Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@16:43:03 GMT

نسخه نویسی الکترونیکی در قم آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۱۹۱۱

نسخه نویسی الکترونیکی در قم آغاز شد

مدیرکل بیمه سلامت استان قم از آغاز نسخه نویسی الکترونیکی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمدرضا فخاریان قمی» در نشست خبری بیمه سلامت استان قم که امروز (سه شنبه 21 خرداد) در ساختمان این بیمه برگزار شد، بر لزوم گسترش نسخه نویسی الکترونیکی تأکید کرد و گفت: نسخه نویسی الکترونیکی بدین شرح است که بیمار به پزشک مراجعه می کند و با ارائه کد ملی می تواند از خدمات پزشکی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بیمه سلامت استان قم افزود: پزشک وارد سامانه شده و مشخصات بیمار و تاریخ اعتبار بیمه را در سامانه مشاهده می کند و سپس اقدام به نوشتن نسخه خواهد کرد. سپس بارکدی در اختیار بیمار قرار می گیرد و وی با دادن بارکد به داروخانه و مشاهده نسخه توسط داروخانه در سامانه، داروی خود را دریافت می کند.


وی با اشاره به اینکه این مساله در آزمایش و عکس نیز اجرا می شود، تصریح کرد: این مسائل می تواند در پرتو مشکلات کاغذ، راه حل بسیار خوبی باشد. با این طرح، تجویزها علمی تر و آمارها واقعی خواهد بود و سیستم بر پایه علمی و پیشرفت های جهان استوار می شود.


فخاریان این طرح را در راستای دولت الکترونیک عنوان کرد و اظهار داشت: نسخه نویسی الکترونیک یک قدم به سوی تحقق دولت الکترونیک است و وزارت بهداشت و درمان نیز بر این مساله تأکید دارد.


وی از آغاز طرح نسخه نویسی الکترونیک از سوی 10 پزشک در قم خبر داد و تأکید کرد که قرار است سالی 30 درصد از پزشکان به نسخه نویسی الکترونیک روی بیاورند و تا سال آینده همه پزشکان نسخه نویسی الکترونیکی داشته باشند.


مدیرکل بیمه سلامت به طرح های این اداره اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: سامانه 1666 به خدمات ما اضافه شده است که بر اساس آن بیمه شدگان به صورت 24 ساعته هر سوال و پیشنهاد و نظر و شکایتی که دارند مطرح می کنند.


وی ادامه داد: سامانه شرکای کاری، استحقاق سنجی بیماران، رفع همپوشانی بیمه ای که بیش از 2 میلیون و 300 هزار نفر رفع همپوشانی شده است، فعالیت ها به صورت ماهانه با مدارک و مستندات وارد سامانه می شود، سامانه مدیریت کیفیت،  اطلاع رسانی به بیمه شدگان و آگاه ساختن از حقوق آنان از برنامه های انجام شده توسط بیمه سلامت است.


فخاریان قمی از 185 میلیون بار مراجعه به همه مراکز درمانی کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد در استان قم 2 میلیون و 730 هزار بار مراجعه بوده است. هزینه صورت گرفته در سال 97 برای این تعداد مراجعه، 194 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه کل خدمات بستری در سال 97 بوده است.


وی آمار بیمه شدگان تا آخر اردیبهشت در قم را 367 هزار و 254 تن عنوان کرد و بیان داشت: 1294 بیمار خاص در استان داریم که هزینه آنها در سال 97 برای آنها 19 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است. ما موظف به تحت پوشش قرار دادن 25 هزار تن از افراد تحت پوشش کمیته امداد هستیم و تاکنون 20 هزار تن تحت پوشش قرار گرفته اند.


مدیرکل بیمه سلامت هزینه بیمه ایرانیان در سال جاری را 293 هزار تومان خواند و ادامه داد: کسی که خانوار دارد نمی تواند به تنهایی بیمه شود. برای تعویض و تمدید دفترچه 3 هزار تومان و برای کسانی که دفترچه را گم کرده اند 9 هزار تومان باید پرداخت می کنند.


وی خواستار پرهیز از در اختیار قرار دادن بیمه به دیگران شد و تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد دفترچه خود را در اختیار دیگران قرار دهد و اگر این مساله صورت گیرد هم فرد صاحب دفترچه و هم کسی که از آن سوء استفاده کرده است، خاطی به شمار می آیند.


فخاریان قمی در پایان گفت: 5 دفتر شهری، 2 دفتر نمایندگی و یک باجه مخصوص مرکز خدمات حوزه و 3 مرکز روستایی در دستجرد و قنوات و جعفریه داریم.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس نماز عید فطر خبرگزاری شبستان استان بوشهر مسکن عید فطر مراجع دهه کرامت مراجع و علماء دیدار با مراجع نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان در برنامه پرسمان گفت: تا کنون ۴۰۰ هزار نفر از روستائیان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان، به صورت رایگان بیمه سلامت شده اند.


اربابی افزود: در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و سایر اقشار، بیمه شدن بر اساس استعلام و دهک بندی انجام می‌شود که دهک ۱تا۵ رایگان است و بیمه نامه شان به صورت الکترونیک تمدید می‌شود.


وی با اشاره به استقبال کم دهک‌های ۶ تا ۱۰ از بیمه سلامت گفت: تخفیف‌های خوبی برای این دهک‌ها در نظر گرفته شده که می‌توانند استفاده کنند، به طور مثال افراد دهک۶، برای یکسال، تنها بیست درصد حق بیمه‌ی خود یعنی ۳۸۷ تومان را پرداخت می‌کنند.


این رقم برای هر فرد در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه اش معادل ۵۸۰ هزار تومان برای یکسال، هر فرد دهک ۸، ۷۷۵ هزار تومان، دهک ۹، ۹۶۹ هزار تومان و برای هر فرد دهک ۱۰ یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان در سال است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند با شماره گیری ۱۶۶۶#* از وضعیت بیمه خود استعلام بگیرند که در صورت نداشتن بیمه، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و خود را بیمه کنند حتی افرادی که از دهک خود اطلاع ندارند و یا دهک شان مشخص نیست نیز می‌توانند بصورت رایگان یکماه زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند تا وضعیت شان مشخص شود.

اربابی با بیان اینکه افراد برای بهره مندی از مزایای بیمه سلامت باید در اداره کل بیمه سلامت نشان دار شوند افزود: بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیش از ۹۵ درصد مؤسسات درمانی استان قرارداد دارد.


وی با اشاره به حمایت بیمه سلامت از اتباع بیگانه نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه بین بیمه سلامت و سازمان مهاجرت اتباع، این افراد نیز برای داشتن مجوز اقامت یا تمدید آن، باید حتما پوشش بیمه داشته باشند و بیمه برای اقامت آنان جنبه اجباری دارد که در این خصوص می‌توانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی