Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن اورولوژی ایران، گفت: ۳۷ درصد مراجعات مردم به مراکر درمانی به دلیل سنگ کلیه است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عباس بصیری، روز سه شنبه در بیست و دومین کنگره انجمن اورولوژی ایران و سیزدهمین کنگره پرستاری اورولوژی که در تالار ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، افزود: در حال حاضر تعرفه‌ها چالش همه گیر رشته‌های پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به پایین بودن تعرفه‌ها، پزشکان برای معیشت زندگی ناچارند کمیت مراجعان را افزایش دهند که این کار موجب کاهش سایر فعالیت‌های تحقیقاتی، پژوهشی و کیفیت ارائه خدمات می‌شود.

وی ادامه داد: ضرر این مسئله متوجه جامعه و سلامت بیماران است. همچنین تجهیزات و امکانات بسیار گران شده و با توجه به نبود حمایت برای خرید آن، در برخی مراکز متخصصان اورولوژی ناچارند بدون تجهیزات و مانند یک جراح عمومی کار کنند.

بصیری در مورد شایع‌ترین بیماری‌های اورولوژی، گفت: ۳۷ درصد مراجعات مردم به مراکر درمانی به دلیل سنگ کلیه است. ایران از کشور‌های بومی در بروز سنگ کلیه است و این بیماری در جنوب غربی، غرب و شمال کشور شایع‌تر است.

وی افزود: ترکیبات آب مصرفی، تغزیه، غلظت آب و مصرف نمک زیاد در بروز سنگ کلیه بسیار مؤثر است.

رئیس انجمن اورولوژی ایران، گفت: امروز سنگ کلیه در اطفال به دلیل بی تحرکی، عدم فعالیت فیزیکی و مصرف غذا‌های آماده نیز شایع‌تر شده است.

در ادامه، سیدیوسف حسینی رئیس بیست و دومین همایش اورولوژی، اظهار داشت: کمبود تجهیزات یکی از چالش‌های اصلی رشته اورولوژی است که باید تجهیزات تشخیصی و درمانی به روز تأمین شوند.

وی افزود: با توجه به نوسانات و تغییرات ارزی تجهیزات، این رشته بسیار گران شده و، چون این تجهیزات وابسته به ارز هستند توان خرید نداریم.

حسینی تصریح کرد: در این راستا از مسئولان وزارت بهداشت درخواست حمایت برای تأمین تجهیزات تشخیصی و درمانی به روز رشته اورولوژی را داریم.

به گفته وی، در سال‌های اخیر با توجه به تربیت اورولوژیست نیروی جوان متخصص بیش از حد نیاز بوده و در دور افتاده‌ترین نقاط هم مردم به بهترین خدمات دسترسی دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مراکز درمانی سلامت بدن کنگره پرستاری رشته پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۳۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان با صدور پیامی، فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه روز شوراها را به اعضای شوراهای اسلامی در روستاها، بخش‌ها و شهرهای لرستان تبریک گفت.

 متن پیام ابوطالب شفقت به شرح زیر است: 

بسم‌الله الرحمن الرحیم:
ما تَشاوَرَ قَومٌ إلاّ هُدُوا إلى رُشدِهِم؛ 
امام حسن عليه السلام : هيچ قومى با يكديگر مشورت نكردند مگر آن كه به راه پيشرفت خود رهنمون شدند.(تحف العقول، ص ۲۳۳)

نهم اردیبهشت ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز شوراها نامگذاری شده است که نشان از توجه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به جایگاه و منزلت شورا و اتکاء بر خرد جمعی در حل مشکلات جوامع محلی دارد.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس خواست و اراده مردم؛ تعامل و گفت‌وگو را یکی از پایه‌های بنیادین خود قرار داد و اصل شورا که یک اصل مترقی و روشن در قانون اساسی و از تأکیدات دین مبین اسلام است به برکت این نظام الهی به خوبی به آن توجه شد و مورد عمل قرار گرفت.

بی شک تعامل، همفکری و مشورت از مسائل مهم و ارزشمند در گستره زندگی اجتماعی انسان‌ها بشمار می‌روند. شوراها، یکی از عالی ترین نمونه‌های تجلی اراده و مشارکت مستقیم مردم در اداره و مدیریت جامعه اس که در صورت ارائه کارکرد درست و قانونمند خویش، می‌توانند مهم‌ترین بازوی توسعه متوازن اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و آبادانی شهرها و روستاهای میهن عزیز باشند.

اینجانب فرارسیدن نهم اردیبهشت، روز ملی شوراها را خدمت برادران و خواهرانی که در جایگاە شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای لرستان به خدمتگزاری مشغول و با وظیفه‌شناسی و توجه به اصل دانش‌محوری در حل مشکلات شهر و روستا تلاش می‌کنند را تبریک گفته و امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با همراهی دستگاه‌های اجرایی استان در تحقق شعار سال به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» با اهتمام و جدیت بیشتر در مسیر توسعه و بالندگی شهرها و روستاهای این استان در همه ابعاد فرهنگی، اجتماعی و عمرانی موفق و موید باشید.

 

دیگر خبرها

  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • ارز ترجیحی به واردات تجهیزات پزشکی قطعاً اشتباه است
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب آزمون سراسری در دام پلیس