Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@14:13:17 GMT

خانه دکتر مصدق بازسازی و مرمت می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۲۸۰۶

خانه دکتر مصدق بازسازی و مرمت می شود

مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: با تخصیص اعتبار مناسب، مرمت خانه مصدق به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

‌حجت الاسلام فخرالدین صابری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت خانه مصدق اظهار کرد: این خانه بافت قدیمی و تاریخی دارد و با توجه به قدمت آن به مرمت و بازسازی نیاز اساسی دارد.

وی توضیح داد: مجوز مرمت و بازسازی خانه مصدق صادر شده و با تخصیص اعتبار مناسب، تا پایان سال وارد فاز اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کنار مرمت ساختمان، برنامه‌ریزی لازم برای ساماندهی وسایل، اسناد و ابزار موجود در خانه مرحوم مصدق نیز صورت گرفته و این فرایند به موازات بازسازی بنا صورت می‌گیرد.

این مسئول در پاسخ به اینکه پیگیری برای خانه – موزه شدن خانه مصدق در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: بعد از اتمام فاز مرمتی و ساماندهی وسایل فاز خانه، موزه کردن این مجموعه آغاز می‌شود و پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، خانه مصدق در روستای احمدآباد شهرستان نظرآباد قرار دارد و در حال حاضر بازدید از آن با موانعی مواجه است که در این خصوص پیش از این مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفته بود: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا مانعی برای بازدیدهای عمومی از خانه دکتر مصدق به عنوان برگی از تاریخ معاصر وجود نداشته باشد.

صابری بهمن ماه سال گذشته هم اعلام کرده بود: چند ماه اخیر و همزمان با سفر وزیر اطلاعات این موضوع، مطرح و مقرر شد برای بازسازی این مکان و حفظ اسناد موجود، سازمان میراث فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دکتر مصدق خانه مصدق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۲۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی تیجانی در خطبه‌های نماز جمعه سلطان‌آباد مرکز شهرستان با بیان اینکه این روزها فقط ساکنین ایران اسلامی نیستند که حامی مردم مظلوم فلسطین هستند و در تمام دنیا به ویژه دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و فرانسه در اقصی نقاط جهان حمایت علنی خودشان را بیان می‌کنند، اظهار کرد: ملت‌های جهان بیدار شده و با فلسطین هستند ولی برخی سران آمریکا و اروپا که منافعشان در دست صهیونیست‌ها مخالفت می‌کنند.

امام جمعه خوشاب با تاکید بر اینکه برای قضاوت درست و دیدن پیشرفت‌های ایران‌اسلامی تاریخ مطالعه کنید، اضافه کرد: قبل از انقلاب وضعیت کشور از سه حال بیشتر خارج نبود. یا در حال کشورگشایی یا کشور فروشی بودند و یا مرعوب استعمارگرانی مانند آمریکا و انگلیس شده بودند.

وی با اشاره به وجود دو نوع تفکر در دوران پهلوی افزود: برخی معتقدند بودند باید سهم کشورهای استعمارگر را با تقسیم عادلانه غنایم ایران عادلانه داد و برخی مانند مصدق معتقد بودند می‌گفتند نباید باج به کشورهای زورگو بدهیم ولی چون مصدق از درون کشور قدرتی نداشتند موفق نشدند.

تیجانی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران اسلامی قدرتش را از درون افزایش با بیرون تعامل سازنده بدون سلطه پذیری داشت.

امام جمعه خوشاب با گلایه از عملکرد برخی مسؤولان استانی گفت: حواستان به شهرها و شهرستان‌های کوچک باشد. به دیدار رهبری اگر می روید مردم شهرهای کوچک هم آرزوی دیدار دارند.

کد خبر 6089124

دیگر خبرها

  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد