Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@19:02:15 GMT

خودرویی‌ها دنده عقب گرفتند +عکس

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۱۲۸۰

خودرویی‌ها دنده عقب گرفتند +عکس

با وجود وعده وزیر صنعت برای افزایش تیراژ تولید خودرو و کاهش قیمت‌ها شاهد کاهش 24 درصدی تولید طی دو ماهه اول امسال هستیم.

به گزارش مشرق، وزیر صنعت، معدن و تجارت اواخر سال گذشته در حالی وعده متعادل شدن قیمت خودروهای داخلی و افزایش عرضه خودروسازان را به مردم داد که شاهد کاهش تولید خودرو در کشور طی ۲ ماهه ابتدایی امسال هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق آمار مربوط به تولید خودرو، طی دو ماهه ابتدایی امسال ۱۴۰ هزار و ۹۱۷ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد کاهش داشته است. در این مدت تولید سواری در کشور به ۱۳۲ هزار و ۳۴۳ دستگاه رسیده که نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته کاهش ۲۴.۵ درصدی را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید:

کوچ دلالان خودرو به تلگرام و اینستاگرام +جزئیات ادعای ۲ شرکت خودروساز مبنی بر کمبود قطعه، غیرواقعی است

تولید انواع خودرو در اردیبهشت امسال نیز به ۸۷ هزار و ۸۲۱ دستگاه رسید که نسبت به اردیبهشت ۹۷ افت ۱۶.۱ درصدی را نشان می‌دهد. در مورد تولید سواری در اردیبهشت ماه نیز باید به عدد ۸۱ هزار و ۴۱۸ دستگاه اشاره کنیم که در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته ۱۷.۳ درصد کاهش یافته است.

* افت ۵۴ درصدی تولید ایران خودرو

بررسی وضعیت تولید خودرو در گروه ایران خودرو نیز نشان می‌دهد طی فروردین و اردیبهشت امسال ۴۰ هزار و ۵۴۱ دستگاه انواع خودرو در این گروه خودروسازی به تولید رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد افت داشته است. در این مدت تولید سواری ایران خودرو به ۶۱ هزار و ۶۳۱ دستگاه رسید که نسبت به دو ماهه ابتدایی سال گذشته ۲۸.۹ درصد کاهش داشته است.

همچنین تولید انواع خودرو در ایران خودرو طی اردیبهشت امسال ۲۵.۲ درصد کاهش داشته و به عدد ۴۰ هزار و ۵۳۹ دستگاه رسیده است. بررسی وضعیت تولید سواری در گروه ایران خودرو نیز نشان می‌دهد تولید این محصول طی اردیبهشت امسال با کاهش ۲۴.۱ درصدی نسبت به اردیبهشت ۹۷ به ۴۰ هزار و ۳۰۲ دستگاه رسیده است.

* افت ۰.۷ درصدی تولید خودرو در سایپا

در مورد تولید گروه سایپا نیز باید به افت ۰.۷ درصدی تولید انواع خودرو در دو ماهه ابتدایی امسال اشاره کنیم. در این مدت ۷۴ هزار و ۱۸۷ دستگاه انواع خودرو در سایپا به تولید رسیده که ۶۷ هزار و ۵۷۶ دستگاه آن، سواری بوده است. میزان افت تولید سواری در سایپا طی فروردین و اردیبهشت امسال ۲.۳ درصد اعلام شده است.

تولید انواع خودرو در سایپا طی اردیبهشت ماه نیز به ۴۳ هزار و ۵۳۶ دستگاه رسید که نسبت به اردیبهشت سال قبل ۱۷.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. تولید سواری در این گروه خودروسازی نیز طی اردیبهشت ماه با رشد ۱۴ درصدی به ۳۸ هزار و ۵۴۳ دستگاه رسید.

بررسی وضعیت تولید خودروها طی اردیبهشت امسال نشان می‌دهد تولید پژو پارس دوگانه‌سوز و سوزوکی در ایران خودرو به صفر رسیده و تولید تندر ۹۰ شرکت پارس‌خودرو و تیبا دوگانه سوز سایپای کاشان نیز در اردیبهشت امسال متوقف بوده است.

به این ترتیب در حالی شاهد کاهش تولید خودرو در کشور هستیم که خودروسازان وعده افزایش تیراژ تولید محصولاتشان را داده بودند و قرار بود با آزادسازی قیمت خودرو شاهد رشد تیراژ تولید و کاهش قیمت‌ها در بازار و کارخانه باشیم ولی این اتفاق مطابق با وعده‌های داده شده عملی نشد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی آمار تولید خودرو خودروسازان وزیر صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو امروز گران شد؟

فرارو- قیمت محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت دستخوش تغییراتی شده و برخی از مدل‌های این کارخانه با افزایش قیمت نسبت به پنجشنبه هفته قبل راهی بازار شده‌اند.

دنا پلاس شش‌دنده ارتقایافته که یکی از مدل‌های گرانقیمت ایرانخودرو به‌حساب می‌آید، ۹۶۰ میلیون تومان یعنی پنج میلیون بیشتر از هفته قبل فروخته می‌شود و همین میزان افزایش قیمت را در ارقام پیشنهادی فروشنده‌های دنا پلاس اتوماتیک آپشنال و مدل‌های مختلف تارا مشاهده می‌کنیم.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما نیز که امروز ۶۶۰ میلیون تومان قیمت خورده، افزایش قیمت دو میلیونی را تجربه می‌کند و امثال ۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته و ۲۰۷ با موتور TU۳ نیز به همین اندازه گران شده‌اند. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

13 اردیبهشت 1403

16 اردیبهشت 1403

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF7 مدل 1403

818 میلیون تومان

820 میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF7 مدل 1402

630 میلیون تومان

632 میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌‌ ارتقایافته مدل 1403

955 میلیون تومان

960 میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل 1403

یک میلیارد و 165 میلیون تومان

یک میلیارد و 170 میلیون تومان

پارس سال XU7p مدل 1402

665 میلیون تومان

665 میلیون تومان

207 با موتور TU3 مدل 1403

673 میلیون تومان

675 میلیون تومان

207 دنده‌ای ارتقایافته مدل 1403

803 میلیون تومان

805 میلیون تومان

207 اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل 1403

یک میلیارد و 80 میلیون

یک میلیارد و 80 میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل 1403

650 میلیون تومان

650 میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل 1403

690 میلیون تومان

690 میلیون تومان

تارا دنده‌ای V1 مدل 1402

810 میلیون تومان

815 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V2 مدل 1403

970 میلیون تومان

975 میلیون تومان

تارا اتوماتیک V4 مدل 1403

یک میلیارد و 185 میلیون تومان

یک میلیارد و 190 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 3 پانوراما مدل 1402

658 میلیون تومان

660 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه
  • قیمت روز محصولات ایران‌خودرو دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تولید خودرو در نخستین ماه بهار افت کرد
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت امروز دنا و ۲۰۷
  • قول وزیر صمت، اجرا نشد/ تولید خودرو در فروردین امسال نسبت به فروردین پارسال کم شد
  • استارت سرد خودروسازی
  • قیمت خودرو امروز 16 اردیبهشت 1403
  • قیمت روز محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو امروز گران شد؟
  • خودرو شاهین امروز ۱۵ اردیبهشت چند شد؟ + جدول قیمت