Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:07:32 GMT

قصاب یزدی به نیازمندان گوشت رایگان می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۴۳۸۰

قصاب یزدی به نیازمندان گوشت رایگان می‌دهد

یک قصاب یزدی قریب ۴۰ سال است که در اقدامی خیرخواهانه و خانوادگی نسبت به توزیع رایگان گوشت به نیازمندان به صورت هفتگی اقدام می‌کنند.

علیرضا خوشراه که ۱۷ سال از فعالیتش در این قصابی می‌گذرد به خبرنگار ایسنا گفت: این فعالیت خیرخواهانه از ۴۰ سال پیش توسط پدرم در همین گوشت‌فروشی آغاز شد و البته مردم دست بخیر یزد نیز با شروع این حرکت از سوی او، از اقدامش حمایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم نسبت به گذشته، اظهار می‌کند: هر چند توان خرید مردم بسیار کاهش یافته اما همچنان خیرانی که از گذشته تاکنون توان یاری به نیازمندان را دارند، در توزیع گوشت رایگان به محرومان، ما را همراهی می‌کنند.

این قصاب یزدی در مورد نحوه توزیع گوشت رایگان بین نیازمندان، تصریح می‌کند: غالباً اواخر هر هفته با کمک خیرین مقدار ۲۵۰ گرم گوشت گوسفند آماده و بین نیازمندان توزیع می‌شود اما با این تفاوت که در گذشته افراد بیشتری شامل آن می‌شدند ولی با سخت شدن شرایط اقتصادی و کمتر شدن کمک خیرین، این روزها به تعداد کمتری از نیازمندان کمک می‌شود.

وی با بیان این که در حال حاضر توزیع گوشت بین افزون بر ۴۵ نیازمند انجام می‌شود، می‌گوید: اکثر خیران بیشتر با مشاهده صحنه توزیع گوشت، بانی این امر نیک می‌شوند تا این که از آن‌ها بخواهیم در این باره کمک مالی کنند.

خوشراه می‌افزاید: این اقدام خیرخواهانه تنها یک یا دو بانی مشخص ندارد بلکه خیران زیادی حتی از دیگر شهرهای ایران در آن مشارکت دارند و بعضاً مشتریان با اطلاع از این کار نیک حتی با مبالغی ناچیز در این کار مشارکت می‌کنند.

وی نیازمندان هفتگی مورد نظر در این اقدام را افرادی مشخص و واقعاً شایسته حمایت مالی می‌خواند و عنوان می‌کند: بعضی از افراد به دلیل ناتوانی در خرید با مبالغی بسیار ناچیز نسبت به خرید گوشت اقدام می‌کنند و برخی نیز مدتی طولانی در انتظار رفتن تمام مشتریان می‌مانند تا با آبروداری اقدام به خرید ناچیز گوشت کنند.

وی همین نجابت برای حفظ آبرو را مشخصه افراد نیازمند می‌داند و می‌گوید: البته کافی است که لحظاتی راهی خیابان شویم تا به راحتی نیازمندان واقعی را به چشم ببنیم.

خوشراه از کاهش نصف تا یک سوم قدرت خرید مردم در سال‌های اخیر می‌گوید و اظهار می‌کند: متأسفانه همزمان با کاهش قدرت مردم، شاهد افزایش قیمت‌ها به عنوان نمونه دو برابر شدن قیمت گوشت هستیم و همین باعث شده تا افراد زیادی در جامعه حتی در تأمین مایحتاج زندگی خود دچار مشکل هستند و خیلی خوب است که خیران در دیگر اصناف نیز حمایت لازم را از خیرین داشته باشند.

این قصاب خیرمند یزدی در پایان نیز در ادامه‌ی سخنانش متذکر می‌شود: البته اصناف مختلف نیز گاهاً باید منصفانه‌تر رفتار کنند و در این شرایط اقتصادی با مردم به ویژه قشر نیازمند جامعه مداراتر برخورد کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قصابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت گفت: همه افرادی که در سال گذشته در دهک یک تا ۵ جامعه بیمه رایگان شدند، همچنان از بیمه رایگان سلامت بهره‌مند خواهند بود. اعتبار بیمه نامه آنها به صورت خودکار و الکترونیک تمدید شده است.
افراد شامل دهک‌های ۶ تا ۹ در سال جاری از تخفیف در پرداخت حق بیمه برخوردارند که در دهک ۶، ۲۰ درصد حق بیمه، در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه، در دهک ۸، ۴۰ درصد حق بیمه و در دهک ۹، ۵۰ درصد حق بیمه پرداخت می‌کنند.
محمد مهدی ناصحی با بیان اینکه افراد برای تمدید اعتبار بیمه سلامت نیازی به مراجعه حضوری ندارند افزود: بیمه شدگان با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به نشانی bimesalamatiranian.ir می‌توانند از جزییات بیمه همگانی خود مطلع شوند.
هزینه حق بیمه افراد در کشور بسیار پایین است و افراد فاقد بیمه یا از طریق این سامانه اقدام کنند و یا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • سنگ چاقو تیز کنی که برای قصاب ۸۰۰ میلیون ریال آب خورد!
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • دیدنی‌های رایگان دبی؛ معرفی تفریحات رایگان دبی
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رایگان در همدان
  • تهیه و توزیع ۸۴ حلقه لاستیک رايگان در همدان
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند