Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@17:32:26 GMT

پایان سرریز سد سفیدرود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۳۳۲۵

پایان سرریز سد سفیدرود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان در پانزدهمین جلسه سازگاری با کم آبی گفت: سرریز سفیدرود پس از 63 روز پایان یافت.

به گزارش ایلنا از رشت،مرتضی میرزایی اظهار داشت: حجم مخزن سدسفیدرود هم اکنون 1024 میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته که 806 میلیون متر مکعب بوده افزایش 11 درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعلام کرد: با توجه به پایان سر ریز سد سفیدرود و برای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی نوبت بندی آبگذاری کانال ها براساس شرایط انجام خواهد شد.

میرزائی ادامه داد: میزان ورودی به سد سفیدرود هم اکنون 125 متر مکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن 213 متر مکعب بر ثانیه است که تا کنون یک میلیاردو 116 میلیون متر مکعب از سد سفیدرود برای آبیاری شالیزارهای استان در کانال ها آبگذاری شده است.

در این نشست مجتهدی نماینده اداره کل هواشناسی استان گیلان در‌باره میزان بارش ها از ابتدا سال زراعی گفت: تاکنون میزان بارش ها 20 درصد از حد نرمال بالاتر بوده و میانگین آن 867 میلی متر بوده است.

آقابیگی نماینده سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان نیز با اعلام پایان نشاءکاری در سطح شالیزارهای استان گیلان افزود: تاکنون 75 درصد از اراضی شالیزارهای برنج استان وجین اول صورت گرفته است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال استان گیلان بخش کشاورزی برنج سازمان جهاد کشاورزی استان هواشناسی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کوثر گچساران پر شد


به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بارندگی‌های اخیر حجم ذخیره سد چمشیر ۲۰ میلیون متر مکعب و سد شاه قاسم نیز یک میلیون متر مکعب افزایش داشته و هم اکنون میزان ذخیره سد چمشیر به بیش از ۷۳۰ میلیون متر مکعب و سد شاه قاسم به ۹ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی عنوان کرد: سد کوثر نیز ۱۴ فرودین ماه امسال سرریز آن شروع شد که با توجه به پیش بینی بارندگی‌های اخیر قبل از آغاز بارش‌ها، مجدد خروجی کوثر را ۶۰ متر مکعب در ثانیه افزایش دادیم که بتواند سیلاب‌های احتمالی را کنترل کند.

مصلح با بیان اینکه هم اکنون سد کوثر با ۱۰۲ مترمکعب برثانیه در حال رهاسازی آب است، ابراز کرد: حجم سد کوثر گچساران ۵۸۰ میلیون متر مکعب بوده که  آب ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت کشور شامل مردم ۲۰ شهر و دو هزار روستا در استان‌های مختلف را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سد شاه قاسم یاسوج ۱۰ میلیون متر مکعب حجم ذخیره دارد که در بارش اخیر حدود یک میلیون متر مکعب وارد مخزن شد و اکنون تا سرسریز شدن یک میلیون متر مکعب حجم خالی دارد.

مصلح با اشاره به اینکه بیشترین بارش در سامانه اخیر طبق اطلاعات ایستگاه باران‌سنجی طسوج، در بالادست سد کوثر و به میزان ۱۲۷ میلیمتر بوده است، افزود: همچنین بیشترین بارش ثبت شده در سال آبی جاری در ایستگاه طسوج شهرستان چرام به وقوع پیوسته که به میزان ۱۴۳۶ میلیمتر بوده است.

وی این را هم گفت که میانگین بارش استان هم‌اکنون به بیش از ۷۰۳ میلیمتر رسیده که نسبت به دراز مدت بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است

دیگر خبرها

  • سد کوثر گچساران پر شد
  • سد کوثر گچساران سرریز کرد
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • سد کوثر پر شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • رهاسازی آب سد سفیدرود
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان