Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@15:06:53 GMT

آپارتمان‌نشینی سنتی در کالیفرنیا

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۰۷۰۲

آپارتمان‌نشینی سنتی در کالیفرنیا

کمپانی استارسیتی در نظر دارد بزرگ‌ترین آپارتمان جهان را به منظور هم‌خانگی گروهی در شهر سن خوزه احداث کند تا به این ترتیب، خوابگاه منحصر به فردی را برای نیروهای کار مقیم این شهر فراهم کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از کمپانی‌های خانه سازی در کالیفرنیا، به نام استارسیتی (Starcity)، قصد دارد به زودی در سن خوزه، سومین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا، بزرگ‌ترین آپارتمان جهان را با ۱۸ طبقه و ۸۰۳ واحد مسکونی برای هم‌خانگی دسته جمعی احداث کند تا از این طریق به سکونت مقرون به صرفه در سن خوزه کمک کند؛ این واحدها قرار نیست که برای افراد مرفه در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سن خوزه مرکز اقتصادی و فرهنگی دره سیلیکون کالیفرنیا به شمار می‌رود و افراد زیادی از طبقه کارگر در آن زندگی می‌کنند.

کمپانی استارسیتی قبلا پروژه‌هایی مشابه با پروژه سن خوزه را در شهرهایی نظیر لوس‌آنجلس و سان‌فرانسیسکو به پایان رسانده است. در این پروژه‌ها خوابگاه‌هایی با اتاق‌های مجزا از هم، اما آشپزخانه، سالن نشیمن و کتابخانه مشترک ساخته شده است و اجاره ماهیانه آن‌ها از هزار و ۴۰۰ تا دو هزار و ۴۰۰ دلار متغیر است. این خوابگاه‌ها با دقت تمام و به خوبی طراحی شده‌ است به طوری ‌که ساکنان آن را برای زندگی طولانی مدت جذب می‌کند.

پروژه احداث خوابگاه سن خوزه بزرگ ترین پروژه کمپانی استارسیتی و همچنین بزرگ‌ترین خوابگاه جهان به حساب می‌آید. این خوابگاه دارای امکاناتی نظیر وسایل کامل خانه، خدمات رفاهی، وای‌فای رایگان و رویدادهای مختلفی است که باعث گردهم آوردن ساکنان خوابگاه می‌شود.

جالب است بدانید که ساکنان هر طبقه نه تنها با همسایگان هم طبقه خود دارای راهرو و فضای مشترک خواهند بود، بلکه قرار است بین هر دو طبقه یک راه پله و تراس مشترک ساخته شود تا ساکنان هر طبقه با همسایگان طبقه بالای خود ارتباط و تعامل اجتماعی داشته باشند. اجاره هر واحد این خوابگاه، بسته به امکانات و موقعیت آن، از دو هزار دلار در ماه به بالا شروع می‌شود و احتمالا ساکنان آن را افرادی از طبقه کارگر تشکیل خواهد داد.

پیش‌تر از این، کمپانی‌های خانه سازی زیادی پروژه‌هایی شبیه به پروژه‌های کمپانی استار سیتی انجام داده‌اند. این کمپانی‌ها در طراحی‌های خود، تقریبا ۹۵ درصد فضا را به ساخت اتاق و تنها پنج درصد فضا را به یک سالن مشترک اختصاص داده‌اند. به همین دلیل ساکنانی که به این نوع خوابگاه‌ها می‌روند معمولا مدت زیادی را در آنجا نمی‌مانند. اما کمپانی استارسیتی در پروژه‌های خود، رفاه و راحتی ساکنان را بیشتر در نظر گرفته است، به این ترتیب که ۶۵ درصد از فضا را به ساخت اتاق یا واحدهای مسکونی و ۲۰ درصد از فضا را به مکان‌های عمومی و آشپزخانه اختصاص داده است و همین امر باعث شده است که حدود ۷۰ درصد از مستاجران تمایل داشته باشند مدت زمان بیشتری را در آن جا اقامت کنند.

احداث خوابگاه سن خوزه قرار است در پاییز ۲۰۱۹ آغاز شود و اواخر سال ۲۰۲۱ به بهره برداری برسد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آپارتمان سازی آپارتمان نشینی آمریکا ساختمان طراحی شهری كارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۰۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاز قسمتی از کرج قطع می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت گاز استان البرز در نظر دارد نسبت به قطع گاز شهری قسمتی از کرج به آدرس کلاک پایین، خیابان نیایش، بعد از پل راه آهن، حد فاصل نیایش یک، دو و سه انشعاب‌ها در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ اقدام کند.

از ساکنان مناطق مذکور درخواست می‌شود تمهیدات لازم را پیش بینی کنند. بدیهی است پس از پایان عملیات نسبت به وصل مجدد گاز مشترکان اقدام لازم معمول خواهد شد.

شایان ذکر است به منظور رعایت کامل مسائل ایمنی در زمان وصل گاز حضور ساکنان در محل سکونت الزامی است. در صورت نیاز، مشترکان می‌توانند با شماره تلفن ۱۹۴ مرکز امداد گازرسانی تماس حاصل کنند.

کد خبر 6088356

دیگر خبرها

  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • فامیل مارادونا رکورد باشگاه آمریکایی را شکست!‏
  • گاز قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است
  • حرف‌های سیدجواد هاشمی درباره رپ کردنش
  • گاز قسمتی از کرج قطع می شود
  • چه خبر از پروژه مسکن خبرنگاران در کرمانشاه؟