Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:39:09 GMT

پایش و کنترل آفت ملخ صحرایی در منابع طبیعی فارس

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۳۶۶۸

پایش و کنترل آفت ملخ صحرایی در منابع طبیعی فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، اقدامات اجرائی و عملیات پیشگیرانه آفت ملخ صحرایی با هدف حفاظت از پوشش گیاهی در سطح عرصه های منابع طبیعی شهرستان زرین دشت آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان زرین دشت ضمن اشاره به پایش روزانه عرصه های منابع طبیعی این شهرستان در راستای مقابله با ملخ صحرایی و هجوم این آفت به سایر نقاط استان گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی مقابله با افزایش جمعیت ملخ ها بصورت روزانه در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی سلیمانی جلوگیری از آسیب و خسارت به عرصه های مرتعی و پوشش گیاهی را از اهداف مهم اقدامات انجام گرفته در این راستا عنوان کرد و گفت: در این راستا بر اساس مصوبات کارگروه مدیریت بحران شهرستان زرین دشت که با حضور فرماندار و معاونین شهرستان، فرمانده سپاه و ناحیه بسیج، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان و بخشداران برگزار شد تمامی عرصه های طبیعی این شهرستان به ۵ پهنه تقسیم بندی و تعداد ۵ اکیپ ویژه سیار عملیات پایش منطقه ای آفت ملخ صحرایی را بصورت تمام وقت انجام میدهند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان زرین با اشاره به فرهنگسازی و ترویج فرهنگ حفاظت از اراضی جنگلی شهرستان در بین بهره برداران این عرصه ها اظهار داشت: در بخش های زیادی از عرصه ها کار پایش و مبارزه با این آفت با مشارکت مرتعداران و بهره برداران عرصه ها انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به پراکندگی آفت در سطح استان از جمله اراضی مرتعی و جنگلی شهرستان اظهار داشت: اقدامات لازم جهت پیشگیری و مبارزه با این آفت در سطح شهرستان ها انجام و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.وی تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و به موقع تاکنون هیچ گونه طغیان و وضعیت بحرانی گزارش نشده است وشرایط تحت کنترل می باشد.

ابراهیم خرم فرماندار شهرستان زرین دشت هم با اشاره به ضرورت حفاظت از عرصه های منابع طبیعی از بلایایی چون حریق و هجوم آفات گفت: در راستای پشگیری از آفت ملخ صحرایی با توجه به گستردگی این عرصه ها کلیه ادارات مکلف به همکاری با منابع طبیعی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهت مقابله و پایش سراسری این آفت هستند.وی افزود: بر اساس هماهنگی های بوجود آمده مقرر گردید تجهیزات و امکانات لازم ازجمله تعدادی کارشناس آموزش دیده به همراه خودرو جهت انجام عملیات مبارزه با این آفت در اختیار تیمهای پایش منابع طبیعی و جهاد کشاورزی قرار گیرد.

کد خبر 4637958

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

مهدی قاسمی از اجرای حکم قطعیت یافته قضایی و تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری با موضوع رفع تصرف از اراضی ملی پلاک فرخشهر خبر داد و گفت: به دنبال اجرای این حکم، تصرفات غیر قانونی شامل ساخت و ساز و کاشت درخت و ایجاد استخر به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در اراضی ملی پلاک فرخشهر خلع ید شد.

بیشتر بخوانید

تخریب یک ملک در خیابان عمان شهرکرد

قاسمی افزود: این اقدام با دستور معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد و با حضور یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و پشتیبانی ماموران کلانتری ١۵ فرخشهر صورت گرفت.

به گفته وی؛ مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تصرف و یا ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی می توانند موارد را از طریق شماره تلفن ١۵٠۴ و  سامانه ١٣٩ به صورت ٢۴ ساعته و شبانه روزی به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟