Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:29:38 GMT

برگزاری هفدهمین جشنواره ملی شعر رضوی به میزبانی شیراز

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۳۸۷۳

برگزاری هفدهمین جشنواره ملی شعر رضوی به میزبانی شیراز

به گزارش خبرنگار مهر، معاون فرهنگی ارشاد اسلامی فارس در نشست خبری این جشنواره که ظهر دوشنبه برگزار شد، گفت: امسال غلامرضا کافی دبیر تخصصی جشنواره ملی شعر رضوی است.

مهدی امیدبخش با اشاره به پیشینه جشنواره از ۱۶ سال پیش که فارس از استان‌های پیشرو بوده، گفت: به همراه یزد و خوزستان به پیشنهاد بنیاد بین المللی امام رضا (ع) از دومین دوره در این رویداد مشارکت کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به پیشینه استان فارس در زمینه برگزاری بخش هنرهای تجسمی جشنواره رضوی اظهار کرد: میزبان بخش تجسمی امام رضا (ع) و دو دوره میزبان جشنواره شعر اقوام رضوی بودیم.

امیدبخش با توجه به پیشینه ادبی شیراز گفت: برای اولین بار میزبان اولین جشنواره ملی شعر رضوی هستبم.

معاون فرهنگی ارشاد فارس، تصریح کرد: احساس می‌کنیم با توجه به اهمیت موضوع و حضور بزرگان ادبی جشنواره‌ای تخصصی با نگاهی متفاوت داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد جشنواره شعر رضوی گفت: خوشبختانه در این جشنواره ۴ قالب شعری از جمله غزل، دوبیتی، مثنوی و رباعی در نطر گرفته شده است.

امیدبخش به لحاظ سطح جوایز هم گفت: با توجه به رویکردی که جشنواره دارد تا انتظار شاعران برآورده شود؛ برای هر قالب شعری نفرات اول ۴ میلیون تومان، نفرات دوم ۳ میلیون تومان و نفرات سوم ۲ میلیون تومان جایزه دریافت می‌کنند.

به گفته معاون فرهنگی ارشاد فارس، تا ۲۰ خرداد آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره بود که با توجه به استقبال تصمیم گرفته شد تا ۵ تیرماه تمدید شود.

این در حالیست که امیدبخش با اشاره به اینکه ۱۰ تیر اعلام نتایج هفدهمین جشنواره شعر رضوی به میزبانی شیراز اعلام می‌شود از برگزاری آئین اختتامیه در ۲۰ تیرماه خبر داد.

وی در عین حال گفت: امسال به پیشنهاد غلامرضا کافی پیش از شروع جشنواره و اختتامیه، استان را به ۴ منطقه تقسیم کردیم و ۴ پیش جشنواره که بتواند ظرفیت استان را بسنجد در ۴ شهرستان برگزار می‌شود که میزبان شعر منطقه‌ای هستند.

امیدبخش با بیان اینکه شهرستان گراش ۱۵ تیرماه به عنوان مرکز جنوب فارس نخستین پیش جشنواره را برگزار می‌کند، افزود: ۱۶ تیرماه شهرستان کازرون به عنوان مرکز غرب استان فارس، شهرستان آباده ۱۷ تیرماه به عنوان مرکز شمال استان و شهرستان فسا به عنوان مرکز منطقه شرق ۱۸ تیرماه میزبان پیش جشنواره چهارم است.

معاون فرهنگی ارشاد فارس برگزاری برنامه‌های یادشده را با توجه به برون سپاری و سنجش ظرفیت‌های شهرستان‌ها ارزیابی کرد و افزود: این حرکت، نوید برگزاری جشنواره در شهرستانها را در سالهای آینده می‌دهد.

وی در عین حال یادآوری کرد: بخش پیش جشنواره در جهت آسیب شناسی شعر آئینی و محک زدن شهرستانها ایجاد شد، هرچند در طول سال هم جشنواره‌های منطقه‌ای داریم اما شناخت ما را به روز می‌کند.

کد خبر 4638106

منبع: مهر

کلیدواژه: شیراز فرهنگ و ارشاد فارس جشنواره شعر رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۳۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این جشنواره گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های هر منطقه از اهداف برگزاری جشنواره‌ها در سراسر استان است که جشنواره غذاهای سنتی در همین راستا در روستای مهره شهرستان گرمی برگزار می‌شود.
حسن محمدی ادیب افزود: از دیگر اهداف برگزاری جشنواره‌ها معرفی ظرفیت‌های گردشگری بومی هرمنطقه است و با توجه به طبیعت بکر این منطقه از شهرستان گرمی برگزاری جشنواره غذاهای سنتی در روستای مهره می‌تواند گام مهمی در معرفی گردشگری منطقه باشد.
او تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با همکاری فرمانداری‌ها و سایر نهادها جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی را برای طول سال در تمامی شهرستان‌ها و متناسب با ظرفیت آنها در نظر گرفته است.
در انتهای این جشنواره از افراد برتر در تهیه غذاهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی با اهدای جوایزی قدردانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۸۲۰ شعبه اخذ رای در ۵ شهرستان شیراز
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت با حضور خادمان رضوی در ماهشهر
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم
  • ‌گروگانگیری فرد ۵۶ ساله در شیراز
  • رهایی گروگان ۵۶ ساله در شیراز
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر