Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، سید محمدعلی صادقی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی زنجان تصریح کرد: پرورش کرم ابریشم یکی از بهترین شغل‌های جانبی شناخته شده در کشور به شمار می‌رود چرا که شروع و ادامه کار با کم‌ترین امکانات و تجهیزات میسر بوده و تمام افراد خانواده می‌توانند در این حرفه مشغول به کار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 صادقی با بیان اینکه وجود توتستان برای تامین برگ توت به عنوان اصلی‌ترین نهاده مصرفی، تنها ضرورت حرفه پرورش کرم ابریشم محسوب می‌شود، توسعه صنعت نوغانداری را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برشمرد و خاطرنشان کرد: این حرفه به صورت همه جانبه هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ اعتباری در استان حمایت می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به محدودیت زمانی پرورش کرم ابریشم و استفاده بهینه از امکانات موجود، معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان در یک طرح ابتکاری اقدام به پرورش تلفیقی کرم ابریشم و قارچ خوراکی در همان محل کرده است به طوری که این اقدام افزایش صددرصدی راندمان را به دنبال دارد.

صادقی با اشاره به اینکه پرورش کرم ابریشم طی سال‌های گذشته در استان زنجان به صورت محدود و صرفا در شهرستان طارم در ظرفیت‌های پایین‌تری انجام می‌‎گرفت، بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته از اوایل سال گذشته سهم استان زنجان در پرورش و توسعه نوغانداری از ۲۵ تا ۳۰ جعبه در سال‌های گذشته به حدود ۱۳۰ جعبه در سال جاری افزایش پیدا کرده و این کار هم‌اکنون در سایر شهرستان‌های استان نیز در حال انجام است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تامین زیرساخت‌ها و اعتبارات تجهیز و خرید ادوات، توزیع ۲ هزار اصله نهال اصلاح شده توت به طور کاملا رایگان در سال جاری، توزیع لارو و تخم کرم ابریشم، ارایه آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی با حضور اساتید برجسته کشوری از مرکز توسعه نوغانداری کشور برای اولین بار، ساخت مستند و تهیه و پخش برنامه‌های متعدد رادیویی و تلویزیونی را از جمله اقدامات انجام گرفته در استان در راستای توسعه نوغانداری برشمرد.

وی افزود: ایجاد زنجیره‌های تولید در بخش نوغانداری با ایجاد کارگاه‌های کوچک تولید و ریسندگی نخ ابریشم توسط دستگاه‌های نیمه صنعتی با اختصاص اعتبار ویژه خرید تجهیزات و احداث کارگاه‌ها یا محل پرورش که گام بسیار مهمی در تولید ابریشم مورد نیاز صنایع مرتبط و همچنین ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد خانوار‌ها به حساب می‌آید، از برنامه‌های آتی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به شمار می‌رود.

صادقی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و فعالیت واحدها، امسال حدود ۴ هزار کیلوگرم پیله‌تر ابریشم در استان زنجان تولید شود، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت خرید پیله تر، امسال در صورت فروش محصول به صورت خام (پیله تر) درآمد بالغ بر ۳ میلیارد ریال عاید پرورش دهندگان استان می‎شود، اما با فرآوری محصول توسط خود متقاضیان و تبدیل به نخ ابریشم قابلیت افزایش ۳ تا ۴ برابری این رقم و ایجاد شغل‌های جدید وجود دارد.

انتهای پیام/ن     حمایت همه جانبه از توسعه صنعت نوغانداری در استان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزان محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۱۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به نیازمندان در کشیدن، پر کردن، جرم گیری، برساژ و عصب کشی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب شهر زنجان خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه یکهزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی و بهزیستی تامین شده است، گفت: پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم ها تحویل بیماران نیازمند داده خواهد شد.

برپایی بیمارستان درمان و توانبخشی با ارائه خدمات رایگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از راه اندازی بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی خبرداد و گفت: در این بیمارستان خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان به مراجعان از ۱۲ لغایت ۱۵ اردیبهشت ماه جاری انجام خواهد شد.

هاشمی تاکید کرد: در این مدت بیان شده پزشکان عمومی و متخصص کودکان، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در بیمارستان درمان و توانبخشی بیماران نیازمند را ویزیت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می شوند.

حضور ۵ مشاور داوطلب برای ارائه خدمات رایگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در مدت ارائه خدمات دندانپزشکی، درمان و توانبخشی پنج مشاور داوطلب جمعیت هلال احمر آماده ارائه خدمات مشاوره به مراجعان خواهند بود.

هاشمی افزود: علاوه بر خدمات بیان شده، روزانه چهار مربی هلال احمر اقدام به ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به عموم مردم و علاقمندان به صورت رایگان خواهند کرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز به اجرای طرح مرهم زائر اشاره کرد و گفت: در این طرح داروهای مازاد همشهریان زنجانی جمع آوری و با کمک داوطلبان، پرستاران و متخصصین داروخانه ها تفکیک شد.

علی منفرد ادامه داد: این داروها در قالب اجرای طرح کاروان سلامت توزیع و مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در صورت نداشتن داروی مورد نیاز بیماران نیازمند، کد رهگیری دارویی صادر و از طریق داروخانه های هلال احمر به صورت رایگان تامین می شود.

گفتنی است، اردوی جهادی با رویکرد درمانی، آموزشی، فرهنگی و با تمرکز بر ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به جامعه هدف نیازمند، با مشارکت قرارگاه جهادی الکفیل و جمعیت هلال احمر استان زنجان در مجموعه ورزشی ۶ هزار نفری انقلاب شهر زنجان از ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار خواهد کرد و تاکنون در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و گیلان این اردوی جهادی اجرا شده است.

کد خبر 6092516

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد
  • پیش بینی وزش شدید باد در زنجان