Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این یادداشت نگاهی داریم به 8 بازیکن جوان و مستعد که این فرصت را دارند تا با درخشش در جام جهانی فوتبال زنان (2019) آینده خود را دگرگون سازند.

اختصاصی طرفداری- مدتی است که جام جهانی فوتبال زنان در سال 2019 و به میزبانی کشور فرانسه آغاز شده است. این رقابت ها با حضور 24 تیم و در قالب 6 گروه 4 تیمی در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین مناسبت نگاهی داریم به 8 بازیکن جوان و مستعد که این فرصت را دارند تا با درخشش در این بازی ها، راه 100 ساله را در یک شب طی کنند.

1- جورجیا استانوی (انگلیس)

جورجیا استانوی که روزهای خوبی را با تیم ملی انگلستان سپری می کند با 20 سال سن، جوانترین عضو سه شیرها به حساب می آید. او همچنین کاپیتان تیم ملی زنان زیر 17 سال در رقابت های قهرمانی اروپای سال 2016 بود که توانست به مقام سومی نیز دست یابد. مهاجم 20 ساله تیم انگلیس در رده باشگاهی نیز، عالی عمل کرده و 36 گل در 84 مسابقه برای تیم منچستر سیتی به ثمر رسانده است. این در حالی است که او همکاری خوبی را با نیکیتا در خط حمله انگلیس شکل داده است. باید دید همکاری این زوج تا کجا ادامه داشته و آیا می تواند قهرمانی را برای تیم انگلیس به ارمغان آورد یا خیر.

2- ویوین میدما (هلند)

مهاجم 22 ساله تیم ملی هلند که از همین حالا شانس زیادی برای تصاحب کفش طلای رقابت ها دارد. او در حال حاضر، با به ثمر رساندن 58 گل در 75 مسابقه، دومین گلزن برتر تاریخ هلند است و تنها 2 گل با نفر اول فاصله دارد. او همچنین موفق به کسب جایزه PFA به همراه ویرجیل فن دایک در سال 2019 شد. ویوین بازیکنی باهوش و گلزن است و یک تهدید جدی برای مدافعین رقیب تلقی می شود. آینده درخشانی را می توان برای او ترسیم کرد.

3- خدیجه شاو (جامائیکا)

خدیجه شاو با 23 سال سن، نقشی حیاتی را در صعود تیم جامائیکا برای اولین بار در تاریخ فوتبال زنان به جام جهانی ایفا کرد. او با به ثمر رساندن 19 گل در 12 مسابقه، نشان داد که چه مهاجم توانمندی است. جامائیکا در گروه C رقابت ها با تیم های ایتالیا، برزیل و استرالیا هم گروه بوده و کار بسیار سختی برای صعود از این گروه در پیش دارد. شاو این فرصت را دارد تا دشوارترین ماموریت فوتبالی خود را به سرانجامی شیرین برساند.

4- ارین کاتبرت (اسکاتلند)

مهاجم 20 ساله تیم اسکاتلند است. 4 گل سرنوشت ساز او در مرحله انتخابی جام جهانی باعث شد تا اسکاتلند بالاتر از سوئیس به جام جهانی 2019 زنان، صعود کند. ارین کاتبرت در باشگاه چلسی نیز خوش درخشید؛ او در بازی مقابل لیون که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار می شد، تک گل تیمش را به ثمر رساند. گل او به عنوان بهترین گل رقابت ها نیز انتخاب شد. ارین کاتبرت سال درخشانی را سپری می کند و تنها کسب قهرمانی جهان و ایستادن بر بام فوتبال دنیا، سال رویایی او را تکمیل می کند.

5- پاتریشیا گوییجارو (اسپانیا) 

پاتریشیا، مدافع مرکزی تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا که 21 سال سن دارد. او از سال 2015، 85 بازی ملی برای بلوگرانا انجام داده و مدافع با تجربه ای محسوب می شود. کسب عناوینی چون توپ طلا و کفش طلا در رقابت های جام جهانی زیر 20 سال از دستاوردهای وی به شمار می آید. اسپانیا، حساب ویژه ای روی او باز کرده است.

6- وانگ ژوانگ (چین)

وانگ ژوانگ اولین و تنها لژیونر تیم ملی چین محسوب می شود. او در آگوست 2018 راهی پاری سن ژرمن شد تا ادامه فوتبال خود را در باشگاه فرانسوی دنبال کند. او تا کنون 25 گل در رده ملی به ثمر رسانده است. به او لقب مسی فوتبال بانوان را داده اند. از طرفی ژوانگ برنده عنوان بهترین بازیکن زن آسیا در سال 2018 شد و بله، چنین عملکردی برای یک بازیکن 24 ساله، با شکوه به نظر می رسد.

7- مالوری پیو (آمریکا)

مالوری پیو مهاجم 21 ساله تیم آمریکا است. او برای اثبات خود، کار بسیار دشواری در پیش دارد چرا که در بهترین تیم ادوار جام جهانی فوتبال زنان، یعنی آمریکا حضور داشته و ستارگان زیادی را در کنار خود می بیند. از او اغلب به عنوان سریعترین بازیکن جام جهانی 2019 یاد می کنند. با این حال، تصور اینکه او باید جایگاه و لیاقت خود را در کنار ستارگانی چون الکس مورگان و لیندسی لوهان به اثبات برساند، هیجان زیادی ایجاد می کند.

8- جون اندو (ژاپن)

تیم ملی ژاپن با غلبه بر انگلستان در مرحله نیمه نهایی سال 2015، نشان داد که حریف قدرتمندی است. بیشتر ترکیب ژاپن از بازیکنان جوان تشکیل شده که از میان آن ها، اندو استعداد تبدیل شدن به ستاره ای بزرگ را دارد. استعداد او اولین بار در رقابت های جام جهانی زیر 17 سال و با به ثمر رساندن 3 گل، بروز پیدا کرد. با وجود اینکه او تنها 19 سال دارد، می تواند برگ برنده ژاپن در جام جهانی 2019 تلقی شود.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان

بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد ۸۴ میلیون دلار برای مبارزه با مشکلات اقتصادی و اجرای پروژه‌های معیشتی به افغانستان کمک می‌کند.

براساس بیانیه بانک جهانی مبلغ ۷۰ میلیون دلار آن از طریق صندوق امانی افغانستان (ای.‌آرتی.‌اف) و انجمن انکشاف بین‌المللی (آی.‌دی.‌ای) برای اجرای پروژه‌های معیشتی در افغانستان هزینه خواهد شد.

مسئول بخش افغانستان بانک جهانی تصریح کرد: انجمن توسعه بین‌المللی در ۱۸ ماه گذشته چارچوب مشخص و مؤثری را برای هزینه این مبلغ در بخش‌های اشتغال، به‌ویژه برای زنان و دختران در افغانستان تهیه کرده است.

به گفته ملیندا گود، با این کمک، آی.‌دی.‌ای می‌تواند به ارائه خدمات خود در بخش‌های مختلف برای مردم افغانستان در شش حوزه و ۲۶ ولایت ادامه دهد.

مسئول بخش افغانستان بانک جهانی همچنین اذعان داشت: این طرح با اعتبارات جدید، فعالیت‌های خود را در مناطق شهری و روستایی افزایش می‌دهد، فرصت‌های معیشتی بیشتری را برای زنان فراهم می‌کند و برای بازگشت‌کنندگان افغانستانی شرایط اشتغال و برخی خدمات دیگر را ارائه می دهد.

کد خبر 6093978 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • (عکس) حمایت بازیکن استقلال از زنان پرسپولیسی
  • 26 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال زنان دعوت شدند
  • کنایه دورتموند به یونایتد: از سانچو عذرخواهی کنید!
  • دین اسلام مدافع اصلی حقوق زنان است
  • برتری 3-0 بارسلونا مقابل لیورپول با بریس لیونل مسی (لیگ قهرمانان اروپا - 2019/5/1) / فیلم
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • مهارت و تکنیک‌های لوکاس برگوال، بازیکن 17 ساله سوئدی / فیلم
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • پنج بازیکن مشترک بین استقلال و تراکتور؛ انگیزه مطهری برای درخشش