Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@15:54:36 GMT

مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۳۵۶۷

پارلمان اقلیم کردستان عراق برای تأیید نامزدی مسرور بارزانی برای تشکیل کابینه جدید این اقلیم، امروز سه شنبه ۱۱ ژوئن ۲۰۱۹ (۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۸) جلسه‌ای برگزار کرد.

اخبار بین الملل- فراکسیون حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق، نام مسرور بارزانی را به عنوان نامزد این حزب برای تشکیل دولت، تقدیم هیئت رئیسه پارلمان کرد و سپس در صحن پارلمان به رأی گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۹۷ نماینده حاضر در پارلمان ۸۷ تن به نامزدی مسرور بارزانی برای تشکیل دولت جدید این اقلیم، رأی مثبت دادند.

پس از تأیید پارلمان اقلیم کردستان عراق، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق، مسرور بارزانی را برای تشکیل کابینه جدید مأمور خواهد کرد و نخست وزیر جدید یک ماه برای اعلام لیست وزیران کابینه به پارلمان فرصت دارد.

مسرور بارزانی عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات اقلیم کردستان عراق است و پیش از آن، رئیس نهاد اطلاعات و امنیت اقلیم کردستان عراق بوده است و نخست وزیری این اقلیم، اولین تجربه مدیریت اجرایی مسرور بارزانی می‌باشد.

شایان ذکر است که نچیروان بارزانی روز دوشنبه ۲۰ خرداد، در مراسمی در اربیل، رسماً فعالیت خود به عنوان رئیس جدید اقلیم کردستان عراق را با ادای سوگند آغاز کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کردستان عراق عراق کردستان عراق مسعود بارزانی هیئت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند

بازدید 8 بی‌احترامی و دست ندادن رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با مارک روته نخست وزیر هلند که به ترکیه سفر کرده باعث خشم مردم هلند شده است. ترکیه به دنبال بازگرداندن شماری از مخالفان اردوغان به ترکیه است و هلند به این خواسته همراهی نکرده است. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • چاپ سوم «سیطره» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • تجمع حامیان و مخالفان قانون ماموران خارجی در تفلیس
  • همدان بر سکوی نخست بوکس نوجوانان ایران؛ لرستان و تهران بر سکوی دوم و سوم
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد