Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان بهره‌برداری از کشت گلخانه‌ای ۱۲ برابر بهره برداری در فضای باز می‌باشد. ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ابراهیم شیرانی ظهر امروز در بازدید از گلخانه‌های استان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های وزارت کشاورزی توانمندی کشت‌های گلخانه‌ای است، اظهارداشت:کشت گلخانه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در این نوع کشت، بهره‌وری از آب بالا رفته و مصرف آن کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میزان آب مصرفی در کشت‌های گلخانه‌ای یک دهم میزان مصرف در کشت‌های فضای باز است، بیان کرد: همچنین میزان بهره‌برداری از این نوع کشت، 12 برابر بهره برداری در فضای باز می‌باشد.

شیرانی اضافه کرد: هر ساله حدود 2 میلیون نهال اصل از استان‌های مجاور خریداری شده و به صورت کشت بافتی در گلخانه کاشته می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برنامه ما توسعه گلخانه‌ها به صورت انفرادی و مجتمع است، تصریح کرد: در حال حاضر گلخانه بلداجی و قارچ جونقان به صورت مجتمعی در چهارمحال و بختیاری هستند.

کشت گلخانه‌ای تنها راهکار افزایش راندمان تولیدات کشاورزی در اطراف دریاچه ارومیهمشهد|توسعه کشت گلخانه‌ای در اولویت وزارت جهاد کشاورزی استتوسعه کشت گلخانه‌ای سیاست اصلی استان قم در بخش کشاورزی است

مدیر اجرایی طرح گلخانه در ادامه این بازدید گفت: این گلخانه در 16 تیر ماه 97 کلنگ زنی شد اما به دلیل برخی مشکلات هنوز به بهره برداری واقعی نرسیده است، بیش از 15 نفر به صورت مستقیم و تعدادی هم اشتغال غیرمستقیم در این گلخانه فعالیت دارند.

سیامک نوروزی مدیر اجرایی و سرمایه گذار مزرعه گل محمدی در چهارمحال و بختیاری در بازدید از این مزرعه اظهار داشت: سطح زمین گل محمدی 620 هکتار بوده که 250 هکتار از آن در سال جاری بارور است.

نوروزی با بیان اینکه بیشتر تولیدات گل محمدی برای اسانس گیری به یزد ارسال می‌شود، بیان کرد: همچنین مقدار زیادی از آنها برای گلاب گیری به کاشان ارسال شده و مابقی آن در استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 5 نفر به صورت دائمی در این مزرعه فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در کل حدود 10000 نفر از طریق مستقیم و غیر مستقیم از این مزرعه گل محمدی درآمد زایی می‌کنند.

انتهای پیام/ ع

R41350/P1494/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد

رئیس سازمان صمت استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فضل‌الله رحمتی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری با هدف شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صادراتی خود در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو شرکت دارد.

وی با اشاره به حضور 41 شرکت تولیدی محصولات صادراتی در استان که موفق به گرفتن استانداردهای جهانی در 6 گروه کالایی شده‌اند، عنوان کرد: با تقویت زیرساخت‌های تولیدی و صادراتی، این استان اکنون 30 محصول صادرات محور است.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به بخش‌های غرفه استان در نمایشگاه ایران اکسپو که شامل زنجیره‌های ارزش استان، فرصت‌های سرمایه گذاری و ظرفیت‌های صادراتی است، افزود: حضور در این نمایشگاه مشتری‌های جدید و افزایش مقاصد صادراتی را برای استان به همراه دارد.

رحمتی با بیان اینکه تولید لوازم خانگی در استان افزایش 25 درصدی داشته است، مطرح کرد: شیرخشک، اسکیم، پودر بستنی، خوراک آبزیان، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان و کیلنکر، محصولات صادراتی استان به شمار می‌روند.

رئیس سازمان صمت استان خاطرنشان کرد: سنگ ساختمانی، سیلندر گاز، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از دیگر محصولات صادراتی استان هستند.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • چهارمحال و بختیاری از سه‌شنبه تحث تاثیر سامانه بارشی است
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در دیم‌زارهای چهارمحال‌وبختیاری
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری