Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان از تحول در صادرات محصولات کشاورزی این استان در چهار- پنج سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدحسن میرعماد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ارزش صادرات محصولات کشاورزی در یک سال اخیر در سمنان از مرز ۳۵ میلیون دلار گذشت، این در حالی است که این رقم تا چهار- پنج سال پیش تقریباً صفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به روند رو به رشد صادرات محصولات کشاورزی در استان سمنان، خاطرنشان کرد: میزان و ارزش صادرات کشاورزی استان در این پنج سال همواره روند رو به رشدی داشته به طوری که ارزش صادرات کشاورزی سمنان در مقایسه با سال قبل پنج میلیون دلار افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص سیاست کاهش سطح زیرکشت در این استان و وعده جبران آن از طریق افزایش بهره وری، از افزایش تولید محصولات مختلف زراعی، باغی و دامی و بهبود عملکرد در این استان خبر داد و افزود: نکته امیدبخش در افزایش محصولات کشاورزی این استان در این است که با وجود اینکه در این چند سال همواره سطح زیرکشت محصولات کشاورزی کاهش یافته اما شاهد افزایش تولید در این بخش بودیم.

وی از افزایش عملکرد در واحد سطح در اراضی کشاورزی این استان خبر داد و گفت: فعالیت‌های آموزشی و ترویجی، اصلاح الگوی کشت، عرضه بذور اصلاح شده و از همه مهم‌تر با بردن کارهای تحقیقاتی به مزارع در این افزایش عملکرد نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای داشته است.

میرعماد از توجه ویژه به کشت گلخانه‌ای در این استان خبر داد و اضافه کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در این استان، توسعه گلخانه‌ها از سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با ابراز خرسندی از رشد و افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی این استان پهناور گفت: ضریب مکانیزاسیون و ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی در استان به ۲.۱ رسیده که ضریب بالایی است.

وی از خرید ۴۷۸ دستگاه ادوات کشاورزی از سوی بهره‌برداران این استان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: هیچ محدودیتی برای اعطای تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان و دامداران استان نداریم و به هر میزان که تقاضا در استان وجود داشته باشد، آمادگی اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت نیز وجود دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مزارع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده اند می‌توانند با مراجعه حضوری به کارگزاری‌های بیمه کشاورزی و یا از طریق کد دستوری که در بیمه نامه آنها قرار دارد، درخواست خسارت کنند.
محمد آلاله افزود: ارزیابان بیمه نیز در اسرع وقت با مراجعه به مزارع میزان خسارات را بررسی می کنند و سپس از طریق صندوق بیمه غرامت کشاورزان پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به بیمه ۴۴۶ هزار هکتار از محصولات و مزارع کشاورزی استان گفت: از این میزان ۳۹۳ هزار هکتار بیمه جامع و ۵۳ هزار هکتار بیمه آتش سوزی هستند.

دیگر خبرها

  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی