Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@20:57:45 GMT

اعطای انحصار صادرات سیمان به تولیدکنندگان

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۳۵۷۵

به گزارش روز سه شنبه انجمن مزبور حاکی است، «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به رئیس کل گمرک آورده است، نظر به ضرورت ساماندهی سیمان، واحدهای تولیدی و جلوگیری از رقابت منفی صادرکنندگان و همچنین بنا به درخواست انجمن صنفی مزبور، این اقدام انجام شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت به تازگی اعلام کرد: پارسال بالغ بر ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تن صادرات سیمان تحقق پیدا کرد، این در حالی است که سال‌های ۹۳ و ۹۴ به حدود ۱۹ میلیون تن صادرات در این بخش دست یافتیم.

آمارهای منتشر شده حاکی است: اکنون بیش از ۷۰ کارخانه سیمان کشور ظرفیت بالغ بر ۸۸ میلیون تن دارند و انتظار می‌رود در افق ۱۴۰۴ توان این بخش به ۱۲۰ میلیون تن برسد.

بر اساس نامه مزبور، تصمیمگیری در مقاطع زمانی بعدی نیازمند بررسی و کنترل بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما توسط تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

«عبدالرضا شیخان» دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان پیرامون چشم‌انداز صنعت سیمان در سال ۹۸ گفته بود: سال ۹۸ (صنعت سیمان خاکستری نی‌ریز) یک کارخانه سیمان دیگر با ظرفیت یک میلیون تن به ظرفیت کشور اضافه خواهد شد.

همچنین با توجه به بودجه ۹۸ انتظار نمی‌رود بازار بهتری از سال ۹۷ داشته باشیم. در زمینه صادرات هم چنانچه تحریم‌ها ادامه داشته باشد، آثار منفی آن بیشتر متوجه صنعت سیمان خواهد شد.

وی پیش بینی کرد: حدود ۲ تا ۳ درصد تولید سال ۹۸ نسبت به ۹۷ کاهش پیدا کند. هرچند که انتظار می‌رود تولید و صادرات در حد ۹۷ باقی بماند.

درخواست انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که دیگر مجوزی برای احداث کارخانه سیمان صادر نشود.

اقتصام **۱۵۵۹**۹۱۸۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن صادرات وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۳۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بافندگان فرش دستباف در استان خراسان رضوی به صورت فصلی و به صورت آزاد فعالیت می‌کنند، به همین دلیل میزان تولید سالانه فرش تغییر می‌کند و سرانه تولید فرش دستباف ۶ مترمربع است.

شادی قاسمی افزود:  پارسال ۹۰ پروانه تولید فرش دستباف و ۳۱۰ مورد کارت شناسایی قالی باقی و دیگر حرفه‌های مرتبط با آن صادر و هزار و ۲۲۶ فقره کارت شناسایی تمدید شده است.

وی گفت: پارسال کارت قالی بافی به تعداد هزار و ۲۵۲ مورد برای شرکت‌های تعاونی تولید فرش دستباف در استان صادر شد و ۴۴۸ نفر در آزمون رتبه بندی در رشته فرش دستباف در هنرستان‌ها شرکت کردند که گواهی نامه آموزشی مهارتی برای ۲۹۶ نفر صادر شد.

رییس اداره فرش اداره صمت خراسان رضوی افزود: در دوره‌های آموزشی این اداره کل در سال گذشته برای فعالان فرش دستباف هفت هزار و ۴۰۰ نفر- ساعت آموزش ارایه شد.

قاسمی گفت: یکی از مشکلات بافندگان فرش دستباف در استان دشواری بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی است، به طوریکه از ۳۵ هزار نفر جمعیت قطعی بافندگان فرش دستباف این استان، ۱۱ هزار نفر زیر پوشش بیمه هستند.

رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: یکی از خواسته‌های بافندگان فرش دستباف خراسان رضوی افزایش تعداد بیمه شدگان این صنعت از سوی سازمان تامین اجتماعی است که امیدواریم این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • «اکبر زنجانپور» در نوزدهمین دوره شب کارگردان تجلیل خواهد شد
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی در صنعت آب و برق
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی