Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،رمضان پودینه،معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان یکی از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین صنایع دستی به حساب می‌آید که به دست زنان و مردان توانا و هنرمند با استفاده از مواد موجود در محیط زندگی‌اش نقش می‌بندد و جاودان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طرح‌های صنایع دستی به دلیل نداشتن نیاز به سرمایه‌گذاری بالا و ارزش افزوده و درآمدزایی مناسب برای خانوار‌های از شغل‌های مناسب در بخش مشاغل خانگی و کسب و کار‌های کوچک است.

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان پنج هزار و ۴۸۸ طرح صنایع دستی اجرا و تا پایان سال ۹۸ هزار طرح اشتغال در بخش صنایع دستی از جمله قالی بافی، سوزن‌دوزی، رودوزی سنتی، سکه‌دوزی، آینه‌کاری، سفالگری، حصیربافی و ... در قالب هشت طرح راهبران شغلی اجرا خواهد شد.

پودینه یادآور شد: شناسایی مددجویان مستعد و علاقمند به کار در بخش صنایع دستی در مناطق روستایی، محروم و کمتر توسعه یافته توسط کمیته امداد امام (ره) انجام و سپس دوره‌های آموزشی متناسب با بازار مصرف از طریق راهبران شغلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

اجرا طرح صنایع دستی در سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل

 مهین جاودان  بیان کرد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، از صبح امروز نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

 دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته شهرستان زابل در سیستان و بلوچستان افزود: این نمایشگاه از امروز تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه به مدت ۶ روز باهدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است.

 وی ادامه داد: این نمایشگاه با حضور جمعی از هنرمندان و بانوان کارآفرین شهرستان زابل به‌منظور ترویج استفاده از صنایع‌دستی، آشنایی بیشتر مردم با آنها، فاصله‌گرفتن از محصولات مشابه خارجی و حمایت از بانوان هنرمند و کارآفرین منطقه سیستان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان