Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-اکران فيلم‌هاي سينمايي ما همواره با حاشيه‌ همراه بوده است که شايد تعيين زمان آن از سوي صاحبان آثار قدري اين حواشي را کم کند.
به گزارش آريا، بحث اکران در سينماي ما دغدغه‌اي هميشگي است و مي‌توان گفت اولويت اکثر فيلمسازان ماست؛ حتي قبل از کيفيتِ اثري که توليد مي‌کنند. اين موضوع هر سال حاشيه‌هاي مختلفي را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نقطه مقابل سينماي ما در بحث اکران، سينماهاي حرفه‌اي دنيا و به خصوص هاليوود است که پيشرو بوده است. چنانچه زمان اکران يک فيلم قبل يا حين توليد مشخص مي‌شود. از سويي بخشي به عنوان تست اکران وجود دارد که از طريق آن تعيين مي‌کند چه زماني مناسب نمايش دادن فيلم خواهد بود. اين موضوع باعث شده تا کمپاني مورد نظر حق تغيير زمان اکرانش را با توجه به شرايط موجود براي دستيابي به فروشي بهتر و بيشتر داشته باشد. با چنين رويکردي هيچگونه حاشيه و دردسري براي کمپاني، فيلمساز، سينما و ... به وجود نمي‌آيد.
شايد در نگاه اول بگوييم قياس سينماي هاليوود با سينماي ما درست و منطقي نيست؛ اما اگر قرار است کاري درست شکل بگيرد بايد از اصول و قاعده‌اي که باعث پيشرفت مي‌شود پيروي کرد. در غير اين صورت حاشيه اکران و دعواهاي آن تا اطلاع ثانوي وجود خواهد داشت.
اينکه فيلمي با داشتن پروانه نمايش بتواند شرايط و زمان اکرانش را تعيين کند، موضوع گفتگوي ما با چند سينماگر است که در ادامه مي‌خوانيد؛
غلامرضا موسوي تهيه‌کننده سينما در اين زمينه گفت: صاحبان فيلم مي‌توانند زمان اکران فيلم خود را تعيين کنند؛ البته بستگي به تصميمات سينمادار هم دارد چون با يک چرخه‌ عرضه و تقاضا روبرو هستيم.
وي افزود: البته کيفيت فيلم شاخصه‌اي است که مي‌تواند روي اين موضوع تأثير مستقيم بگذارد. به هر حال يک بخش سينما، توليد و کيفيت است که بايد براي اکراني خوب بايد در نظر گرفت.
عبدالله عليخاني از ديگر تهيه‌کنندگان سينما درباره تعيين زمان اکران فيلم ها از سوي صاحبان آثار عنوان کرد: چنين اتفاقي را در سينماي ايران نمي‌توان اجرايي کرد؛ چون اينجا شوراي صنفي نمايش طبق آيين نامه تعيين شده‌اي عمل مي‌کند. آيين نامه اي که مي‌گويد هر فيلمي مي‌خواهد اکران شود، بايد با سرگروه قرارداد ببندد، بعد آن را ثبت کند و سپس در نوبت اکران قرار بگيرد.
وي ادامه داد: بعضاً پيش مي‌آيد اين مسير پيموده و زمان اکران هم مشخص مي شود، اما دوباره تغيير کرده و به زمان ديگري موکول مي‌شود!
اميرحسين شريفي تهيه کننده سينما هم در اين باره تصريح کرد: هيچ وقت نمي‌توان در ايران اين اتفاق را عملي کرد؛ چنانچه فيلم‌هاي خوبي بوده و هستند که سال‌ها در صف اکران باقي ماندند.
وي اضافه کرد: سينماي ايران در اختيار چند نفر است که به راحتي همه چيز را تعيين مي‌کنند و همه جا را قبضه کرده اند؛ خودشان پول کثيف وارد کرده، فيلم مي‌سازند و بهترين و بيشترين زمان‌هاي اکران را به خود اختصاص مي‌دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تعيين زمان اکران فيلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۱۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران

در شرایطی که گیشه سینماها تحت تاثیر اکران دو فیلم کمدی «تمساح خونی» و «سال گربه» قرار دارد، فروش 11میلیاردی «مست عشق» در دو روز اول اکران نوید یک رقیب جدید برای کمدی‌های در حال اکران را می‌دهد.

به گزارش فارس؛ مست عشق ساخته حسن فتحی با حضور پارسا پیروزفر  و شهاب حسینی اتفاق بی سابقه‌ای را در گیشه رقم زد و موفق شد طی دو روز اول اکران با جذب بیش از 160 هزار مخاطب فروشی بالغ بر 11 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که برای یک فیلم غیرکمدی موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

پس از سال ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می‌شود، به گونه‌ای که «مست عشق» تنها در دو روز اول اکران توانست خود را به رتبه چهارم فروش کلی سینمای ایران در سال جدید برساند و بالاتر از فیلم‌هایی نظیر آسمان غرب، آپاراتچی،پرویز خان،نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان قرار گیرد.
 
شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام ‌الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)،  بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ ( پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا)  در «مست عشق» بازی کرده اند.

این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان او را به تصویر می‌کشد. 

در جدول فروش سینمای ایران در حال حاضر تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی با بیش از 119 میلیارد تومان فروش در آستانه 2 میلیونی شدن تماشاگران خود است و پس از این فیلم درام اجتماعی «بی‌بدن» با بیش از 30 میلیارد فروش و کمدی «سال گربه» با 25 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند عکس دیده نشده از هنرمندی که «مست عشق» را روی پرده ندید «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست فیلم سینمایی «مست عشق» با بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست/ آثار سهیلی اسناد تاریخی معتبری است
  • حمید سهیلی خود را سرباز سینما می‌دانست
  • ماجرای ورورد فیلمساز مشهور آمریکایی به تهران | من زمان جنگ ویتنام هم به آمریکایی بودنم افتخار می‌کردم اما حالا...| تصاویر
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد