Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگران خط تولید کارخانه کاشی نیلوفر بیرجند در اعتراض به عدم پرداخت 9 ماهه حقوق خود تجمع اعتراضی ایجاد کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، کارگران خط تولید فازهای 2 و 3 کارخانه کاشی نیلوفر بیرجند در اعتراض به معوق‌شدن چندماهه حقوق خود، صبح امروز در مقابل این کارخانه تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  همچنین در این راستا تعدادی از کارگران به همراه مدیرعامل و مدیراجرایی این کارخانه، پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که در محل استانداری خراسان جنوبی جهت بررسی این موضوع تشکیل شده بود، شرکت کردند.   یکی از کارگران این کارخانه در گفت‌و‌گو با خاورستان، مهم‌ترین مشکل کارگران را معوق‌شدن 9 ماه حقوق بیان کرد و افزود: از نیمه سال 1395 تاکنون، یک ریال اضافه‌کاری کارگران پرداخت نشده و از تیرماه تا دی‌ماه 1397 و همچنین از ابتدای سال‌جاری تا امروز حقوق کارگران پرداخت نشده است.   وی افزود: این مبلغ بدهی برای حداقل میزان کار ساده‌ترین کارگر بیش از 12 میلیون تومان خواهد بود.   وی اظهار کرد: بعد از اعتراض‌های فراوان، کارخانه فقط حقوق ماه‌های بهمن و اسفند 1397 را پرداخت کرد تا این‌گونه وانمود کند که حقوق معوق کارگران را پرداخت کرده است.   وی با بیان این‌که کارگران همیشه پشتیان انقلاب اسلامی و همگام در جهت رونق تولید هستند تأکید کرد: تعطیل‌کردن خط تولید و حضور کارگران در مقابل کارخانه، فقط به دلیل عدم‌پرداخت حقوق و پیگیری مطالبات صنفی است و هیچ‌گونه جنبه سیاسی ندارد.   وی تصریح کرد: از مسئولان می‌خواهیم به مشکلات کارگران، رسیدگی کنند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۳۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران

معاون پژوهش فنی و حرفه ای گفت:پشتیبانی از حقوق کارگران می‌تواند به بهبود شرایط کاری، افزایش رضایت شغلی و تقویت روابط کارگر-کارفرما و رونق تولید و رشد اقتصادی منجر شود. - اخبار اقتصادی -

علی حسین شهریور، معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، در یادداشتی به مناسبت هفته کارگران با عنوان گرامیداشت دستاورد کارگران نوشت:

روز کارگر روزی است که در آن مشارکت کارگران و جنبش کارگری جشن گرفته می شود. در این روز، دستاوردهای اجتماعی و اقتصادی کارگران گرامی داشته می شود و به کمک هایی که آنها در قدرت و رفاه کشور انجام داده اند، ادای احترام می شود.

روز کارگر به عنوان زمانی برای تأمل در تاریخ جنبش کارگری و مبارزات جاری برای حقوق کارگران و رفتار عادلانه در محل کار عمل می کند.
روز کارگر روزی است برای شناسایی و قدردانی از کمک‌های ارزشمند کارگران به جامعه و ارج نهادن به فداکاری و تعهد آنها به شغلشان.
برای حمایت از کارگران و بهبود شرایط کاری آنها، می‌توان اقدامات مختلفی انجام داد، از جمله:

1. پرداخت حقوق و دستمزد منصفانه و به موقع به کارگران.2. ارائه شرایط کاری ایمن و سالم برای کارگران، از جمله ارائه تجهیزات و لوازم حفاظتی.3. ارائه فرصت‌های آموزش و رشد حرفه‌ای برای کارگران به منظور بهبود مهارت‌های آنها.4. ایجاد فضای کاری دوستانه و پذیرایی برای کارگران.5. ارائه بیمه‌های بهداشتی و پزشکی مناسب برای کارگران و خانواده‌های آنها.6. حفظ حقوق کارگری و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و تبعیض‌های نژادی یا جنسیتی.7. حمایت از حقوق کنونی و تلاش برای بهبود قوانین کاری و حقوق کارگران در سطح ملی و بین‌المللی.

پشتیبانی از حقوق کارگران می‌تواند به بهبود شرایط کاری، افزایش رضایت شغلی و تقویت روابط کارگر-کارفرما و رونق تولید و رشد اقتصادی منجر شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • شهرداری بر پرداخت به موقع حقوق کارگران نظارت کند
  • اسرار قانون کار؛ ۱۰ به اضافه یک راز که از کارگران پنهان می‌کنند
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • احقاق حقوق کارگران شهرداری، خط قرمز شورای ششم
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران