Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@08:25:05 GMT

یک سوم فضاهای آموزشی کرمانشاه نیازمند نوسازی است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۲۲۴۹

یک سوم فضاهای آموزشی کرمانشاه نیازمند نوسازی است

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: یک سوم فضاهای آموزشی استان نیاز به نوسازی دارند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مرزبان نظری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس استان نیازمند تخریب و بازسازی هستند، گفت: در استان کرمانشاه ۳۹۰۰ فضای آموزشی داریم که یک سوم این فضاهای آموزشی نیاز به مقاوم سازی و یا تخریب و بازسازی دارند که باید از ظرفیت خیرین مدرسه ساز برای نوسازی مدارس استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری در ادامه با اشاره به مجموعه اقدامات انجام گرفته از سوی نوسازی مدارس استان در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته با مشارکت خیرین و با استفاده از اعتبارات نوسازی مدارس ۱۲۷ پروژه آموزشی با ۴۰۶ کلاس درس در استان به بهره برداری رسید که ۱۱۴ پروژه آن با ۳۳۵ کلاس درس با مشارکت خیرین ساخته شده است.

وی افزود: در بحث اصلاح و بهینه سازی سیستم گرمایشی مدارس در سال ۹۷ اقدامات خوبی در استان انجام گرفت، به نحوی که ۲۷۰ مدرسه با ۹۰۰ کلاس درس با اعتبار ۵۷ میلیارد ریال به سیستم حرارت مرکزی شوفاژ و پکیج مجهز شدند.

نظری ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۰۰ کلاس درس در استان بخاری کاربراتوری استاندارد دارند که همگی این مدارس در مناطق روستایی واقع شده و بین یک تا سه کلاسه هستند و در صورت تأمین اعتبار کار اصلاح و بهینه سازی سیستم‌های گرمایشی این مدارس ظرف دو سال آینده جمع خواهد شد که برای این کار به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

نظری در ادامه اشاره‌ای هم به پروژه‌های در دست اجرای مجموعه نوسازی مدارس در سال جاری داشت و افزود: در حال حاضر نزدیک به ۱۱۸ پروژه آموزشی با ۶۹۵ کلاس درس با زیربنای ۸۴ هزار و ۷۰۰ متر مربع در استان در دست اجرا است.

بعد از زلزله کرمانشاه تفاهم نامه ساخت ۱۹۵ مدرسه توسط خیرین منعقد شد

وی سپس اظهار کرد: در جریان زلزله آبان سال ۹۶ تعداد ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه آسیب دید که ۵۳ مدرسه آن روستایی و ۲۵ مدرسه دیگر شهری بود.

نظری گفت: بعد از وقوع زلزله آبان ماه سال ۹۶ با ورود خیرین تفاهم نامه ساخت ۱۹۵ مدرسه توسط خیرین امضا شد که تاکنون ساخت ۱۸۰ مدرسه با ۷۶۵ کلاس درس از این تعداد با اعتبار ۱۱۲ میلیارد تومان وارد فاز اجرایی شده که زیربنای این پروژه‌ها نزدیک به ۷۰ هزار مترمربع است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون ۸۴ مدرسه از محل تعهدات خیرین در جریان زلزله سال ۹۶ استان کرمانشاه با ۲۵۲ کلاس درس تحویل شده، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود ۵۸ مدرسه دیگر با ۳۵۹ کلاس درس تا مهر ماه پیش رو به بهره‌برداری برسد، ضمن اینکه کار ساخت مابقی مدارس نیز در دست انجام است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه نوسازی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۲۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور با تاکید بر عزم راسخ نهضت مدرسه سازی در خوزستان، گفت: عمل به فرامین مقام معظم رهبری باهدف انتشار امید آفرینی و عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت راهبرد اصلی ما در اداره کل نوسازی مدارس است.   وی با بیان اینکه خدمت به آینده سازان کشور از افتخارات ما در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان است، افزود: خداوند را شاکریم که در سال گذشته با همت و مدیریت جهادی و جذب مشارکت خیرین مدرسه ساز، توانستیم ۷۰۰کلاس درس را تحویل دانش آموزان خوزستانی دهیم.   سعیدی پور ادامه داد: تجهیز مدارس استان یکی از وظایف و تکالیف اساسی است که ما در این اداره کل پیگیری می‌کنیم. بالاخص توزیع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی که براساس شاخص‌هایی ازجمله؛ اعتبارات استانی تخصیص یافته هر شهرستان،  تعداد کلاس تحویلی هر شهرستان، اقیلم آب و هوایی هر شهرستان، نیاز سنجی اعلام شده از سوی مدیران آموزش و پرورش هر منطقه، مصوبات تعیین شده سفر‌های مقامات استانی و کشوری به هر شهرستان  از جمله سفر ریاست جمهوری، وزیر آموزش و پرورش، ریاست سازمان نوسازی کشور و استاندار انجام می‌شود.   مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به تحویل ۳۸۹ دستگاه کولر در یکسال اخیر به ۵ شهرستان، اضافه کرد: از این تعداد، ۱۰۶ کولر در رامهرمز، ۸۲ دستگاه در باغملک، ۷۵ دستگاه در بهبهان، ۷۰ دستگاه در شوش و ۵۶ دستگاه در مسجدسلیمان توزیع شد.   وی می‌گوید: ما در استان خوزستان به واسطه اقلیم آب و هوایی متنوع، در حوزه توزیع تجهیزات (سرمایشی و گرمایشی) با رعایت عدالت از برنامه ریزی منجسمی بهره‌مند هستیم.   سعیدی پور در پایان یادآور شد: وظیفه ما ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و‌پرورش و عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار  در استان خوزستان است؛ و برای رسیدن به این اهداف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان