Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دادگستری در جلسه شورای سیاستگذاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در زمینه مالکیت فکری بر ضرورت برنامه ریزی جامع و مدون در حوزه مالکیت فکری تاکید کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دادگستری، صبح امروز شورای سیاستگذاری دستگاه‌های اجرایی در زمینه حقوق مالکیت فکری به ریاست وزیر دادگستری تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید علیرضا آوائی وزیر دادگستری در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت و اولویت مساله آموزش در زمینه حقوق مالکیت فکری در جامعه، از سازمان صدا و سیما درخواست کرد تا با جدیت بیشتری به مقوله معرفی و آموزش جنبه‌های مختلف حقوق مالکیت فکری بپردازد.


وی در این باره افزود: در بسیاری از کشورها موضوع آموزش مالکیت فکری از دوران مهد کودک برای کودکان آغاز می‌شود و این در حالی است که متأسفانه این موضوع در کشور ما حتی برای برخی از افراد تحصیلکرده نیز ناشناخته است؛ لذا برای توسعه فرهنگ مالکیت فکری در کشور ضروری است با اولویت قرار دادن بحث آموزش، تمامی متولیان از جمله سازمان صدا و سیما به میدان بیایند، چراکه این موضوع بسیار حساس و مهم و از طرفی فراجناحی و غیر شخصی است و منافع آن به کل کشور باز می‌گردد.


وزیر دادگستری همچنین بر ضرورت برنامه ریزی جامع و مدون در حوزه مالکیت فکری تاکید کرد و گفت: متأسفانه شاهد عدم تناسب ظرفیت‌های موجود با خروجی کار در این حوزه‌ایم و برای جبران عقب ماندگی‌ها نیازمند دقت در برنامه ریزی و مدیریت صحیح زمان هستیم و با توجه به تعداد بالای دانشجویان و فارغ التحصیلان و درخشش بانوان در بخش‌های مختلف علمی و فناوری، حتی در مقایسه با کشورهای پیشرفته، امیدواریم توفیقات خوبی کسب کنیم.


همچنین در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های عضو این شورا گزارشی از اقدامات شاخص خود در زمینه مالکیت فکری ارائه کردند.


وزیر دادگستری رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی در زمینه حقوق مالکیت فکری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مالکیت فکری وزير دادگستري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، مهدی فروردین اظهار داشت: توسعه فوتبال ایران و ارتقای جایگاه فوتبال ما در سطح بین المللی بدون عبور از فوتبال دولتی ممکن نیست. اگر قرار به رقابت با فوتبال کشور‌های در حال توسعه و یا پیشرفته قاره باشد، باید قواعد بازی حرفه ای‌ها را رعایت کنیم.   وی افزود: دوره فوتبال دولتی به سر آمده و هر سال سختگیری‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا و مجامع بین‌المللی روی فوتبال ایران بیشتر می‌شود و به طور نمونه دیدیم در سال‌های اخیر چگونه تیم‌های ایرانی به دلیل رعایت نکردن قاعده حرفه‌ای و نداشتن معیار‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا آسیب دیدند و حتی بعضا جواز حضور در آسیا را از دست دادند.   نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس ادامه داد: از مدت‌ها قبل ضرورت انتقال مالکیت تیم‌های دولتی به بخش خصوصی احساس می‌شد چرا که پیش نیاز باشگاه داری همین تغییر و تحول است و تا وقتی دولت متولی باشد، به واسطه تعویض پی در پی مدیریت باشگاه‌ها که برگرفته از تغییر دولت‌ها و تغییر رویکرد‌ها است، امکان ساختار سازی در باشگاه‌ها میسر نمی‌شود و از سطح تیم داری فراتر نمی‌رویم.   وی افزود: به همین دلیل در مجلس خواهان واگذاری تیم‌های دولتی به بخش خصوصی شدیم. خوشبختانه همزمان کنفدراسیون فوتبال آسیا روی مالکیت مشترک سرخابی‌ها انگشت گذاشت و با همکاری دولت و وزارت ورزش و سازمان خصوصی سازی، این اقدام سرعت گرفت و در نهایت، دولت آیت الله رییسی به این رویای چند ده ساله که استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند، جامه عمل پوشاند.   فروردین گفت: جا دارد از رییس جمهور، وزیر ورزش و جوانان، وزیر اقتصاد، رییس سازمان خصوصی سازی و تمامی دولتمردانی که در واگذاری استقلال و پرسپولیس به هولدینگ پتروشیمی و بانک‌های خصوصی نقش و همکاری داشتند، قدردانی کنم. مجلس شورای اسلامی به عنوان زبان و چشم و گوش ملت، پیگیر واگذاری استقلال و پرسپولیس از دولت به بخش خصوصی بود و حالا که دولت به این خواسته منطقی، واکنش مثبت نشان داده، قطعا مجلس نقش نظارتی خود را حفظ خواهد کرد و از مالکان جدید استقلال و پرسپولیس هم توقع داریم دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند و اجازه بدهند استقلال و پرسپولیس با ثبات، به آرامش برسند.   وی افزود: استقلال و پرسپولیس همیشه ویترین فوتبال ما و حتی ورزش ما بودند و اگر انتقال مالکیت آنها و واگذاری این باشگاه‌ها از دولت به بخش خصوصی، موفقیت آمیز باشد، فصل تازه‌ای برای ورزش ایران آغاز می‌شود. خوشبختانه هر دو مجموعه‌ای که مالکیت سرخابی‌ها را برعهده گرفته اند، توان تبدیل این مجموعه‌ها به باشگاه‌های واقعی را دارند و می‌توانیم شاهد رشد کیفی و اقتصادی استقلال و پرسپولیس باشیم.

دیگر خبرها

  • پرستاران بیشترین نقش را در زمینه سلامت جامعه دارند
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی