Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@11:08:59 GMT

دیدار آبه با رهبر ایران سرنوشت‌ساز خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۴۴۸۴

دیدار آبه با رهبر ایران سرنوشت‌ساز خواهد بود

ایلنا: هوگو گوردون سردبیر کنونی واشنگتن اگزمینر، و سردبیر سابق پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا (هیل) است. وی نظرات خود را در مورد سیاست خارجی ترامپ و تصمیات دولت آمریکا علیه ایران مطرح کرد.

تنش‌های میان ایران و آمریکا جدید نیست

گوردون در مورد اختلاف میان ایران و آمریکا گفت: ببینید من چیز جدیدی در تنش‌های میان ایران و آمریکا مشاهده نمی‌کنم، چهل سال است که اختلاف میان ایران و آمریکا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع ترامپ با روی کار آمدنش شروع به افزایش تهدید و فشار بر ایران کرد و با خروج از برجام، تحریم‌ها را بر ایران تحمیل کرد. چیزی که مشخص است، آسیبی است که این تحریم‌ها به اقتصاد یک کشور وارد می‌کند. دولت آمریکا نه تنها خود بر اقتصاد ایران فشار وارد می‌کند بلکه از تمام جهان می‌خواهد با این سیاست همراه شوند.

دیدار آبه با رهبر ایران سرنوشت‌ساز خواهد بود / حاضرم قسم بخورم که ترامپ نمی‌خواهد جنگ دیگری را در خاورمیانه آغاز کند!
اروپا نمی‌تواند میان ایران و آمریکا یکی را انتخاب کند

وی در ادامه در مورد تاکید ایران بر اجرای تعهدات اروپا گفت: آمریکا در تهدید‌های خود جدی است. تهدید کرده است یا تجارت با ایران را انتخاب کنید یا تجارت با آمریکا را. حتی اخیرا آب پاکی را روی دستان اروپایی‌ها ریخت و گفت اگر ایران را انتخاب کردید، دیگر با تجارت آمریکا به طور کامل خداحافظی کنید.
ایران راه دور زدن تحریم را بلد است

این تحلیل‌گر سیاسی در ادامه بر موثر نبودن تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و در این باره گفت: تحریم‌های اقتصادی تا این لحظه نتوانسته‌است باعث شود ایران تسلیم شود. ایران در گذشته هم توان کنار آمدن و دور زدن تحریم‌ها را داشته است.
مذاکره در شرایط فعلی بی‌فایده است / ترامپ برای آغاز مذاکره باید تحریم‌ها را بردارد

وی درباره احتمال مذاکره میان ایران و آمریکا گفت: مذاکره در شرایط فعلی بی‌فایده است. ترامپ از مذاکره صحبت می‌کند، اما هدف خوبی از مذاکره با ایران ندارد. ترامپ نمی‌خواهد به منافع ایران احترام بگذارد و می‌خواهد ایران را کشوری کند که تسلیم خواسته‌هایش است.

گوردون تاکید کرد: در واقع اگر ترامپ می‌خواهد حسن نیت خود را نشان دهد، برای مذاکره با ایران ابتدا لازم است که تحریم‌ها را بردارد تا از این طریق هم حسن نیت خود را نشان دهد، هم اینکه اعتماد سران ایران را به خود جلب کند.
اتهامات ترامپ علیه ایران غیرقابل قبول است

وی در ادامه اتهامات ترامپ علیه ایران را بی‌اساس خواند و گفت: قابل قبول نیست ملتی مانند ایران که به تاریخ خواد افتخار می‌کنند را به عنوان دشمن بدانیم و این اتهامات را علیه آن‌ها مطرح کنیم.
ایران ملتی مغرور دارد که در مقابل تحریم‌ها سرخم نمی‌کند /ترامپ نمی‌تواند شکست را بپذیرد

گوردون همچنین در ادامه به سرافرازی ملت ایران اشاره کرد و در این باره گفت: ملت ایران ملتی با غرور است. ملتی با احساسات ناسیونالیستی است که به گذشته خود افتخار می‌کند. در طول تاریخ هرگز ندیدیم ایران تسلیم شود. آن‌ها بار‌ها بر این موضوع تاکید کردند؛ بنابراین ترامپ نمی‌تواند از این طریق به اهداف خود برسد.

وی همچنین در مورد پیش‌بینی خود از ادامه سیاست‌های ترامپ در مورد ایران گفت: ترامپ نمی‌تواند شکست را بپذیرد از سویی دیگر به جنگ اقتصادی عقیده دارد و به دنبال جنگ نظامی با ایران نیست؛ بنابراین هر لحظه بر فشار بر ایران اضافه می‌کند.

سردبیر واشنگتن اگزمینر، در ادامه در مورد اینکه آیا ترامپ به دنبال جنگ با ایران است یا خیر گفت: من حاضرم قسم بخورم که ترامپ نمی‌خواهد یک جنگ دیگر را در خاورمیانه آغاز کند. ترامپ می‌داند این جنگ چه عواقبی دارد و نمی‌خواهد وارد درگیری با ایران شود.
دیدار شینزوآبه با رهبر ایران سرنوشت‌ساز خواهد بود

وی در ادامه در مورد راهکار ترامپ برای مقابله با جنگ با ایران گفت: ترامپ اکنون خواهان میانجی‌گری کشور‌های مختلف برای حل مشکل ایران و آمریکا شده است. ژاپن کشوری است که گویا برای حل مشکلات ایران و آمریکا مصمم است و می‌خواهد از رابطه خود با ایران استفاده کند. نخست وزیر ژاپن قرار است با بالاترین مقام ایرانی یعنی رهبر ایران صحبت کند تا بتواند نظرات آمریکا را به وی ابلاغ کند بنابراین دیدار شینزوآبه با رهبر ایران دیداری مهم است.

زارع: ذوق زدگی‌ها از سفر واسطه‌های آمریکا ناشی از نادیده‌گرفتن تجربه تلخ برجام است

دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: متأسفانه شاهد این هستیم که برخی مقامات در دولت و رسانه های حامی آنها از سفر مقامات ژاپن و آلمان ذوق زده شده اند و بی صبرانه درانتظار این سفرها برای میانجیگری بین ایران و آمریکا هستند.

حجّت‌الاسلام بهزاد زارع، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن و وزیر خارجه آلمان به تهران گفت: متأسفانه شاهد این هستیم که برخی مقامات در دولت و رسانه های حامی آنها از این سفرها ذوق زده شده اند وبی صبرانه درانتظار سفر مقامات ژاپن و آلمان برای میانجیگری بین ایران و آمریکا هستند.

وی با بیان اینکه این رفتار، علاوه بر اینکه خلاف اصول سیاست خارجی ماست، خلاف عقل و منطق است، افزود: سیاست خارجی ما، مبتنی بر ۳ اصل عزت، حکمت، و مصلحت است و چنین واکنشی مغایر با این اصول است. همچنین خلاف عقل و منطق است چرا که مفهوم این رفتار، نادیده گرفتن تجارب خود این آقایان است.

دبیرکل جمعیت رهپویان، تجربه برجام را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی که در فرآیند بی‌نتیجه برجام، آزموده را دوباره آزمودند، چه نتیجه‌ای به‌دست آورده‌اند؟ آیا نباید این دوستانف حداقل به محصول تجربه خودشان اکتفاکنند؟

زارع با بیان اینکه آمریکا به دنبال تعامل با ما نیست، بلکه به دنبال نابودی ایران است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها جز به تسلیم محض ملّت ایران، رضایت نخواهند داد. مضافاً اینکه روزگاری ما تسلیم محض هم بودیم اما آن‌ها قانع نشدند.

وی در همین زمینه، دوران قبل از انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: در آن دوران، با اینکه همه کشور دربست در دست آمریکا وانگلیس بود، امّا مگر آن‌ها راضی می‌شدند؟!

فعّال سیاسی اصول‌گرا، با اشاره به سابقه حضور هزاران مستشار آمریکایی در ایران، خاطرنشان کرد: این مستشاران، حقوق و فوق حقوق از دولت وقت ایران دریافت می‌کردند، امّا با این وجود، در فیش‌های حقوقی‌شان ستونی بنام حق توحّش وجود داشت؛ بدین معنی که آن‌ها دارند افرادی وحشی را تحمّل می‌کنند!

زارع ادامه داد: درهمین ایّام، اوج سیطره آمریکایی‌ها، قانون کاپیتولاسیون را به ملّت ما تحمیل کردند و بعد از پیروزی انقلاب هم در تمام توطئه‌های داخلی و منطقه ای که علیه ملّت ایران شکل گرفت؛ اعم از درگیری‌های قومی، ترورها، کودتاها، جنگ هشت ساله و... با آمریّت و محوریت آمریکا بوده است.

وی با بیان اینکه بزرگواران دولت فعلی تمام این تجارب را نادیده گرفتند و نصایح حکیمانه رهبر معظّم انقلاب که مبتنی بر همین حقیقت بود را نادیده گرفتند، خاطرنشان کرد: با همین نادیده‌گرفتن‌ها، مذاکراتی انجام دادند که به برجام ختم شد و فرجام برجام هم به اعتراف خود آقایان تقریباً هیچ شد و بیش از ۶ سال است کشور و تمام ظرفیت‌های نظام را معطل کرده‌اند و اکنون معلوم نیست با چه منطق و رویی چشم امید به مذاکره مجدد دارند.

دبیرکل جمعیت رهپویان ادامه داد: جریان رسانه ای دولت با چه استدلالی برای آمدن آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها ذوق می‌کنند و هزینه‌های این تجربه تلخ ملّت در گذشته رانادیده می‌گیرند؟

زارع با اشاره به سازوکار مالی موسوم به اینستکس گفت: حتی اگر ایران پای هیچ مذاکره ای نمی‌رفت و هیچ توافقی را نمی‌پذیرفت و حتی اگر به دنبال تولید سلاح اتمی هم می‌رفت و به قول خودشان اجماع جهانی علیه ایران شکل می‌گرفت، باز هم بر اساس مقررات و قوانین مسلّم بین‌المللی، باید در تحریم ایران، غذا و دارو را مستثنی می‌کردند، امّا اروپایی‌ها بیش از یک سال است که دولت و ملت ایران را معطل یک سازوکار مالی برای تحویل دادن غذا و دارو به ایران کرده اند.

وی با بیان اینکه اینستکس در اصل، وظیفه بدیهی آنها در قبال ملت ایران بوده است، اظهار داشت: در حالی که ایران، برجام را با همه ملزوماتش پذیرفته و پایبندی خود را هم بارها اعلام کرده و توسط دستگاه‌های نظارتی سازمان ملل، از جمله آژانس، راستی آزمایی و تایید شده، حتّی حاضر به انجام وظایف و تعهد روشن خود نیز نیستند.

زارع ادامه داد: راه برون رفت از مشکلات را امام عزیز ترسیم کردند و رهبر معظّم انقلاب بر آن تأکید دارند و بخوبی هم در میدان عمل تجربه شده است. با این وجود، چرا ما باید مسیر روشن را رها کنیم و تسلیم زورگویی نظام سلطه شویم؟

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه رهبر معظّم انقلاب در سالگرد رحلت امام برای چندمین بار فرمودند که هزینه های مقاومت بسیار کمتر از هزینه‌های پذیرش ذلّت است، تصریح کرد: برخی رفتارها از سوی دولتمردان ما، نه‌تنها ناقض آرمانهای انقلاب است، بلکه خلاف عقلانیت و منطق است.

اخبار داغ همتی: منتظر اتفاقات مهم در حوزه مسکن باشید پنهان‌کاری درباره یک اتفاق تلخ در استقلال؟ آیا مغز هسته زردآلو به درمان سرطان کمک می‌کند؟ شاکی جدید پرسپولیس از راه رسید آمار ناامیدکننده بازیکنی که قرار است جانشین مسی و رونالدو باشد

منبع: فردا

کلیدواژه: شینزوآبه تهران تحریم های آمریکا رهبر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

سنای آمریکا روز سه شنبه، قانونی را تصویب کرد که به شرکت چینی بایت دنس ۹ ماه تا یک سال، فرصت می‌دهد تیک‌تاک را در آمریکا واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت این اپلیکیشن ویدئویی محبوب روبرو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه، لایحه مربوط به فروش اجباری یا ممنوعیت تیک‌تاک را به همراه لایحه‌ای امضا کرد که میلیاردها دلار کمک جدید آمریکا به اوکراین برای جنگ با روسیه فراهم می‌کند.

شو زی چو، مدیرعامل تیک‌تاک در ویدئویی که لحظاتی پس از امضای لایحه توسط بایدن ارسال شد، گفت: مطمئن باشید هیچ جا نمی رویم. حقایق و قانون اساسی در کنار ماست و ما انتظار داریم که دوباره پیروز شویم.

رویترز در گزارشی به بررسی وضعیت تیک‌تاک پس از تحولات اخیر پرداخته است:

شمارس معکوس برای تیک‌تاک آغاز شد

اکنون که این لایحه توسط بایدن امضا شده است، بایت دنس، ۲۷۰ روز فرصت خواهد داشت تا فعالیت‌های آمریکایی سرویس ویدئویی تیک‌تاک را بفروشد. اگر به نظر برسد بایت دنس در پایان مهلت ۹ ماهه، به واگذاری تیک‌تاک نزدیک شده است، رئیس جمهور می‌تواند یک مهلت ۹۰ روزه دیگر بدهد تا هر گونه توافق، نهایی شود. اگر این لایحه، هفته جاری به قانون تبدیل شود، مهلت ۲۷۰ روزه، نزدیک زمان تحلیف رئیس جمهور بعدی آمریکایی در ۲۰ ژانویه سال ۲۰۲۵، به پایان خواهد رسید و تصمیم برای مهلت سه ماهه با رئیس جمهور بعدی خواهد بود که ممکن است بایدن دموکرات یا دونالد ترامپ جمهوریخواه باشد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه گفت: ما نمی خواهیم شاهد ممنوعیتی باشیم. مسئله، مربوط به مالکیت چین است.

تیک‌تاک شکایت می‌کند

اکنون که این لایحه توسط رئیس جمهور آمریکا امضا و به قانون تبدیل شده است، انتظار می‌رود تیک‌تاک برای متوقف کردن آن، شکایت کند. همچنین انتظار می‌رود وکلای تیک‌تاک، از دادگاه بخواهند مانع اجرای این قانون شود.

تیک‌تاک اعلام کرده که قانون تصویب شده توسط کنگره آمریکا در شامگاه سه شنبه، غیرقانونی است و این شرکت، آن را در دادگاه به چالش خواهد کشید. این شرکت چینی، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس، اعلام کرد: معتقدیم حقایق و قانون به وضوح طرف ما هستند و در نهایت پیروز خواهیم شد.

مدیران تیک‌تاک از زمانی که کنگره تصمیم گرفت لایحه ضد تیک‌تاک را در بسته‌ای از لایحه‌هایی شامل کمک‌های خارجی به اوکراین و رژیم صهیونیستی قرار دهد تا به تصویب قانون علیه این اپلیکیشن سرعت دهد، تا حد زیادی ساکت بوده‌اند.

تیک‌تاک می‌خواهد دستوری برای منع اجرای قانون صادر شود تا اجازه دهد پرونده کامل که قانون اساسی را به چالش می‌کشد، پیش برود. بعید است روند دادگاه تا پایان سال کامل شود.

تیک‌تاک در سال میلادی گذشته، اقدامات قانونی مشابهی را برای جلوگیری از ممنوعیت این اپلیکیشن در ایالت مونتانا انجام داد. اگر این سناریو، راهنمایی برای تلاش‌های تیک‌تاک در برابر دولت آمریکا باشد، خود شرکت و کاربران تیک‌تاک، پرونده‌های جداگانه‌ای برای مقابله با این لایحه آمریکایی تشکیل خواهند داد.

 این لایحه، دادگاه استیناف آمریکا را به عنوان محل انحصاری برای هرگونه چالش قانونی تعیین کرده است.

همه اینها چقدر طول می کشد؟

اگر تیک‌تاک با موفقیت حکم مسدودیت ممنوعیت را از دادگاه دریافت کند، روند فروش اجباری متوقف می‌شود و احتمالا به تیک‌تاک  فرصت بیشتری برای فعالیت آزادانه در آمریکا می‌دهد.

 ترامپ در اوت سال ۲۰۲۰ که رئیس جمهور وقت آمریکا بود، به دنبال ممنوعیت تیک‌تاک و وی‌چت بود، اما فرمان او توسط دادگاه مسدود شد. بایدن در ژوئن سال ۲۰۲۱، مجموعه‌ای از دستورات اجرایی دوران ترامپ را که به دنبال ممنوعیت دانلود جدید وی‌چت و تیک‌تاک بود، پس گرفت.

آیا تیک‌تاک اصلا تغییر خواهد کرد؟

اپلیکیشن تیک‌تاک برای ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی خود از هم اکنون تا پایان دوره واگذاری در چهار ماه اول سال ۲۰۲۵، احتمالا تغییری نخواهد کرد.

دولت چین چه می‌گوید؟

چین فهرستی از فناوری‌هایی دارد که قبل از صادرات، به تایید دولت چین نیاز دارند. کارشناسان گفتند الگوریتم توصیه تیک‌تاک  در زیر این فهرست قرار می‌گیرد.

بسیاری از کارشناسان این سوال را مطرح می کنند که آیا خریدار بالقوه منابع مالی لازم برای خرید تیک‌تاک را دارد و آیا چین و سازمانهای دولتی آمریکا، فروش آن را تایید می‌کنند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • بیانات مهم رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت