Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از سایت خبری کمیته امداد امام خمینی(ره)، سیدحسین کرابی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: از 9هزار و 144 طرح ایجادشده، 159 طرح اشتغال با اعتبار یک میلیارد و 672 میلیون تومان مربوط به سال گذشته و هشت مورد از مشاغل ایجادشده بااعتبار، 64 میلیون تومان مربوط به سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 2144 طرح تحت نظارت کارشناسان واحد اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان است و مابقی با خروج از نظارت پنج ساله این کارشناسان به خودکفایی رسیده‌اند.
کرابی با اشاره به اینکه نزدیک به 25درصد از کل اشتغال ایجادشده در سال گذشته مربوط به بخش صنایع‌دستی بود، عنوان کرد: صنایع‌دستی شامل مشاغلی مانند قالی‌بافی، خیاطی، تولیدات چرم، ساخت زیورآلات، گلیم‌بافی، فرت بافی، گل‌سازی، سرمه‌دوزی، عروسک دوزی و معرق و منبت می‌شود.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خراسان رضوی تسهیلات پرداختی به مشاغل ایجادشده در صنایع‌دستی را شامل خانگی و خوداشتغالی دانست و افزود: تفاوت مشاغل خانگی و خوداشتغالی در فضای کار است که مجری طرح مشاغل خانگی علاوه بر حضور در کنار فرزندان و خانواده، مشغول به کسب درآمد است.
وی خاطرنشان کرد: به مشاغل خانگی تا سقف 10 میلیون تومان و به مشاغل خوداشتغالی تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات اعطا می‌شود. با توجه به افزایش اعتبارات حوزه اشتغال، امیدوار هستیم شاهد افزایش تسهیلات پرداختی باشیم.
کرابی سرآمد مشاغل صنایع‌دستی در استان را ایجاد دهکده فرش در روستای مرندیز شهرستان بجستان عنوان کرد و یادآور شد: در این بخش بیش از 100 مجری طرح مشغول به بافت قالی با طرح و ابعاد مختلف هستند و موجب ترویج و احیای سنت ملی قالی‌بافی و فرش دستباف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)خراسان رضوی گفت: ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد در خراسان رضوی افتتاح و تحویل مددجویان شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، رضا سلم آبادی در مراسم واگذاری 33863 واحد مسکونی به مددجویان در کل کشور که به صورت وبیناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: 33 هزار و 863 واحد مسکن مددجویی امروز در کشور افتتاح شد که از این تعداد، 2105 واحد مسکن مددجویی مربوط به خراسان رضوی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: این واحدها از مجموع تفاهمنامه با سپاه و بنیاد علوی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و روستاهای استان ساخته شده است.

وی افزود: برابر تفاهم انجام شده در سال 1401، طی دو سال تعداد 6000 واحد مسکن مددجویی در استان خراسان رضوی ساخته می شود.سال گذشته 1900 واحد مسکن مددجویی و امروز 2105 واحد مسکن تحویل مددجویان شد.

وی با بیان اینکه حدود 2000 واحد مسکن مددجویی بر اساس تفاهم نامه باید احداث و تحویل مددجویان شد،گفت: تلاش می شود این واحدها در زمستان سال جاری به بهره برداری برسد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی افزود: برای ساخت این واحدهای مسکونی بین 100 تا 150 میلیون تومان بلاعوض توسط کمیته امداد، 50 میلیون تومان تسهیلات صندوق امداد ولایت و 200 میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: برخی از این واحدها با مشارکت خیرین ساخته و تحویل مددجویان شده است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد