Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه معاونت اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، سید جواد حسینی در راستای برنامه‌ی ارتباط مستقیم و مستمر با مدارس، در اولین تماس تلفنی با مدیر مدرسه شهید کائیدی در شهرستان پل‌دختر، اقدامات انجام شده از سوی وزارت آموزش پرورش در این شهرستان را پیگیری و اظهار کرد: از زحمات و تلاش همکاران گرامی در آن مدرسه قدردانی می‌کنم و امیدوارم با اقدامات خوبی که آموزش‌وپرورش پس از حادثه سیل اخیر در مناطق سیل‌زده انجام داده است مدارس توانسته باشند ضمن ادامه روند تعلیم و تربیت، روحیه امید و نشاط را به دانش آموزان بازگردانده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: وزارت آموزش‌وپرورش با توزیع ۱۰۰ کانکس جهت تشکیل کلاس درس، تخصیص ۵۰ میلیارد ریال جهت نوسازی سیستم گرمایشی، توزیع ۵۰۰۰ میز و صندلی و همچنین توزیع ۲۴۰۰۰ جلد کتاب درسی در استان لرستان تلاش کرده است تا در راستای رفع مشکلات ناشی از سیل گام‌های مؤثری بردارد.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه امیدوارم آسیب‌های موجود در مناطق سیل‌زده از طریق نظام تعلیم و تربیت کاهش و حتی کاملاً رفع گردد، گفت: بازسازی روحیه مردم شهرستان پل‌دختر و به‌ویژه دانش آموزان توسط معلمان و مدیران مدارس ازجمله تلاش‌هایی است که فرهنگیان عزیز در مناطق سیل‌زده بر عهده گرفتند که قدردان تلاش و زحمات آنان هستم.

حسینی ضمن پیگیری روند بازسازی مدرسه، خاطرنشان کرد: پاک‌سازی و لایروبی مدارس آسیب‌دیده، اسکان سیل‌زدگان و گروه‌های امدادی در مدارس و سازمان‌دهی دانش آموزان در مدارس آسیب‌ندیده ازجمله اقداماتی است که وزارت آموزش و پرورش انجام داده است تا مدیریت بهینه خدمت‌رسانی در مناطق سیل‌زده صورت بگیرد.

وی در پایان تماس تلفنی خود با مدیر مدرسه شهید کائیدی تأکید کرد: امروز با رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص تسریع روند بازسازی و تجهیز مدارس در مناطق سیل‌زده دیدار و صحبت خواهم کرد.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در پایان بابیان اینکه مراتب سلام و قدردانی بنده را به دانش آموزان عزیز، همکاران گرامی و اولیای گرامی دانش آموزان برسانید، تصریح کرد: چنانچه باوجود اقدامات صورت گرفته نیاز به تجهیزات دیگر و حمایت‌های وزارت آموزش‌وپرورش است، اطلاع‌رسانی گردد تا در اسرع وقت مشکلات برطرف گردد.

شایان‌ذکر است سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش روزانه به‌طور تصادفی با یکی از مدارس کشور تماس خواهد گرفت و ضمن گفت‌وگو با مدیر و معلمان مدرسه، مسائل آموزشی و پرورشی را موردبررسی قرار می‌دهد.

سیل به ۷۱۲ مدرسه با ۲ هزار و ۶۱ کلاس درس در مناطق سیلزده لرستان خسارت وارد کرد.

به ۶۰ مدرسه با بیش از ۱۵۰ کلاس درس در مناطق سیل زده خسارات جدی وارد شده و غیرقابل استفاده هستند که باید تخریب و بازسازی شوند.
حدود ۴۳۸ واحد اموزشی با ۸۰۰ کلاس درس خسارت جزئی وارد شده و قابل ترمیم هستند، گل و لای به ۱۲۰ مدرسه با ۶۷۶ کلاس درس وارد شده که نیاز به شستشو و پاکسازی دارند و تجهیزات و امکانات ۹۹ مدرسه با ۴۴۵ کلاس درس آسیب دیده‌اند.

۷۲۶۹/‏۶۰۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش سیل پلدختر لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند

به گزارش قدس خراسان، آذر رشیدی در آیین افتتاح پیش دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی در سه‌شنبه‌های امید که امروز در منطقه رضویه برگزار شد، اظهار کرد: ۸۰ درصد از مدارس استثنایی استان خیرساز هستند و این حاصل نگاه ویژه خیرین گرانقدر به دانش آموزان بانیازهای ویژه است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بیان کرد: پیش‌دبستانی و دبستان بانو پروین گرجستانی از این جهت یک مدرسه استثنایی است که دانش‌آموزان آن استعدادهای نهفته استثنا دارند و این استعدادهای نهفته باعث استثنا شدن آن‌ها شده است که اگر این استعدادها به شکوفایی برسد این عزیزان جزو برترین دانش‌آموزان خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همه دانش‌آموزان حق ادامه تحصیل دارند افزود: باید تلاش کنیم دانش‌آموز با نیاز ویژه‌ای به خصوص در مناطق محروم و روستایی از تحصیل باز نماند.

رشیدی گفت: این آموزشگاه، دومین آموزشگاهی است که در منطقه رضویه افتتاح شده و خدا را شاکریم که از مهر سال آینده دانش آموزان بانیازهای ویژه با آموزش‌های خاص و معلمین متخصص در این منطقه ادامه تحصیل خواهند داد.

در ادامه همچنین جواد روحانی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی نیز فعالیت‌های خیرین مدرسه‌ساز را بسیار ارزشمند و قابل ستایش عنوان کرد و گفت: این باقیات و صالحات افراد خیر است که یادگارهایی معنوی به جای می‌گذارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در میان همه کارهای خیر، مدرسه‌سازی متمایز است، افزود: مدرسه جایگاه ویژه و ممتازی دارد؛ چرا که مدرسه نه تنها یک مکان، بلکه بنایی رفیع با جایگاهی بلند است. از مدرسه آینده یک سرزمین ساخته می‌شود و خیرین به عنوان معماران مهربانی که امروز به پاس تکریم آن‌ها جمع شده‌ایم، به نسل امروز و فردا آموخته‌اند که بخشنده بودن، بیش از آن که تمکن مالی بخواهد قلب بزرگ و دل عاشق می‌طلبد.

روحانی بیان کرد: توسعه فضاهای آموزشی به یقین زمینه‌های رشد و پیشرفت همه جانبه کشور به ویژه در بخش علمی را که زیربنای اصلی توسعه است، فراهم می‌سازد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر و با زیربنای ۲۵۰ متر مربع به ارزش بالغ بر ۳ میلیارد تومان با مشارکت نیک‌اندیش بانو پروین گرجستانی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان احداث شد.

گفتنی است، زمین آموزشگاه توسط علی جان مقیمی به اداره آموزش و پرورش استثنایی اهدا شده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • توضیحات صحرایی درباره کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان