Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی محمدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این هنرمندان، اساتید دانشگاه ها، محققان و پژوهشگران از کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، عراق، عمان، اردن، ازبکستان، تاجکستان، بوسنی، کریمه، بنگلادش، هندوستان، الجزایر، تونس، لیبی و مصر به مدت ۸ روز در این جشنواره حضور می‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این جشنواره شامل ۳ بخش همایش، نمایشگاه و رقابتی است که بخش اول آن در قالب همایش از ۲۳ تا ۲۵ خرداد در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می شود و در آن ۲۵ سخنران در حوزه‌های مختلف نقش زنان در صنایع دستی سخنرانی خواهند کرد و ویژگی این همایش اختصاص آن به جایگاه زنان در تولیدات هنری، اقتصاد خانواده و توسعه گردشگری در جهان اسلام است.

دبیر علمی چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی گفت: همزمان با اختتامیه بخش همایش، بخش دوم جشنواره در قالب نمایشگاه افتتاح و در آن آثار هنری هنرمندان تبریز، دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی و صنایع دستی هنرمندان ۳۰ کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

محمدزاده، با بیان اینکه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی جهان اسلام برای دانش آموزان، دانشجویان و عموم آزاد است، ادامه داد: این نمایشگاه از ۲۵ تا ۳۰ خرداد در محل این دانشگاه دایر خواهد شد.

وی یادآوری کرد: بخش سوم جشنواره رقابتی بوده و تمام هنرمندان جهان اسلام و هنرمندان ایرانی شرکت کننده در این جشنواره ۲ اثر به آن پیشنهاد کرده‌اند که یکی از این آثار را در مدت ۵ روز به صورت زنده اجرا می‌کنند و هیأت داوری بین المللی از کیفیت کار آنان بازدید کرده و به آن نمره می‌دهند.

دبیر علمی چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی با بیان اینکه ۳۰ خرداد برگزیدگان جشنواره معرفی و جایزه بین المللی و خلاقیت تبریز به آنها اهدا می‌شود، گفت: طبق تفاهم نامه، هنرمندان در قبال اخذ جایزه مالکیت اثر را به تبریز خواهند داد.

محمدزاده، با اشاره به اینکه آثار برگزیده متعلق به تبریز است، افزود: از ۳ دوره گذشته این جشنواره بیش از ۲۲۰ اثر نفیس و برگزیده صنایع دستی و از ۵۱ کشور اسلامی در مجموعه موزه هنرهای معاصر جهان اسلام گردآوری شده و این گنجینه ارزشمند فرهنگی و هنری برای آینده تبریز است.

وی گفت: موزه هنرهای معاصر جهان اسلام اولین و تخصصی‌ترین موزه جهان اسلام است که مجموعه‌ای از آثار صنایع دستی هنرمندان کشورهای اسلامی در آن به نمایش گذاشته شده است.

دبیر علمی چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی اظهار داشت: ۱۸ نفر به عنوان برتر در ۶ رشته این جشنواره معرفی می‌شوند که به ترتیب به نفرات اول تا سوم هر کدام ۳ هزار، ۲ هزار و یک هزار دلار یا در صورت تمایل نفرات برتر معادل آن کالای فرهنگی و هنری مانند فرش تبریز به عنوان جایزه پرداخت می‌شود.

محمدزاده، ادامه داد: این جشنواره در ۱۰ حوزه مختلف صنایع دستی و گروه دست بافته‌ها، هنر و صنایع فلزی، هنر و صنایع چوبی، هنر و صنایع شیشه، هنر و صنایع چرم، سفال و سرامیک و تذهیب و نگارگری برگزار می‌شود.

وی گفت: چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز حاصل ۱۰ سال تلاش و تداوم همکاری بین تبریز و سازمان همکاری اسلامی (کنفرانس سران) برای توسعه هنر و صنایع دستی بوده و دانشگاه هنر اسلامی تبریز به عنوان تنها دانشگاه تخصصی هنر اسلامی در جهان میزبان این جشنواره است.

نخستین دوره جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در سال ۹۲ برگزار شد و در حال حاضر و براساس پیشنهاد دانشگاه هنر اسلامی این شهر به صورت دو سالانه برگزار می شود.

۸۰۲۳/‏۳۰۷۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما

ایسنا/خوزستان فیلم «در مسیر نسیم» ساخته ‌مشترک امین نظری و سیدمرتضی سبزقبا در هفتمین حضور بین‌المللی‌اش برای حضور در بخش مسابقه‌ دومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم«Panama» پاناما انتخاب شد.

این جشنواره‌ بین‌المللی دریچه‌ای برای آشکار کردن خلاقیت سینماگران در سراسر جهان است. این جشنواره به رای هیات داوران به بهترین فیلم کوتاه، بهترین فیلم مستند، بهترین کارگردانی، بهترین سریال مستند و بهترین کارگردان تلویزیونی جایزه اهدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در شمال دزفول در استان خوزستان روستای دورافتاده‌ای به نام «تنگه‌دز» قرار دارد که مردم‌اش از امکانات اولیه زندگی محرومند. در این روستا رودخانه‌ای جریان دارد که بین اهالی به «رود آب شور» معروف است. برای رسیدن به این منطقه‌ عشایری نه جاده‌ای وجود دارد و نه پلی روی رودخانه و تنها راه ارتباطی عبور از دل رودخانه است.

اسامی عوامل فیلم‌ «در مسیر نسیم» به این شرح‌ است:

نویسنده و کارگردان: امین نظری، سیدمرتضی سبزقبا- تصویربردار: امین نظری- تدوین و صداگذاری: سیدمرتضی سبزقبا- صدابردار: امین نظری- طراح پوستر: سیدمرتضی سبزقبا، با همیاری حجت کایدخورده- مترجم: سیدعزیز رودبندی- عکاس: امین نظری- موسیقی: مصطفی زاهد، عارف رشیدجلودار- عنوان‌بندی: حجت کایدخورده- با حضور و زندگی: داریوش احمدی‌بابادی- تهیه‌کننده: امین نظری، سیدمرتضی سبزقبا.

آیین پایانی و اهدای جوایز دومین دوره‌ این جشنواره‌ بین‌المللی ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ میلادی مطابق با اول تیر ۱۴۰۳ در کشور فراقاره‌ای «پاناما» که در آمریکای مرکزی واقع شده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی حضور بیش از ۱۰۰۰۰۰ بازدیدکننده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان امیریه دامغان برگزار می‌شود
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما
  • کارگاه اموزشی هنرمند ایرانی در قزاقستان
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران