Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بند پی ظهر سه شنبه در نخستین جلسه شورای استاندارد استان تهران از عدم حضور دو دستگاه جهاد کشاورزی و حفاظت از محیط زیست انتقاد کرد و گفت: حضور این ۲ دستگاه در جلسات شأن الزامی است و باید بابت این عدم حضور پاسخگو باشند.

استاندار تهران گفت: حجم عملیات و فعالیت‌های اداره کل استاندارد استان تهران نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد از هدف گذاری ها فراتر رفته‌ایم و این امر قابل تقدیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه استاندارد در جاهایی باید بیشتر ورود پیدا کند، اضافه کرد: مثلاً وقتی تلفات مرگ و میر در استان تهران را ریشه یابی می‌کنیم، در می‌یابیم، موتور سیکلت آمار بیشترین مرگ و میر را دارد و باید این معضل با استاندارد سازی رفع شود.

محسنی بندپی ادامه داد: اگر یکی از اهداف استاندارد را ارتقا بخشی سلامت عمومی بدانیم، باید به سمت استاندارد اجباری در کالاهایی که با سلامت و امنیت جانی شهروندان مرتبط هستند حرکت کنیم، در مقطعی اداره کل استاندارد به مقوله استاندارد سازی خودروها ورود پیدا کرد اما لابی قوی خودروسازان مانع از اقدامات این اداره کل شد.

نماینده عالی دولت در استان تهران گفت: استاندارد سازی کالاهای صادراتی و بازرسی‌های مستمر فنی و استاندارد سازی صنایع انرژی برای صرفه جویی انرژی الزامی است.

وی همچنین افزود: در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی استان تهران با کمبود انرژی مواجه هستیم و نیز در بازرسی‌هایی که در نازل‌های پمپ گازها صورت گرفته خیلی موفق نبوده و باید عوامل این عدم موفقیت ریشه یابی شوند.

استاندار تهران گفت: در بازرسی‌های آسانسورها اقدامات خوب ارزشمندی صورت گرفته است اما آسانسورهای دستگاه‌های دولتی هم باید مورد بازرسی قرار گیرند.

کد خبر 4638046

منبع: مهر

کلیدواژه: انوشیروان محسنی بندپی استانداری تهران استانداردسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد

جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشورهای در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشورها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشورهای دیگر به تولید ناخالص داخلی آن‌ها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • ۱۲ لیفتراک قاچاق در سمیرم کشف شد
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • ناشران بخش مجازی نمایشگاه سی‌وپنجم نسبت به آماده‌سازی پنل مجازی‌ اقدام کنند
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»