 هزار 523 منبع آبی در استان، ادامه داد: از این تعداد 6 هزار و 252 رشته قنات و 2 هزار و 52 دهنه چشمه هستند که قنوات حدود 55 درصد منابع آبی استان را به خود اختصاص دادند.
 

قوسی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان آبدهی قنوات استان 265 میلیون مترمکعب است، عنوان کرد: هم اکنون 26 درصد آب مورد نیاز بخش کشاورزی خراسان جنوبی از طریق قنوات تامین می شود.

 

وی با بیان اینکه 41 درصد جمعیت استان در نقاط روستایی و عشایری مستقر هستند، گفت: 90 درصد این جمعیت درآمد خود را از بخش کشاورزی کسب می کنند.

 

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه معتقد است 8 هزار رشته قنات در استان وجود دارد، افزود: در تعداد قنوات استان با شرکت آب و منطقه ای اختلاف داریم.

 

قوسی با اشاره به مزیت های قنوات در خراسان جنوبی، بیان کرد: مرمت قنوات جزو پدافند غیرعامل محسوب می شود و کمترین هزینه را برای استحصال و برداشت آب را از قنوات داریم ضمن اینکه ذخیره آب قنوات دائمی است و همچنین آب قنوات در کانال های سرپوشیده است که مانع هدررفت آب می شود.

 

وی برای حمایت بیشتر مسئولان از سازه سازگار قنوات خراسان جنوبی پیشنهاد داد: شناسنامه فنی مدون برای قنوات تهیه و اعتباراتی برای این امر در نظر گرفته شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: باید اعتباراتی برای بازسازی فنی قنوات اختصاص یابد تا امنیت قنوات دائمی باشد.

 

قوسی درخواست کرد ضوابط قانونی برای حفظ و رعایت حریم قنوات تدوین شود و همچنین مقنی های که در بحث قنوات فعالیت دارند مورد حمایت بیمه ها قرار گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه طرح از آبخیز تا جالیز در حال تهیه و کارهای مطالعاتی آن در دست اقدام است، گفت: تاکنون برای لایروبی و مرمت قنات بلده فردوس 610 میلیون تومان اختصاص یافته است.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر مجلس روزنامه نماز عید فطر بیرجند مسکن دهه کرامت مریم داوری شبستان بیرجند قنات بلده فردوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۰۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه  توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای 171 نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با بیان اینکه  برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ  2 میلیارد و 108 میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود 100 ، 150 و یا 200 میلیون تومان بوده که با سود 4 و 7 درصد و بازپرداخت 7 ساله اعطا شده است. 

وی با بیان اینکه از این تعداد دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغلهای ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان ، میوه فروشی، خواربار فروشی ، کشاورزی و دامداری است. 

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • احیا و مرمت قنات مدوئیه
  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی