Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمدجواد آذری جهرمی در همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری استان مازندران، با اشاره به ظرفیت‌های بسیار استان برای سرمایه‌گذاری، گفت: شیلات، دامداری، کشاورزی و گردشگری برخی از ظرفیت‌های استان مازندران است که هم در داخل و هم در خارج از کشور بازارهای خود را دارد و نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تولید خاویار را یکی از ظرفیت‌های صادراتی استان مازندران عنوان کرد و افزود: ۲۰ درصد ظرفیت این بازار در استان مازندران بالفعل شده و یک ظرفیت بزرگ‌تری نیز مغفول مانده که نیاز به توسعه بازار دارد.

وزیر معین اقتصاد مقاومتی استان مازندران با اشاره به اینکه دو برنامه جدی برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان مازندران وجود دارد، گفت: به دلیل اینکه در این استان در حوزه کشاورزی سطوح کشت و منابع آبی قابل‌افزایش نیست از سرمایه‌گذاری‌هایی باهدف افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی حمایت می‌شود و این موضوع در ستاد اقتصاد مقاومتی استان مازندران نیز مورد تأکید بوده است.

وی تسهیل در صدور مجوزها و فرآیندها را یکی از وظایف دولت در حوزه سرمایه‌گذاری بیان کرد و افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت اقتصاد راه‌اندازی پنجره واحد صدور مجوزها برای استان مازندران را به‌صورت جدی پیگیری می‌کند و باید تلاش کنیم این پنجره واحد تا پایان سال جاری راه‌اندازی شود.

آذری جهرمی ارائه تسهیلات برای پروژه‌های استان مازندران را یکی دیگر از برنامه‌های دولت برای استان مازندران اعلام کرد و گفت: در این حوزه بر اساس قانون از سهمیه ۱۰ درصدی کشاورزی و ۱۰ درصدی صنعت برای پرداخت تسهیلات یا از ظرفیت وام‌های اشتغال‌زایی می‌توان استفاده کرد و مشکلی برای تأمین منابع مالی وجود ندارد.

وی به فعالیت استارت‌آپ‌ها باهدف افزایش بهره‌وری نیز اشاره کرد و افزود: پارک فناوری فضایی برای کسب‌وکارهای فضاپایه با در اختیار قرار دادن اطلاعات به کشاورزان باعث افزایش بهره‌وری در این حوزه می‌شود که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی دیگر از موارد مطرح در سال اقتصاد مقاومتی استان مازندران را افزایش سطوح موردنیاز برای صادرات عنوان کرد و گفت: در سال گذشته صادرات این استان ۳۵۰ میلیون دلار بوده که عدد بسیار کمی است و نشان از حلقه مفقوده‌ای دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی است که ظرفیت سرمایه‌گذاری و سودآوری خوبی دارد.

وی به کم بودن فعالیت کشتیرانی در دریای خزر به‌عنوان یکی از مشکلات توسعه صادرات این استان اشاره کرد و افزود: این زیرساخت‌ها با همکاری سرمایه‌گذاری خارجی و دولت امکان توسعه دارد.

آذری جهرمی تصریح کرد: در یک سال پیش رو هدف‌گذاری 2 تا 2.5 برابری افزایش صادرات از بنادر استان مازندران دور از انتظار نیست.

وی افزود: این همایش فرصتی است که به‌صورت موردی مشکلات و موانع چرخه سرمایه‌گذاری و اداری مطرح شود و به نتایج حاصل از این همایش در ستاد اقتصاد مقاومتی پرداخته می‌شود.

بر اساس این گزارش، آذری جهرمی بعد از شرکت در این همایش از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی استان بازدید و در ادامه پل موقت روستای گلورد را که در سیل اخیر تخریب‌شده بود‌، افتتاح کرد.

انتهای پیام/

169 / 156 پارک علم و فناوری فناوری فضایی صادرات کسب وکار ظرفیت بازار

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پارک علم و فناوری فناوری فضایی صادرات کسب وکار ظرفیت بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران

سید اسماعیل هاشمی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹ هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ مازندران حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

او افزود: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در مذاکرات و ایجاد قرارداد‌های مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود

هاشمی با اشاره به اینکه رویداد‌های بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه‌های بین المللی می‌تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه‌ای نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند، گفت: مازندران در سال‌های اخیر در بحث اجرای همایش‌های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

او به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر نمایشگاه‌ها و نشست‌هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قرارداد‌های تجاری خارجی در مازندران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است