Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، داود بهبودی پیش از ظهر امروز در «سمینار آموزه‎هایی از سیل بهار 1398 ایران» اظهار کرد: اگر به قاعده نظم خلقت و سنت‌های الهی اعتقاد داشته باشیم مجموعه حوادث طبیعت از یک سری قواعد علمی و قاعده‎مندی‌ها تبعیت می‌کند؛ اگرچه ممکن است بعضا نظم و نظام و تدابیر ما را کلا به هم بریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر همانطور که بشر در سایر عرصه‎ها از قاعده‌های نظام خلقت بهره‌برداری می‌کند، حوادثی که اغلب از آن ها به عنوان بلا یاد می‌شود، نیز به تصرف انسان درآید، می‎توانند منشاء اثرات مفید برای جوامع انسانی باشند.
بهبودی خاطرنشان کرد: از آنجایی که لااقل در کشور ما آنطور که باید حوادث طبیعی تحت تسلط علمی انسان قرار نگرفته معمولا هنگام رخداد این حادثه‌ها دچار خسارات مادی و معنوی بسیاری می‌شویم.
این اقتصاددان با اشاره به برآورد خسارت 35 هزار میلیارد تومانی سیل بهار در غرب، شمال و جنوب کشور گفت: در واقع این حادثه بیش از بودجه عمرانی سالانه کشور به ابنیه، تاسیسات، سکونتگاه‌ها و مراکز صنعتی و کشاورزی ما خسارت وارد کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‎شرقی با بیان اینکه اصلی‎ترین پیام حوادث طبیعی عبرت گرفتن از آنها است، تصریح کرد: اولین پیش‌شرط توسعه اداره جامعه به شکل علمی و پذیرش قاعده‌مندی‌های طبیعت است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۲۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی

 ستاره با اشاره به اینکه سال گذشته همه افراد فوت شده ناشی از حوادث کار در آذربایجان شرقی بودند مرد بودند گفت: از این تعداد ۴۹ نفر به علت سقوط از بلندی، ۲۵ نفر براثر اصابت جسم سخت، ۱۳ نفر بر اثر برق گرفتگی، چهار نفر بر اثر خفگی، چهار نفر به علت غرق شدن و پنج نفر بر اثر سوختگی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان حوادث ناشی از کار نیز در استان هفت درصد افزایش یافت اظهار کرد: در این بازه زمانی یک هزار و ۵۰۱ نفر بر اثر مصدومیت حوادث ناشی از کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۸ نفر زن و بقیه مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در اسفند ماه سال گذشته ۱۰ نفر به علت حادثه کاری فوت کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲ نفر افزایش یافت.

ستاره ادامه داد: در ماه مذکور ۱۱۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که پنج نفر از آن‌ها زن بودند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • سازماندهی ۴۹۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی سامانه بارشی
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • بورل: کل خسارت مادی به غزه بیش از ۹۰ میلیارد دلار است
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی