Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-09@02:18:00 GMT

نزار زاکا تهران را ترک کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۴۴۳۶

رویترز به نقل از یک مسئول لبنانی اعلام کرد که نزار زاکا امروز از زندان آزاد شد و تهران را به مقصد بیروت ترک کرد.

به گزارش ایسنا، یک مسئول لبنانی در گفت: وگو با رویترز اعلام کرد: نزار زاکا، شهروند لبنانی که به جرم جاسوسی در تهران بازداشت شده بود امروز (سه شنبه) به همراه عباس ابراهیم، مدیرکل اداره امنیت عمومی لبنان تهران را به مقصد بیروت ترک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عباس ابراهیم، مدیرکل اداره امنیت عمومی لبنان پیش از این در گفت: وگو با رویترز اعلام کرد که نزار زاکا (شهروند لبنانی بازداشت شده در ایران) بعد از گذراندن مراحل قضائی امروز (سه شنبه) آزاد خواهد شد و همراه من به لبنان بازخواهد گشت.
بر اساس این گزارش، رسانه‌های لبنانی اخیراً تصاویری منتشر کردند که سرلشکر عباس ابراهیم و نزار زاکا در کنار هم نشسته‌اند و پشت آن‌ها پرچم ایران و لبنان قرار دارد.

به گزارش ایسنا، پیش از این برخی منابع لبنانی به نقل از میشل عون، رئیس جمهور لبنان ادعا کردند که از زمان بازداشت نزار زاکا در تهران پیام‌هایی دریافت کرده است و با خانواده او دیدار کرده است.

میشل عون اعلام کرده است: مذاکراتی که در این راستا برگزار شد و موفقیت آمیز نبود را پیگیری کردم و تشخیصم این بود که مساله زاکا نباید طولانی شود بنابراین خودم اقدام کردم. نزار زاکا قبل از اینکه آمریکایی باشد لبنانی است و نباید آنرا تنها رها کرد.

بر اساس این گزارش، نزار زاکا یک شهروند لبنانی است که بار‌ها به دعوت ارگان‌های مختلف کشورمان به ایران دعوت شده بود. او چهار بار به دعوت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به ایران سفر کرده بود که در مرتبه چهارم به اتهام "همکاری با دولت بیگانه علیه منافع ملی ایران" هنگامی که قصد خروج از ایران را داشت، در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد. او به ۱۰ سال حبس و پرداخت ۴ میلیون دلار جزای نقدی محکوم شد و در زندان اوین در حال طی مدت محکومیت خود است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک نزار زاکا لبنان عبدالرضا داوری هایکو ماس شینزو آبه حشمت علوی حیات شبانه نزار زاکا مالیات بر سکه یوکیا آمانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه تحلیلی نظامی «Breaking Defense» در گزارشی به ارزیابی یکی از پیامد‌های جهانی عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» پرداخته و آورده است باوجود همکاری و مقابله گسترده چند کشور در کنار اسرائیل با تسلیحات پرتاب شده تهران، اما علاقه جهانی به پهپاد‌های ایرانی رو به کاهش نیست و تحلیلگران می‌گویند بازار پراشتیاقی در سراسر جهان برای دسترسی و خرید پهپاد‌های به نسبت ارزان و کارآمد ایران وجود دارد.

نویسنده گزارش آورده است: شاید اسرائیل و متحدانش توانسته باشند با تعداد زیادی از ۳۰۰ پهپاد و موشکی که ایران در حمله بی‌سابقه خود به اسرائیل پرتاب کرد، مقابله کنند، اما به نظر کارشناسان این امر مشتریان پرنده‌های بدون سرنشین تهران را منصرف نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکست شهرداری گرگان مقابل حریف لبنانی/ الریاضی قهرمان شد
  • ۳ شهید و ۱ زخمی در بمباران شهرک «خیام» در جنوب لبنان
  • حادثه‌ای غیرعادی در «آویویم» به وقوع پیوسته است
  • حملات موشکی مقاومت لبنان به مواضع نظامی در اراضی اشغالی
  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است