Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- دبير کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس آمار‌هاي سازمان ملل، 75 درصد از کشفيات ترياک جهان مربوط به ايران است، همچنين 61 درصد مرفين و 17 درصد از هروئين جهان را ايران کشف مي ‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري آريا، مومني با اشاره به اينکه بيش از 8000 کيلومتر مرز داريم گفت: جمهوري اسلامي قصد مبارزه با مواد مخدر دارد اما تحريم هاي ظالمانه اجازه نمي دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مواقعي محموله هايي را کشف مي کنيم که مقصد آن کشورهاي اروپايي است، به آنها اطلاع مي دهيم که چنين محموله هايي قرار است عبور کند و به آنجا برسد اما هيچ اتفاقي نمي‌افتد.
مومني ادامه داد: کشفيات مواد مخدر بدون تجهيزات روز ممکن نيست. اين سوال مطرح است که چرا بايد ميزان کشفيات در کشور مبدا اين اندازه پايين باشد؟ علت اين است که نمي خواهند اين کار را انجام دهند. ما احتياجي به تشويق و تشکر نداريم اما بدانند ما به نمايندگي از جهان در توزيع مواد مخدر مبارزه مي کنيم و کشورهاي ديگر بايد سهم خود را ادا کنند. بيش از 2000 کيلومتر انسداد مرز انجام داديم که هزينه‌ هاي بسياري دربرداشته است.

ايران سالانه 800 تن کشفيات مواد مخدر دارد
در سال 2017، ايران 21 تن هرويين کشف کرد، در حالي که اروپا 4 تن هرويين کشف کرده بود. در کشور مبدأ يعني افغانستان توليدات مواد مخدر از 200 تن در سال 2000 به 9 تا 10 هزار تن رسيد، اين در حالي است که ميزان کشفيات در مبدأ کمتر از 300 تن است، ولي ايران سالانه 800 تن کشفيات مواد مخدر دارد.

طي 30 سال گذشته، 12 هزار تن مواد مخدر کشف و 3814 شهيد و 12 هزار جانباز و مجروح تقديم شد
دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينکه طي 30 سال گذشته 41 هزار عمليات صورت گرفت ادامه داد: در اين راه 12 هزار تن مواد مخدر کشف و 3814 شهيد و 12 هزار جانباز و مجروح تقديم شد. بيش از 2000 کيلومتر از مرزهاي شرقي هم با هزينه هاي بالا مسدود شد.
وي در ادامه با مقايسه وضعيت کشور آمريکا و ايران گفت: مومني با بيان اينکه 20 درصد از زنداني ‌هاي جهان در آمريکا هستند و 47 درصد آنها در ارتباط با مواد مخدر زنداني شده‌اند، گفت:20 ميليون از جميعت بالاي 12 سال آمريکا مواد مخدر مصرف مي ‌کنند. همچنين زندانيان ايران حدود 70 درصد ارتباط مستقيم و غيرمستقيم با مواد دارند.

قاچاقچيان بايد ثابت کنند کدام اموالشان ناشي از قاچاق مواد نيست
مومني در پاسخ به ضرورت اصلاح قوانين در حوزه مواد مخدر گفت: حتما قوانين خوب هم بايد به روز شوند. يکي از موضوعاتي که در حال پيگيري هستيم روزآمد کردن قوانين است که بايد تسهيل کننده براي دستگاه‌هاي اجرايي و بازدارنده براي قاچاقچيان باشد.
وي ادامه داد: پيشنهاداتي به دستگاه‌هاي قانون گذار در اين باره ارائه داده‌ايم که ضربه زدن به بنيان ‌هاي اقتصادي قاچاقچيان، عفو براي قاچاقچيان عمده، افزايش مدت زمان نگه داري و بازپروري معتادان از جمله اين پيشنهادات است که رسمي و کتبي ارائه شده است. سه ماه، مدت زمان کمي براي بازپروري معتادان است. در زمينه ضربه زدن به بنيان ‌هاي اقتصادي قاچاقچيان نيز بايد گفت که قبلا مصادره اموال ناشي از اين جرم را داشتيم که روندي طولاني دارد، در حالي که بايد اين روند برعکس شود و کل اموال قاچاقچي مصادره شود و بعد وي بايد ثابت کند کدام اموالش ناشي از قاچاق مواد نيست.

رشد بيش از 1000 درصدي کشفيات شيشه در سال جاري
سردار مومني درباره قيمت شيشه در سال جاري گفت: کشفيات دو ماهه امسال شيشه 1145 درصد نسبت به دو ماهه اول سال گذشته رشد داشته است. دو ماهه اول سال گذشته 323 کيلوگرم کشفيات داشتيم که امسال به بيش از 4144 تن رسيده است که طبيعي است روي قيمت‌ها اثرگذار باشد.

طرح ياري گران، در راستاي پيشگيري و اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر است
مومني در تشريح جزييات طرح ياري ‌گران گفت: اين طرح در راستاي پيشگيري و اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر است که تلاش مي کنيم در قالب آن از ظرفيت همه دستگاه‌ ها و آحاد مردم استفاده کنيم. در همين راستا توافقات خوبي نيز با آموزش و پرورش داشتيم که قطعا در تغيير و تحولات جديد نيز با کمک دکتر حسيني آن را با قدرت ادامه خواهيم داد.
دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بيان اينکه 5 ميليون نفر از خانواده‌ها مستقيم در مدارس و ديگر اماکن تحت پوشش آموزش هاي پيشگيرانه قرار گرفتند گفت: آموزش و پرورش از نقاط تمرکز ما براي امر پيشگيري است. اميدواريم با گسترش طرح ياريگران کاهش عرضه و تقاضا را توامان در بازه زماني پنج ساله پيش ببريم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترياک جهان ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۱۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛فرمانده انتظامی خرم آبادگفت:در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و سوداگران مرگ در دستور کار مأموران این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ نبی اله قاسمی افزود:مآموران انتظامی اين شهرستان پس از شناسایی با هماهنگی قضایی ۱۱ سوداگر مرگ را دستگير  کردند.
وی گفت:در بازرسی از مخفيگاه این سوداگر مرگ هشت کيلو و ۱۰۹ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف ، ۲۷ معتاد متجاهر جمع آوری و تحويل مراکز ترک اعتياد شدند.

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • وقتی که تریاک ایران، بهترین تریاک جهان بود!
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!